Avto
43 ogledov

Da ne boste tudi vi del krvave statistike

Prometna nesreča Profimedias
Prvi znaki jeseni se že kažejo tudi na cesti. Žal tudi v tragični statistiki nesreč.

Res slabe novice iz črne kronike: minuli teden je bil statistično najbolj črn na slovenskih cestah v letu 2014, saj je v nesrečah ali za posledicami umrlo kar sedem ljudi. Med njimi so bili tako vozniki in sopotniki, rosno mladi in starostnik, na avtocesti in na lokalni, umrl je pešec, le nekaj dni prej v večernih urah tudi kolesar. Na cestah je tako letos umrlo že 78 ljudi, lani v istem obdobju 81. Cilj, da bi krvavo statistiko obdržali pod 100 umrlimi na se tako vse bolj odmika.  

Preberite še:

Vzroki za nesrečo so bili različni, od spleta nesrečnih okoliščin zaradi odplavljenega mostu na Vranskem do nočne nesreče, ko je voznik zbil pešca in odpeljal v neznano. Vseeno pa je v tem obdobju prehoda v vlažen in hladnejši del leta za voznike bistveno, da spremenijo nekatere svoje vozne navade. Čeprav bi o letošnjem poletju težko govorili kot o posebej vročem, pa so se vseeno ceste v obdobju, ko ni bilo padavin, normalno sušile, takšne so ostajale tudi ponoči. To se s septembrom spremeni, saj se je že pričela pojavljati gosta jutranja megla, ceste postajajo spolzke, hkrati noč sega vse dlje v čas jutranje konice, tudi zvečeri se precej hitreje, a takrat je na cestah vseeno še vedno pešcev, ki tudi sami marsikdaj ne naredijo dovolj, da bi bili v temi opazni.

Za varno vožnjo odgovorni predvsem sami

Inštruktor varne vožnje Boštjan Paušar ocenjuje, da je med poglavitnimi razlogi za nesreče še vedno nepazljivost, velikokrat tudi objestnost.

Voznikom polaga na srce, naj prilagodijo vožnjo razmeram na cesti in naj ne podcenjujejo spolzke podlage. Skozi gosto meglo se pač ni mogoče zapeljati z najvišjo dovoljeno hitrostjo, ki velja za normalne razmere.

"Predvsem se morajo vozniki zavedati, da se zavorna pot na mokri ali vlažni podlagi precej podaljša, zato je prilagoditev varnostne razdalje bistvena. Prav tako so zjutraj in zvečer temperature lahko že precej nizke, po drugi strani pa še ni čas za menjavo za zimske pnevmatike, ki imajo v takšnih razmerjih boljši oprijem. Na cestišču se bo pričelo pojavljati odpadlo listje, ki lahko povzroči zelo spolzke razmere."

Prihaja tudi čas leta, ko je na cesti več divjadi. Velikokrat je mogoče trke s pravočasnim zaviranjem preprečiti, a le, če hitrost ni prevelika. Strokovnjaki sicer svetujejo, da se trku z divjadjo ni pametno izogibati za vsako ceno, saj lahko pride do situacije, ko bo žival mirno odkorakala stran, sami pa boste v bližnjem grmovju na strehi čakali na pomoč. Pa še zavarovalnica ne bo želela priznati škode.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.