Vozniki nekaterih sredstev za umirjanje hitrosti nimajo radi. Mednje gotovo sodijo merilniki hitrosti ter grbine oziroma 'ležeči policaji'.
V francoskem mestecu Baune na zahodu države s 1.700 prebivalci so imeli doslej veliko težav s prehitrimi vozili, ki so skozenj vozili s po 50 km/h, čeprav je v samem središču omejitev le 30 km/h. Umirjanja hitrosti so se lotili na povsem nov način in sicer so glavno križišče treh prometnic prekrižali s črtami brez pravega smisla in smeri.
Inovativno ali skrajno neumno?
"Cilj je, da voznikom otežimo dojemanje pokrajine in da morajo vso pozornost posvetiti vožnji," je idejo pojasnil tamkajšnji vodja skupnosti Jean-Charles Prono. Ker črte voznika ne usmerjajo, temveč mora sam dognati, kam mora usmeriti vozilo, pri tem avtomatsko spusti nogo s plina in križišče prevozi precej bolj previdno. Po njegovem mnenju je to precej boljši način od grbin, ki so hrupne in do vozil neprijazne. Na znake po njegovem ljudje tako ali tako niso pozorni.
"Trenutno deluje. Zavedam pa se, da lahko črte pomenijo izgubo orientacije in da moramo biti še posebej previdni pri starejših ljudeh," je po poročanju EuroNews dodal župan Prono, na katerega pa so se predvsem na družbenih omrežjih zvalile številne kritike. Mnogi opozarjajo, da so si lokalne oblasti prikrojile pravila in da česa takšnega francoska prometna pravila niti ne dovoljujejo. Tudi nekateri lokalni prebivalci menda nad rešitvijo niso navdušeni in so poročali o vrtoglavici pri prečkanju križišča. Zato so se mu začeli izogibati. Spet drugi pa rešitev pozdravljajo in se jim zdi veliko boljša od klasičnih metod.
Prono se brani, da so potrebovali hitro in učinkovito rešitev, ki pa ni nujno dokončna.
Prevelika hitrost je prepoznana kot glavni dejavnik pri najhujših prometnih nesrečah v Evropi in tudi Sloveniji. V zadnjih letih so v več državah zmanjšali največje dovoljene hitrosti (Španija, Francija ...), trend v naseljih pa gre vse bolj v smeri zniževanja največje dovoljene hitrosti s 50 na 30 km/h povsod tam, kjer prihaja do mešanja avtomobilov in ranljivih udeležencev.
Skrajno neumno in nevarno. Te črte te zmedejo do te mere, da vso pozornost usmeriš nanje in posledično ne spremljaš okolice in kaj hitro lahko pride do nesreče. Treba je postaviti radarje na takšna mesta, ne pa na ravne odseke,… ...prikaži več kjer je izplen sicer zagotovljen, ampak k varnosti pa ne prispevajo popolnoma nič.
Tole deluje, ko prvič pripelješ na kaj takega. Potem se pa tako navadiš in nima več nobenega vpliva. Isto kot npr. tisti 3D prehodi za pešce.
Super, voznik ima dober izgovor, če koga zgazi!