Krovni koncern Daimler AG, ki združuje znamke Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, Smart, Freightliner, Western Star, Setra, Mitsubishi-Fuso in druge, bo doživel korenito spremembo.
V skladu z načrtom uprave, ki ga je predstavila v sredo, bodo ime koncerna Daimler spremenili v Mercedes-Benz.
Druga velika strukturna sprememba pa je, da se bo divizija tovornjakov ločila in bo postala samostojna enota Daimler Trucks. Večinski delež te enote bodo ponudili za nakup na borzi. Tudi to je pomemben korak, ker gre skupaj z vsemi vključenimi znamkami za drugega največjega proizvajalca tovornjakov na svetu. Po pisanju Bloomberga je samo enota tovornjakov znotraj Daimlerja danes vredna okoli 29 milijard evrov.
Generalni direktor Daimlerja Ola Källenius je v izjavi pojasnil, da avtomobili in tovornjaki zahtevajo različne pristope do posla, razvoja in kupcev, zato je odločitev za ločitev pravi korak za boljšo učinkovitost obeh enot.
Poslovni analitiki pozdravljajo potezo uprave pod vodstvom 51-letnega Šveda, delnica Daimlerja pa je na borzi po objavi novic o prestrukturiranju zelo poskočila. Källenius, ki družbo vodi od sredine leta 2019, si je zadal ambiciozen cilj, da po obdobju, ko je Mercedes-Benz zasledoval in dosegel cilj biti svetovna številka 1 po prodaji premijskih vozil, zdaj spet vrne poudarek na bolj luksuzne, tudi večje modele. Znamka je pod njegovim vodstvom spletla močne vezi z Aston Martinom in začela proces velikih vlaganj v digitalizacijo. Do konca desetletja pa bo vsaj polovico vseh modelov elektrificiranih.
Kako je Daimler določal smer Mercedesove zvezde
Ime Daimler je povezano z Gottliebom Daimlerjem, ki je skupaj z Wilhelmom Maybachom leta 1890 ustanovil družbo za izdelavo avtov. Leta 1924 je družba Daimler Motoren Gesellschaft z družbo Benz & Cie, ki jo je leta 1883 ustanovil avtor prvega avtomobila na svetu Karl Benz, sklenila dogovor o medsebojnem sodelovanju, ki je leta 1926, tri leta pred smrtjo Benza, pripeljal do združitve v družbo Daimler-Benz. Sledil je vzpon družbe, tudi po zaslugi močne vpetosti v nacistično vojno industrijo. Po vojni so se osredotočili na izdelavo luksuznih, športnih in inovativnih avtomobilov znamke Mercedes-Benz.
Ime Daimler-Benz se je ohranilo vse do leta 1997, ko je prišlo do združitve z ameriškim Chryslerjem v Daimler-Chrysler. A je nemško-ameriški zakon zdržal le 11 let, po razdružitvi so v Stuttgartu matični družbi nadeli ime Daimler AG.
Zdaj bo povezava z Gottliebom Daimlerjem v imenu odpravljena. Tako kot na primer pri koncernih VW ali BMW se bo največji proizvajalec luksuznih vozil na svetu imenoval po svoji glavni znamki, Mercedes-Benz.