Na Upravi za zaščito in reševanje so pred časom pričeli s poskusnim obratovanjem sistema e-klic, v skladu s katerim avtomobil v primeru nesreče samodejno obvesti klicni center o nesreči, njeni lokaciji in tudi glede resnosti, o kateri sklepa glede na stopnjo sprožitve avtomobilskih varnostnih sistemov. Eklic strokovnjaki imenujejo kot eno največjih pridobitev na področju avtomobilske varnosti v zadnjih desetletjih, saj bi s pomočjo standardizacije in obvezne vgradnje v avtomobile v Evropi rešili življenja 2.500 ljudem, pri marsikom pa bi bile posledice nesreče blažje. Potniki bodo lahko tudi ročno sprožili klic na pomoč s pritiskom na tipko.
Časovna odzivnost reševalcev bo po predvidevanjih namreč v ruralnih okoljih boljša za 50 odstotkov, v mestnih pa kar za 60 odstotkov.
"V času testiranja, v drugi polovici meseca junija in v prvi polovici meseca julija nismo prejeli nobenega resničnega klica eCall iz avtomobila. Rezultati testiranj so pokazali, da sistem za sprejem klicev eCall deluje v skladu s predpisanimi standardi oziroma v večini primerov celo bolje, zato ni več nobenih ovir za začetek rednega delovanja," pravijo na upravi, kjer redno delovanje načrtujejo z začetkom leta 2015. "Pred tem pa moramo razrešiti še nekaj organizacijskih vprašanj, vezanih na lastništvo in upravljanje opreme, tako imenovanega vozlišča ePSAP. Ta je v času testiranj nameščen pri operaterju Telekom Slovenije d.d."
Za spremembo bi bili med prvimi
Slovenija bi bila tako lahko ena prvih držav, kjer bi sistem že normalno deloval. Evropski načrti so predvidevali, da naj bi prihodnje leto eklic vzpostavili po vseh članicah, vendar se je evropski parlament izkazal za prepočasnega, tako da je zaradi manka potrebne zakonodaje skrajni rok vpeljave podaljšan do konca leta 2017 ali šele na začetek 2018.