Avtomatski menjalniki z osmimi stopnjami danes niso nikakršna posebnost, prihajajo celo devetstopenjski. Pri ročnih pa je dodajanje prestav precej bolj komplicirano. Doslej je le Porsche pri novem 911 ponudil sedemstopenjski ročni menjalnik.
BMW se je očitno lotil odprave bistvenega problema pri ročnih menjalnikih z več kot šestimi stopnjami, ki so na prestavni ročici razporejene v obliki črke H. Šest stopenj je bilo namreč doslej z vidika zaščite pogonskega sklopa nekakšen varnostni maksimum, saj bi dodatne stopnje povzročale veliko število napak, ko bi voznik pri veliki hitrosti pomotoma prestavil v prenizko in s tem tvegal uničenje motorja in menjalnika.
BMW-jev patent pa nakazuje, da pri proizvajalcu pripravljajo poseben mehatronični modul, ki bo glede na hitrost vozila in vrtljaje blokiral možnost, da bi prestavno ročico premaknili v polje "rdečih" prestav. Po poročanju Bimmerposta naj bi patent nakazoval dve možnosti bodočega menjalnika. Prvi bo klasični menjalnik z do osmimi prestavami, drugi pa bi omogočil prestavljanje brez uporabe sklopke, torej BMW-jeva različica robotiziranega menjalnika.