Dacia tako motorje na avtoplin(utekočinjen naftni plin ali LPG) z oznako ECO-G ponuja v skorajda celotni paleti modelov. Gre za novi trivaljni motor s turbinskim polnilnikom TCe 100 ECO-G, katerega posebnost je ob večji zmogljivoti, največji navor 170 Nm je na voljo od 2.000 vrtljajev na minuto, manjša porabo goriva in izpusti CO2. Ima za približno 10 odstotkov manjši izpust CO2 kot enakovreden bencinski motor.
Motorjem ECO-G lahko poganja bodisi bencin ali avtoplin. Opremljen je namreč z dvema ločenima posodama za gorivo – eno za bencin in drugo za avtoplin. Z napolnjenima obema posodama je skupen doseg vozila po zagotovilih proizvajalca več kot 1.000 kilometrov. Za varnost so vgrajeni varnostni elementi (varnostni ventil, protipovratni ventil in na 80 odstotkov omejeno polnjenje), zato pri Dacii pravijo, da je dovoljen tudi vstop v podzemne parkirne hiše.
Bencin je na voljo na vseh črpalkah, avtoplin pa v povprečju na vsaki četrti v Evropi.
Vgradnja naprave za avtoplin v vozila znamke poteka v sami tovarni. Bencinski motor je že od prvega načrta zasnovan tudi za delovanje na avtoplin. Dodatna posoda za avtoplin je izdelana iz odpornega jekla in je nameščena na mestu rezervnega kolesa, pri čemer nima stika s posodo za bencin. Tehnični del sistema dopolnjujejo protipovratni ventil, omejevalnik polnjenja na 80 odstotkov, omejevalnik pretoka, elektromagnetni ventil in varnostni ventil.
Kaj je avtoplin oziroma LPG?
Avtoplin je utekočinjen naftni plin (LPG - Liquefied Petroleum Gas), kemijsko pa mešanica propana in butana, ki je v Evropi opredeljen z normo EN589. Ob njegovem zgorevanju se sprošča manj ogljikovega monoksida, ogljikovodikov in dušikovih oksidov kot pri bencinu. Poleg tega je še ena pomembna prednost avtoplina, da ob zgorevanju daje za približno 10 odstotkov manj izpusta CO2 kot enakovreden motor na bencin.
Kako deluje pogon na avtoplin?
V Evropi in večini drugih držav po svetu je sistem za vbrizg avtoplina dodan v obstoječ bencinski motor. Njegova raba terja posebno posodo za avtoplin, ki mora zdržati visok tlak utekočinjenega plina in pa manjše spremembe sistema za vbrizgavanje goriva v motor.
Delovanje je za voznika preprosto. Preklop z bencina na avtoplin ali obratno se opravi na dva načina; ročno s preklopom posebnega stikala v prostoru za potnike kadarkoli med vožnjo, pri čemer izbrano gorivo ostaja v rabi tudi ob ponovnem zagonu motorja, ali samodejno, ko je posoda za avtoplin prazna. Poseben merilnik kaže raven napolnjenosti posode za avtoplin. Polnjenje plinske posode traja dve minuti. Pri Dacii pravijo, da je dodatna prednost tovarniške vgradnje naprave, da prtljažnik ostane povsem neokrnjen, saj je posoda za avtoplin nameščena na mesto rezervnega kolesa.
Dacia Sandero 1.0 TCe 100 ECO-G je kupcem na voljo za 9.900 eur, sandero stepway 1.0 TCe 100 ECO-G za 10.600 eur, duster 1.0 TCe 100 ECO-G pa za 13.290 eur. Slovenski Eko sklad ponuja za nakup osebnih avtomobilov serijske proizvodnje, ki kot pogonsko gorivo uporabljajo plin kredit z obrestno mero trimesečni euribor +1,3 % in odplačilno dobo do 10 let.
Trivaljni motorji so največje sranje. Ne vem komu se da prenašat motor, ki non-stop nekaj potresava. V Renaultu z 1.4 motorjem izpred 20 let se je lepše peljalo, kot v današnjem modelu. Pa tudi poraba ni bila dost večja in… ...prikaži več isto je potegnil pri tem pa je mašina lepo mirno predla.