"Chrysler je eden od temeljnih kamnov ameriške industrije," je v petek popoldne dejal ameriški predsednik Barack Obama na konferenci, posvečeni izključno usodi tretjega največjega ameriškega avtomobilskega koncerna, in dodal: "Temeljni kamen, ki je v zadnjem obdobju precej oslabel." Chrysler se je po njegovih besedah potrebnih reform loteval "prepočasi", kar se je usodno poznalo na njegovi konkurenčnosti. "Moja naloga je, da Chrysler spet postane konkurenčno podjetje in ne podjetje, ki temelji na neomejeni količini državnega denarja."
Pogoji za Fiat
Pot do svetlega cilja pa družbo Chrysler vodi prek razglasitve bankrota in insolvenčnega
postopka. Chrysler bo zahtevo za začetek postopka vložil že v kratkem. Nato bo v lastniško
strukturo družbe vstopil italijanski koncern Fiat. Najprej bo prevzel 20-odstotni, nato pa še
35-odstotni delež. Država bo Chryslerju priskočila na pomoč z dodatnimi tremi milijardami dolarjev,
odpuščanj pa med insolvenčnim postopkom ne bo.
Fiat bo lahko prevzel večinski delež Chryslerja šele, ko bo slednji ameriški vladi vrnil izplačano pomoč.
Nepopustljivi upniki
Vodstvo družbe Chrysler je s 40 upniki in predstavniki ameriške vlade več tednov
razpravljalo o različnih konceptih sanacije, s katerimi bi se podjetje izvilo iz primeža
milijardnih dolgov. Vednar pogovori zaradi nepopustljivosti upnikov niso uspeli.
Chrysler ima velike težave s plačilno sposobnostjo. V zadnjih mesecih je prejel za štiri milijarde dolarjev državne pomoči. Nazadnje naj bi ameriško finančno ministrstvo svojo ponudbo upnikom podjetja dvignilo za 225 milijonov dolarjev na skupno 2,25 milijarde dolarjev, poroča CNN. V zameno naj bi upniki umaknili vse terjatve do Chryslerja, ki znašajo okoli 6,9 milijarde dolarjev.
Zvezna vlada je že pred časom koncernu določila rok, ki se je iztekel danes, in do katerega je imel koncern možnost predstaviti program sanacije. Na podlagi predstavljenega programa se je vlada odločila o nadaljnjih postopkih pomoči podjetju.