Avto
564 ogledov

BMW dizel v toyoti auris uglajen in varčen

Toyota Auris touring sports
1/20
Saša Despot
Toyota auris je že pred prenovo veljala za zanesljiv in prostoren avtomobil. Po prenovi je dobila nove pogonske agregate, tudi 1,6-litrski turbodizel, ki zagotavlja, da je vožnja s karavanom uglajena in poceni. Dinamičnih presežkov ne ponuja, hvalim pa cenovno dostopna varnostna asistenčna pomagala.

Toyota je v medgeneracijski prenovi temeljito spremenila svojega predstavnika C avtomobilskega segmenta - aurisa. Spremembe so očem manj vidne, navzven so ga želeli narediti predvsem bolj prestižnega, zato je toliko kroma na motorni maski.

Tudi pot treh letih na trgu zamer na zunajo obliko ni bilo, nekaj več kritik so Japonci slišali na urejenost potovalne kabine, ki je bila sicer dobro sestavljena, ampak precej monotona v primerjavi z najnovejšimi konkurenti. Na testu sem preizkusil bogato opremljen model sport s 17-palčnimi atraktivnimi platišči, zatemnjenimi stekli in vso možno opremo. Pri slednji so pri Toyoti precej racionalni, vsaj gledano iz varnostnega stališča. Tudi pri prenovi niso želeli ponuditi stvari, ki bi bile zgolj na ceniku, ampak želijo, da njihovi kupci varnostne sisteme tudi imajo, jih uporabljajo, ali pa so vozniku v pomoč, tudi, da se izogne nesreči.

Ob vstopu v kabino precej modernejši vtis

Toyota Auris touring sports | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Že na prvi pogled sem ob vstopu v vozilu naštel veliko sprememb, predvsem pa je vtis, da je auris sodobnejši. Ekran na dotik zaradi plastične obrobe visokega sijaja daje vtis, da je večji, kot v resnici je. Upravljanje klimatske naprave so s stikali pod ekranom ločili od upravljanja audio naprave, kar je s stališča enostavnosti uporabe in varnosti ter osredotočenosti voznika na vožnjo pohvalno. Še posebej glede na izkušnje iz nekaterih konkurenčnih avtomobilov, ki od voznika zahtevajo, da oči odmika stran od dogajanja na cesti. Ekran je japonsko pregleden, prikazuje se tudi slika iz kamere nameščene na prtljažnih vratih, ki je opremljena s črtami za lažje parkiranje oziroma obračanja. Dodatno so v pomoč parkirni senzorji.

Rešitev za hitrostne omejitve

Poleg ekrana na dotik, kjer se prikazujejo tudi podatki navigacijskega sistema, je med analognimi merilniki vrtlajev in hitrosti še nov barvni digitalni TFT zaslon, kjer se vozniku prikazujejo vsi najpomembnejši podatki potovalnega računalnika. Voznik lahko s pomočjo stikala na večfunkcijskem volanu stalno spremlja vse uveljavljene podatke, od povprečne hitrosti, porabe goriva ... po novem pa se mu izrisujejo tudi podatki o trenutni hitrosti. Kamera na vetrobranskem steklu namreč prepoznava okrogle prometne znake, na in ob cestišču. To je odlična pomoč predvsem v naseljih, še posebej pri nas, kjer so kazni za prekoračitev hitrosti v mestih med najvišjimi v Evropi. Torej, če se peljete mimo šole, kjer je omejitev 30 km/h, in ste znak za omejitev hitrosti spregledali, boste to vedeli, ker se bo znak izrisal na zaslonu med merilniki. Če boste vozili po omejitvah, bo znak obarvan v belo barvo z rdečo obrobo, če boste vozili prehitro, pa se se bo znak obarval v rdečo barvo. Pomanjkljivost sistema je, da ne sodeluje z navigacijsko napravo, saj sistem brez znaka ob cesti ne prepozna, kdaj se določena omejitev hitrosti konča. Sistem vseeno od voznika zahteva zbranost, je pa zagotovo vozniku v pomoč.

