V Kranju na osebe, ki so pristojne za urejanje prometa v mestu, pogosto letijo kritike uporabnikov zaradi domnevne neprijaznosti nekaterih rešitev. Tako marsikdo še ni sprijaznjen z enosmernim prometom v samem središču mesta in potekom mimo občinske uprave. Pred časom smo pisali tudi o semaforjih, ki na najbolj prometni cesti skozi Kranj od vsakega kolesarja in pešca na križiščih zahtevajo, da morajo pritisniti tipko za zeleno luč.
Zdaj je kolesarjem znova zavrela kri na drugem koncu mesta. Pred časom so namreč okoli 150 metrov povezovalne ceste med Bleiweisovo in Koroško cesto spremenili v enosmerno ulico, kar pomeni, da morajo vsi s Koroške za dostop do uradov in trgovin v sosednji ulici ubrati konkreten obvoz, enako zaradi znaka obvezna smer v desno velja tudi za vse, ki se pripeljejo po vzporedni Gosposvetski ulici, čeprav jih do Bleiweisove loči le še 100 metrov. Medtem ko je za avtomobile ukrep logičen, saj je povezovalna cesta na tem mestu preozka za klasičen dvosmerni promet, pa se kolesarji sprašujejo, zakaj vsaj njim tako kot pešcem ni dovoljeno voziti po njej, morda po označeni stezi za kolesarje. Še več, na tem mestu pogosto stojijo redarji in policisti ter ustavljajo grešnike ter jih kaznujejo zaradi neupoštevanja signalizacije.
Nekdo je imel prometnega "terorja" očitno dovolj, zato se je na tem mestu pred dnevi pojavil napis, ki kaže na dvoličen odnos do kolesarjev: "Od Naklega pa do tu je kolesarska pot. Od tega znaka naprej je kazen 80 evrov. S kolesa dol, voziček z otrokom pa očitno nest'."
Tam kjer danes kasirajo, morda že jutri povsem legalno
Na istem mestu so pred dnevi policisti ustavili tudi našega bralca, ki je zaradi vožnjo v napačno smer prejel 160 evrov kazni ("polovička" torej 80 evrov). "Ne razumem, kako nas lahko ves čas posiljujejo s to mantro 'kolesarji se morajo obnašati kot avtomobili' ... Če bi dosledno upošteval postavljena pravila, bi s kolesom končal ali v jarku ali pa bi kako drugače zaključil življenje! Tam stojijo v imenu varnosti, kjer ni blo v zgodovini Kranja še nobene nesreče, hkrati pa ljudje vozijo v napačno smer po avtocesti, pa nikjer nobenega. Ko to rečem policistki, pa ona nazaj 'premalo nas je, ne moremo pokrivati'. Ja valda ne morete, če pa tu kolesarje lovite!"
Kot so nam sporočili z mestne občine Kranj, so septembra letos v sodelovanju s policisti, zavodom za šport in redarstvom pregledali več lokacij v mestu, tudi zgoraj omenjeno z namenom, da bi izboljšali razmere za kolesarjenje. Kot obljubljajo na občini, bodo v skladu z možnostmi pripombe in podane predloge za rešitev upoštevali.
Predstavnik: Rešitve vidijo le v kolesarskih stezah na pločnikih
Matej Obu, predsednik Slovenske kolesarske mreže, je zelo kritičen do državnega odnosa do kolesarjev. Kot meni, je v Sloveniji še vedno preveč prisotna avtomobilska kultura, ki išče rešitve le za avtomobiliste, zato pa tudi za krajše poti ljudje prepogosto usedejo v avtomobil, medtem ko se na silo enači kolesarje in pešce, denimo z risanjem kolesarskih stez po pločnikih.
"Kolesarjenje je kot migracijska dejavnost znotraj urbanih prostorov najbolj primerna z vidika varovanja okolja in zdravja. Po drugi strani pa se tudi v načrtovanju urbanih središč premalo razmišlja o tem, da je kolo lahko tam primarno sredstvo za prevoz, saj je to zelo poceni in zdravo ter lahko reši marsikatero prometno zagato."
Čas po lokalnih volitvah, ko bodo v marsikateri občini delo nastopili novi obrazi s svežimi močmi, Obu vidi kot priložnost za spremembe. Ampak svoje mora storiti tudi država, ki se po mnenju predsednika premalo zaveda vseh potencialov kolesarjenja, vključno z gospodarskim, saj je turistično kolesarjenje ena izmed najbolj zapostavljenih priložnosti. "A država ima očitno preveč drugih problemov, še strategija za razvoj Slovenije, ki je podlaga za črpanje sredstev za naslednjo evropsko finančno perspektivo, kolesarski infrastrukturi ne daje bistvenega poudarka." Tu je še nerešeno vprašanje pregona gorskih kolesarjev s planinskih poti.
32. člen zakona o cestnem prometu(območje za pešce)(1) V območjih za pešce je dovoljen tudi promet uporabnikov posebnih prevoznih sredstev in kolesarjev oziroma kolesark (v nadaljnjem besedilu: kolesarjev), vendar le tako, da ne ogrožajo pešcev.
Kolesarjenje v Kranju je katastrofa!
Izudin o kakšnem totalitarizmu najhujše vrste govoriš?Kako si lahko danes javno podal svoje mnenje in ostal živ oz. na svobodi?