Takšne ofenzive od zastopnikov nismo vajeni. A pri Fordu so v jesen krenili z zelo pomlajeno paleto potniških vozil, s čimer so jo umerili s tistim, kar ponuja konkurenca, ali pa celo ponujajo nekaj več. Glavno težo ima seveda enoprostorska kategorija, ki je bila že doslej pri Fordu prodajno izredno močna.
C-max, grand C-max
Oblika:
Odlično sprejeta enoprostorca C-razreda sta doživela konkretno medgeneracijsko prenovo, pri katerih pa je poleg zunanjih sprememb v ospredju tudi vsebina. Tako običajni C-max kot nekoliko večji (tudi kot sedemsedežnik) ter z drsnimi vrati oboroženi grand C-max sta si zategnila gubice z malce spremenjenim videzom prednjega dela, na katerem sta dobila zdaj že značilna šesterokota "usta", logotip pa se je preselil nad tako poudarjeno odprtino za zrak. Zadnje luči svetijo malce drugače.
![C-max | Avtor: Andrej Leban](/media/img/4b/32/5d6cbe9f62312edd92ab.jpeg)
Inženirji so uporabili nekatere rešitve za boljšo zvočno zatesnjenost, medtem ko je notranjost posodobljena in na moč podobna tisti iz focusa.
Nova tehnologija:
Iz focusa prihajajo tudi številne nove tehnologije: biksenonski dinamični žarometi, aktivni asistent za parkiranje in napredna varnost v obliki samodejnega zaviranja city AEB, prepoznavanje znakov in nezbranosti, ter pomočnika za držanje smeri.
Posodobljeni motorji:
Vsi so s turbino podprti, poleg 1,0-litrskega (izvedbi 74 in 92 kW) bencin poganja tudi 1,5-litrskega ecoboosta (110 kW), medtem ko sta pri dizlih na voljo novi 1,5-litrski dizel (70 in 88 kW), ki nadomešča stari za deciliter večji motor, ter še močni 2,0-litrski motor (110 in 125 kW). Pri obeh je opcija powershift menjalnik z dvojno sklopko.
Oprema in cena:
Oba granda sta na voljo v štirih paketih serijske opreme, polovica od vseh kupcev pa naj bi se odločila za drugo opremo po vrsti business (tempomat, ford mykey, lita platišča, dvopodročna klima, sync 1. generacije, senčnika v zadnjih vratih ...). Cena za vstopnega C-maxa je 15.370 evrov (dosedanji se s popustom prodaja od 13.800 evrov), za grand C-maxa je treba dati najmanj 16.100 evrov.
S-max in galaxy
Oblika:
Večja enoprostorca želita nadaljevati uspešno zgodbo predhodnikov, še posebej S-max ima resne ambicije, da si podaljša slavo, ki jo drži med dinamičnimi slovenskimi očeti, ki potrebujejo prostoren avto, nikakor pa ne okorne škatle.
![S-max | Avtor: Andrej Leban](/media/img/60/ee/a13ddad48de272370a4c.jpeg)
Nova tehnologija
V notranjosti sta avtomobila veliko povzela po modelu mondeo, saj je delovni prostor na moč podoben z digitalnimi merilniki, osrednjo konzolo z zaslonom, stikali ... Poleg vseh tehnologij, ki jih je uvedel že mondeo, velja omeniti nekaj dvojici lastnih rešitev, denimo prilagodljivo krmiljenje, električno poklopni zadnji sedeži (pri galaxyju se tisti v tretji tudi dvigajo zgolj s pritiskom na gumb). Med dodatno opremo so kamera spredaj z deljenim vidnim kotom, avtomatski parkirni asistent, dinamične LED luči s prilagodljivo osvetlitvijo nasprotnega prometa, intervalni prednji smerniki, inteligentni omejevalnih hitrosti, ki samodejno zniža ali zviša hitrost glede na trenutno veljavno omejitev ... Varnost je za Forda tradicionalno v ospredju, serijski je denimo lane assist, city AEB prepoznava tudi pešce.
Motorizacija
Novost v ponudbi je 4x4 pogon pri vstopnem in drugem najmočnejšem dizelskem motorju s 110 kW (150 KM) in 132 kW (180 KM). V ponudbi je še močnejša izpeljanka z dvema turbinama in 132 kW (210 KM). Bencinska sta 1,5- s 118kW/160 KM in 2,0-litrska s 176 kW/240 KM ecoboost motorja.
S-max in galaxy sta na voljo v dveh opremah, večina kupcev naj bi posegala po bolje opremljeni titanium izvedbi z večjimi platišči, LED dnevnimi lučmi, kromom, syncom druge generacije z 8-palčnim zaslonom ...
S-max stane od 25.600 evrov dalje, 110-kilovatni dizel titanium od 29.480 evrov. Galaxy je na voljo po ceni 27.510 evrov, 110-kilovatni titanium od 31.380 evrov. Štirikolesni pogon doda 2.770 evrov, powershift menjalnik pa 1.660 evrov.
andrej.leban@zurnal24.si