Avto
40 ogledov

Čez nekaj let nesreče preteklost

V konzorciju Car2Car so različni proizvajalci avtomobilov in IT-opreme. Žurnal24 main
Tehnika. Že kmalu naj bi avtomobili komunicirali med sabo in se obveščali o nevarnostih na cesti, lahko pa bodo, če bo to nujno, tudi prevzeli nadzor nad vozilom.

Posamezne znamke, kot so BMW, Audi in Siemens, pospešeno pripravljajo različne varnostne sisteme, s katerimi bi lahko povečali varnost v prometu.

37 tisoč smrtnih žrtev prometnih nesreč je bilo lani v EU.

 

Sistemi so neke vrste predhodnica komuniciranja med avtomobili (tako imenovani Car2Car), s katerimi bi močno izboljšali varnost v prometu. Ideja se je prvič pojavila leta 2006. Čeprav si nekateri želijo, da bi postala resničnost že letos, se po mnenju poznavalcev to ne bo zgodilo.

Avti med seboj brezžično
Ideja komunikacije med vozili temelji na odprtem evropskem standardu za komunikacijo med vozili na osnovi brezžične povezave LAN (WLAN). Problem ni zagotoviti tehnično skladnost posameznega sistema, ampak zagotoviti zadostno število uporabnikov, ki bi lahko bili vanj vključeni, saj je na cestah precej starih vozil – vgradnja novega sistema pa se ne izplača. EU naj bi tako še letos zagotovila prosto in neplačljivo evropsko radijsko frekvenco za delovanje sistema in odprla pot serijski vgradnji. Problem pa je dejstvo, da je vložek v infrastrukturo in izdelavo tovrstnih sistemov ter njihovo implementacijo v vozila ogromen in ga proizvajalci brez pomoči EU najverjetneje ne bodo zmogli prenesti sami.

EU si letos prizadeva zmanjšati število smrtnih žrtev na cestah za polovico v primerjavi z letom 2001, ko je umrlo 54 tisoč ljudi, vendar ji, kot kaže, tega ne bo uspelo doseči, saj se je v teh letih število prometnih nesreč v povprečju zmanjšalo le za 4,4 odstotka na leto. In to je dodatni razlog, da bi sistem komunikacije Car2Car zaživel čim prej.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Asistent za križišča
Intersection assistant. Vsa vozila bi zs pomočjo elektronskimega omrežjema (omenja se omrežje WLAN omrežje) tvorilao mrežo, s pomočjo kateroe bi vozila na podlagi svojega položajapozicije komunicirala med sebojsabo komunicirala (pri bližanju križišču) in bi, če bi obstajala možnost za trk, da pride do trka primerno ukrepala..

Kdaj? Glede na to, da sistem (za uspešnost ) zahteva vsaj 60- odstotno opremljenost vozil v prometu, je ta še relativno daleč od uveljavitve.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Asistent za semaforje
Traffic light assistant. Sistem vozniku svetuje, s kakšno hitrostjo (znotraj zakonsko dovoljene) naj vozi, da bo ujel zeleno luč na semaforju; če pa je ne bo mogel ujeti, mu svetuje, naj začne zavirati. Ta sistem je dober tako s stališča varnosti in ekonomičnosti kot pretočnosti prometa v mestih.

Kje. S senzorji so že opremljeni štirje semaforji v Münchnu, kmalu jih bo tudi več v Frankfurtu.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Asistent za vožnjo na ozkih odsekih
Narrow-Passage Assistant. Sistem s kamerami, nameščenimi na vozilo, opozarja na bližino ovir, kot je parkiran avto ali bližnja stavbe, s signali pa pove, koliko prostora za manevriranje ima voznik. Če bi se kljub temu lahko zgodil trk, samodejno zasuče volan in vozilo obrne stran od ovire.

Kdaj. Ta sistem je zelo blizu serijski proizvodnji. Čeprav smo ga že preizkusili v praksi, pa nam pri BMW niso zaupali, kdaj pride na trg. Mi smo mnenja, da se bo to zgodilo kmalu.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Opozarjanje na slabe razmere
Bad Weather Warning. Sistem je namenjen opozarjanju na slabe vremenske razmere in vozniku prek navigacije predlaga boljšo pot. Sistem spremlja delovanje vozil v okolici in če zazna, da je več vozil recimo vklopilo meglenke ali brisalce, ustrezno ukrepa.

Kako. Pogojen je z delovanjem sistema Car2Car, drugače bi lahko začel delovati relativno hitro.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Asistent zaustavitve v nevarnosti
Emergency Stop Assistant. Če sistem zazna, da voznik ni zmožen upravljati vozila (zaradi infarkta, spanca ...), prevzame nadzor ter s kamerami in senzorji vozilo kar najhitreje varno zaustavi.

Kako. Za delovanje sistema bi bilo potrebno sodelovanje medicinskih institucij za pridobitev podatkov o srčnih težavah voznika. Ta bi moral med vožnjo nositi senzorje, ki bi zaznali kritičen položaj.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.