Potem ko so na srečanju minuli petek evropski poslanci sprejeli zadnje formalnosti, je sedaj jasno, da bo moral imeti sistem eKlic vsak nov avtomobilski model, ki bo prišel na trg po 1. aprilu 2018. Poslanci so namreč zaradi zaščite zasebnosti določili pravne varovalke, ki bodo preprečevale, da eKlic ne bi neupravičeno zbiral podatkov o vozniku, temveč bo resnično namenjen zgolj uporabi v sili. Pojavili so se namreč pomisleki, da bi sistem lahko zavarovalnicam servisiral podatke o stilu vožnje voznika, s čimer ta morda kasneje ne bi bil upravičen do odškodnine ali bi bil drugače kaznovan pri premijah.
Direktivo mora v svoje pravne sisteme sedaj sprejeti še vseh 28 članic, še pred tem pa jo čaka formalno potrjevanje komisije in parlamenta, kar naj bi se zgodilo prihodnjo pomlad.
Datum obvezne uvedbe je sicer rahlo razočaranje, saj so zagovorniki upali, da bo sistem, s katerim Evropa dokazuje svoje vodilno vlogo pri zaščiti potnikov v avtomobilih, na voljo že prej. V Sloveniji je sistem že dlje časa polno operativen, saj je bila naša država med pilotnimi članicami pri uvajanju potreben tehnologije, da lahko klicni centri sprejemajo tovrstne klice v sili.
So pa bolj zadovoljni v avtomobilski industriji, kjer so opozarjali, da morajo imeti na razpolago dovolj časa za razvoj in testiranje cenovno sprejemljivih rešitev.
-
Je v Sloveniji eCall že rešil življenje? Več o sistemu TUKAJ
Kot kažejo simulacije, bo sistem eKlic, ko bo vgrajen v kritično maso avtomobilov, lahko rešil na tisoče življenj letno, saj naj bi se odzivni klic reševalnih služb v urbanih okoljih skrajšal za 40 odstotkov, na podeželju pa celo za 50 odstotkov. Vsak nov model avtomobila (za modele, homologirane pred 1. 4. 2018 obveza še ne bo veljala), bo namreč vseboval posebno tehnologijo, povezana z različnimi senzorji v avtu. Ko sistem zazna, da je avto udeležen v nesreči (sprožen zračni meh, prekinjen dovod za gorivo ...), klicnemu centru na številko 112 samodejno pošlje podatke o satelitski lokaciji vozila, tako da ga lahko reševalne službe brez težav najdejo. Letno ima po podatkih pilotnega projekta Heero gospodarstvo v EU 160 milijard evrov škode zaradi prometnih nesreč. če bi bili vsi avtomobili opremljeni z eKlic sistemom, bi bili stroški manjši za 20 milijard manj stroškov.
Se prav bojo za nas vedl točno kje vozmo kdaj vozmo ipd... Fenomenalno za nadzor nad množico.
Se pravi bodo zavarovalnice plačevale tudi naročnino za SIM, ane?