Nova oziroma dopolnjena pravila zakona o pravilih cestnega prometa zahtevajo tudi prilagoditve v prometni signalizaciji. Ministrstvo za infrastrukturo je v javno obravnavo poslalo osnutek posodobljenega pravilnika, s katerim bodo upravljavcem cest omogočili označitev prometnic v skladu z novostmi iz zakona.
Novost iz pravilnika je tudi določitev, da se odslej ne bodo risali prehodi za pešce in za kolesarje tam, kjer je največja dovoljena hitrost do 30 km/h, torej v conah, območjih umirjenega prometa ...
Ponekod boste lahko naleteli na znak 2447/2448 "Območje za preizkušanje avtomatiziranih vozil". Gre za še eno novost, ki jo uvaja zakon. Takšna vozila morajo biti posebej označena, policija in prometno-informacijski center morata biti vnaprej obveščena o testu, vožnja se mora snemati. Hitrost na navadni cesti za avtomatizirana vozila je lahko do 50 km/h, na avtocesti do 100 km/h.
V zvezi z novostjo omejitve časa parkiranja na avtocestnih postajališčih se uvaja dopolnilna oznaka 4307-2, ki dovoljuje parkiranje na površinah za mirujoči promet ob avtocestah in hitrih cestah in dovoljujejo parkiranje do največ 25 ur, z označitvijo začetka.
Skorajšnji uvedbi elektronskih vinjet na avtocestah in hitrih cestah se prilagajajo oznake glede cestninjenja, izginile bodo dosedanje table z izrisano nalepko.
Pravilnik uvaja novosti glede označevanja cest za večjo varnost motoristov. Obvezna dodatna varnostna ograja za motoriste se bo morala po uveljavitvi predloga postavljati na vseh nevarnih mestih izven naselij, kjer je povprečni dnevni promet motoristov v poletnem času večji "kot 200 motornih koles, število prometnih nesreč z udeležbo motornega kolesa na tej cesti pa je več kot štiri v obdobju zadnjih treh let." Trenutno za postavitev dodatne ograje velja pogoj, da je delež motoristov v "povprečnem dnevnem prometu med motoristično sezono na odseku ceste večji od 2 odstotkov."
Upravljavci cest bodo imeli možnost postavljanja novih belih ali živorumenih stebričkov z rdečimi odsevnimi trakovi. Ti bodo postavljeni v okviru ukrepov za izboljšanje varnosti motoristov tam, kjer nevarni ovinki sicer niso zavarovani z varnostno ograjo.
Dobili bomo tudi novo zaščito nosilnih stebrov varnostne ograje, ki so za motoriste v primeru zdrsa življenjsko nevarni. Predvideni so blažilci iz elastičnega materiala, ki se ga namesti na stebre tam, kjer namestitev motoristične letve tehnično ni mogoča.
Upravljavci bodo imeli sicer čas do leta 2026, da stanje na cestah uskladijo z novim pravilnikom.
SMO PRAV PRI VSEM 30 LET ZA OSTALIM RAZVITIM SVETOM. IN TAKO, VSAKA TOLIKO ČASA, SE DUVAJO SLOVENSKI "ANALFABETI", DA SO IZUMILI KAKO INOVACIJO, IPD., KI JE ŽE PO SVETU DESETLETJA. NEVEŠ, ČE BI SE NA TAKE SMEJAL ALI ZGRAŽAL. 😆😆👎👎
@sam1 Niso "strokovnjaki" krivi, pač pa vozniki. Nekaj med zahodno in vzhodno vozniško kulturo.
Počakajo naši dobro plačani strokovnjaki kakih 20 let za ostalimi državami da vidijo kako se obnese, nato še sami ponovno odkrijejo toplo vodo. Pri tem mastno kasirajo. Capljajo počasi kot račke čez cesto.