Toyota Auris touring sports | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Če bi Čeh imel ta sistem ...

Kamera na vetrobranskem steklu po novem zaznava tudi, kdaj smo prečkali vozni pas brez, da bi vklopili smenri kazalec. To se vozniku prav tako izrisuje na ekranu med merilniki, sledi pa tudi zvočno opozorilo. Ja, še ena šara, boste morda rekli? Se še spomnite tragedije, ko je letos češki turist zaradi utrujenosti zapeljal čez polno črto na nasprotni vozni pas? Glasno opozorilo tovrstnega sistema in reakcija voznika bi lahko samo v tem primeru rešili življenje dveletnega otroka.

Preizkusil sem še sistem samodejnega prilagajanja žarometov, ki je ena boljših „pogrutavščin“. Ponoči je lahko prav stresno, ko je treba na temnih podeželjskih ovinskastih cestah stalno preklapljati med dolgimi in zasenčenimi žarometi. To zna zelo dobro auris narediti sam, kar je velika razbremenitev za voznika. Tesni auris je imel bi-led žaromete, ki svetijo veliko bolj kot ksenonski, da ne govorim o zastareli halogenski tehnologiji. 1.000 evrov doplačila doplačila je zelo razumskih.

Na relaciji tudi pod petimi litri

Toyota Auris touring sports | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Auris je končno dobil tudi konkkurenčen dizelski motor, ki ga je „doniral“ BMW. 1,6-litrski dizelski motor z 82 kilovatov moči (112 KM) in 270 Nm navora so donevavnega vgrajevali v Minije in BMW serije 1 (v zameno Toyota z BMW deli bogato znanje na področju hibridnih pogonov). Aurisu dizel pristaja, saj je uglajen pri nižjih in višjih hitrostih, zaradi dobre razporeditve navora pa dobro vleče že v zelo nizkih vrtljajih. Ni dirkalnik, prej prijeten potovalnik, ki v kombinaciji z dobro zatesnjeno kabino ponuja tudi udobno nabiranje avtocestnih kilometrov. Dodelano podvozje je udobnejše kot v prehodniku, lepše premaguje luknje na cesti, izboljšani volanski električni servo mehanizem pa se predvsem dobro obnese v mestih in primestni vožnji. Zdi se, da je auris bolje vodljiv in bolj okreten, s tem pa tudi zabavnejši za vožnjo.

Na relaciji Sevnica – Ljubljana zmore porabo tudi pod petimi litri, na avtocesti je poraba okoli šest litrov, v mestni vožnji še liter več. Ročni šeststopenjski menjalnik je natančen, dolgi hodi med prestavami govorijo v prid ekonomičnosti in ne dinamiki vožnje.

Toyota Auris touring sports | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Za karavan z testnim dizelskim motorjem in opremo luna je treba odšteti nekaj manj kot 21 tisočakov, z opremo sport stane 21.750 evrov. Pri Toyoti na omenjene cene ponujajo še 1.400 evrov akcijskega popusta.

Podatki o vozilu: (Toyota auris touring sports 1.6 D-4D (sport))
Motor: dizelski, turbo, štirivaljni 1598 ccm
Najvišja moč: 82 kW (112 KM) pri 4.000 vrtljajih
Navor: 270 Nm pri 1.750 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 3.821 x 1.414 x 1.727, medosna razdalja 2.567
Najvišja hitrost: 195 km/h
Pospešek: 10,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 6,0 litra
Emisije (CO2): 110 g/km
Cena (v evrih): 16.650 (osnovni 1,33 bencin)/ 20.950 € (osnovni 1,6 D-4D) / 25.320 (testnik z dodatki)

Plusi: Cenovno dostopni asistenčni sistemi, led žarometi, poraba goriva, kakovost izdelave;
Minusi: Navigacija ni povezana s sistemom TSS, želeli bi si več dinamičnosti;

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.