Po nesreči električnega avtomobila znamke Tesla - po poročanju policije obstaja verjetnost, da ni bil nihče za volanom - je šef podjetja Elon Musk zanikal povezavo s sistemom za pomoč, t. i. avtopilotom.
"Razpoložljivi zapisi podatkov kažejo, da avtopilot ni bil aktiviran," je na Twitterju zapisal Musk. To je bil prvi odziv podjetja na nesrečo, v kateri sta v umrla ubila dva moška.
Vozilo znamke Tesla je z dvema potnikoma trčilo v drevo. Po predhodnih preiskavah so pri policiji "s skoraj 99,9-odstotno prepričanostjo" trdili, da v času nesreče nihče ni sedel za volanom, piše Wall Street Journal. Policija je enega od moških našla na sovoznikovem in enega na zadnjem sedežu. Avto je zgorel, potem ko so gasilci štiri ure poskušali pogastiti požar zaradi vnetja baterije.
Two men died after a Tesla vehicle that authorities believe was operating without anyone in the driver’s seat crashed into a tree Saturday night north of Houston https://t.co/msTsmtYvNz
— The Wall Street Journal (@WSJ) April 18, 2021
Na delu celo preiskovalci letalskih nesreč
Preiskovalci nesreč pri ameriški agenciji NTSB, ki je med drugim dejavna tudi pri letalskih nesrečah, so odšli na kraj nesreče, da bi jo raziskali. Preiskavo je začela tudi Ameriška agencija za prometno varnost NHTSA.
Nesreča je nemudoma sprožila nove razprave o Teslinih varnostnih ukrepih v povezavi s sistemom avtopilota. V preteklosti so se na spletu večkrat pojavili videoposnetki, na katerih so vozniki kar med vožnjo zapustili voznikov sedež. Na spletu se je pojavil tudi posnetek, kako se mladi voznik v premikajoči se Tesli, presede na zadnji sedež in se pretvarja, da spi zakopan med blazinami.
Policisti so že na začetku priznali, da ni jasno, ali je bil sistem pomoči vklopljen v času nesreče. Tesla bi moral imeti podatke, da bi to lahko z gotovostjo trdili. V preteklih nesrečah je podjetje natančno določilo, koliko sekund pred trkom je minilo, ko je voznik nazadnje premaknil volan. Hkrati je že prišlo do spora med Teslo in NTSB zaradi uporabe podatkov o vozilu.
Your research as a private individual is better than professionals @WSJ!
— Elon Musk (@elonmusk) April 19, 2021
Data logs recovered so far show Autopilot was not enabled & this car did not purchase FSD.
Moreover, standard Autopilot would require lane lines to turn on, which this street did not have.
Musk je v svojem tvitu poudaril tudi, da na cesti ni bilo oznake za vozni pas, brez katere ni možno aktivirati standardne različice sistema avtopilota. Ženi umrlih sta policiji pojasnili, da so se že pred izletom pogovarjali o funkcijah avtopilota, piše New York Times. Žrtvi naj bi bili stari 59 in 69 let.
Delnice Tesle so po nesreči in poročilih o preiskavah izgubile 3,4 odstotka vrednosti.
"Autopilot" je le asistenčni sistem
Vodja lokalne gasilske enote je za finančni časnik Bloomberga povedal, da ob njihovem prihodu na kraj nesreče za volanom ni sedel nihče: "Ko smo prišli tja, je vozilo gorelo. Nihče ni bil za volanom."
Tesla kupcem svetuje, da je avtopilot le asistenčni sistem in, da morajo imeti zato vozniki na voznikovem sedežu ves čas roke na volanu. Prav tako bi morali biti v pripravljenosti vedno prevzeti nadzor nad vozilom. Pred nekaj leti je Tesla poostrila svoje varnostne ukrepe: programska oprema zazna, kdaj voznik v rokah ne drži volana, po kratkem času pa aktivirajo opozorilni signali.
Pri Tesli in tudi Musk vedno poudarjajo, da statistični podatki kažejo, da se na splošno zgodi veliko manj nesreč, ko vozniki uporabljajo sistem avtopilota. Podjetje zato pripravlja uvedbo novih funkcij v ZDA, na primer samodejno prepoznavanje signalov semaforjev in prometnih znakov ter spoštovanje pravil o prednosti v mestu. Za zdaj lahko nekateri uporabniki preizkusijo zmogljivosti v beta različici programske opreme.
Naslednjo evolucijsko stopnjo avtopilota Tesla označuje za "popolnoma samovozečo", medtem, ko po trenutnih merilih avtopilot ostaja le asistenčni sistem.
Musk želi avtomobile narediti popolnoma avtomatizirane. Pred leti je obljubil, da bodo lahko tesle zasluže denar kot robotski taksi, v primeru, da jih lastnik v nekem trenutku ne bodo potreboval. Se je pa njegova napoved, da bi se to lahko zgodilo že leta 2020, izkazala za preveč optimistično.
Musk je prepričan, da lahko vozila vozijo avtonomno zgolj s pomočjo kamer in radarskih senzorjev. Večina razvijalcev samovozečih avtomobilov pa se zanaša tudi na dražje laserske radarje, ki zajemajo območje okoli vozila.
gremo mal v ZF, če torej nekdo ve vse kaj delaš, potem je lahko tud verjetnost, da gre kaj v obratno smer, da lahko naredi "kaj", kar ti sam ne bi nikoli naredil. hočem stoenko nazaj. ma ne še rajš… ...prikaži večjš ford T. ta je bil sigurn.