Avto
140 ogledov

EK določila 19 novosti, ki bodo obvezne v avtomobilih

Opel astra in asistenčni sistemi Andrej Leban
Evropska komisija je pripravila seznam 19 tehnologij, za katere želijo, da postanejo obvezen del vsakega novega avtomobila v Evropski uniji. S tem ukrepom želijo število smrtnih primerov v prometnih nesrečah do leta 2020 zmanjšati na manj kot 15 tisoč.

Samodejno zaviranje v sili in sistem za opozorilo na nenamerno menjavo voznega pasu sta na vrhu seznama, ki ga je sestavila Evropska komisija (EK). Z uzakonitvijo vgradnje določenih sistemov za pomoč voznikov želijo korenito vplivati na izboljšanje varnosti in zmanjšati število trkov, ali pa vsaj ublažitev posledic trkov.

Evropska zakonodaja že zdaj predpisuje omenjena sistema kot obvezen del avtobusov in tovornjakov, kmalu pa bodo tudi za te dve kategoriji sprejela dodatne varnostne ukrepe.

Samodejno zaviranje v sili rešuje življenja

Prav sistem za samodejno zaviranje EK vidi kot prednostni, saj so prepričani, da bodo s tem dodatno zaščitili tudi pešce in kolesarje, kot najbolj ranljive udeležence v prometu, ki jih ti sistemi v vozilih zaznavajo in samodejno zavirajo pred njimi, če voznik tega ne stori.

Na evropskih cestah je leta 2015 v prometnih nesrečah umrlo 26.120 ljudi, kar je občutno manj kot leta 2009, ko je bila številka mrtvih 35.360 ali leta 1990, ko je umrlo 76.650 ljudi.

Test AEB samodejnega zaviranja na Vranskem | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban


Kljub velikemu zmanjšanju v primerjavi z letom 1990 pa se število smrtnih žrtev v zadnjih letih zmanjšuje počasi, zato želi Evropska komisija z novimi dejavnostmi pospešiti nadaljnje zmanjševanje smrtnih primerov na cestah.

Osredotočili so se na povečanje povpraševanja po športnih terencih, ki so postali najbolj prodajan segment vozil v Evropi. Pri EK menijo, da se morajo novi ukrepi uzakoniti tudi zaradi tovrstnih vozil, ki so bolj robustna, težja, imajo višje težišče in agresivno oblikovan prednji del vozila.

Luči bodo utripale

Evropska komisija je na svoj popis uvrstila tudi sitem utripajočih zavornih luči, ki se aktivira ob manevru zaviranja v sili. Prav tako bi utegnil postati obvezen del vozil opozorilnik na nepripet varnostni pas, kot tudi sistem za nadzor in merjenje tlaka v pnevmatikah.

Med sistemi, ki se jih omenja v poročilu in naj bi bili obvezen del vozil v naslednjih štirih letih, sta še pametni sistem uravnavanja hitrosti in sistem za zaznavanje utrujenosti voznika.

Komentarjev 14
  • Lavdan 21:22 30.december 2016.

    Čim več šare v avto, da moti šoferja. Dvajset lučk in števcev, pa še sveti Krištof mu binglja pred nosom.

  • Skippy 18:17 30.december 2016.

    In zakaj pri semaforju ne bi smel pogledati na telefon? Bolj pomembno je, da 90 sekund gledaš v prazno?

  • Skippy 18:16 30.december 2016.

    In zakaj se potniki na zadnjih sedežih in sovoznik ne bi smel pogovarjati po telefonu?