Vsako leto se tudi pri nas zgodi več nesreč, ko vozila zapeljejo v vodo in se potopijo.
Najprej je potrebno poznati nekaj zakonitosti, ki veljajo v primeru padca avtomobila v vodo. Če avtomobil ni huje poškodovan, bo praviloma vsaj še nekaj minut obstal na gladini, najverjetneje v pravilni legi, torej s kolesi navzdol.
Bo pa skozi različne odprtine pričela v notranjost vdirati voda, pričel se bo potapljati. Avtomobili z motorjem spredaj se bodo nagnili na nos, tisti z zadaj nameščenim pa obratno. Nazadnje se bo avto potopil.
Potniki v notranjosti v teh odločilnih trenutkih na ravnotežje vozila bistveno vplivajo s svojim gibanjem, saj vse skupaj deluje kot čoln.
Kako torej pravilno ravnati?
Prisebnost je v takih trenutkih zelo težko ohraniti, a je bistvena. Če so potniki zahvaljujoč varnostnim pasovom in drugim pomagalom dobro preživeli pristanek v vodi, se morajo nemudoma pričeti reševati.
Če se vrata odpirajo še na lahko in bi bili v avtu sami, potem je rešitev na dlani. V nobenem primeru pa se ne sme odpirati vrat, če je v avtomobilu, ko še plava, več potnikov, predvsem na zadnjih sedežih. Notranjost bi tako v nekaj hipih zalila voda in potopila celotno vozilo z ostalimi potniki vred. Rešitev se torej v takšnih trenutkih skriva v stranskih oknih ali v strešnem oknu.
Ko spustimo stekla, gremo iz vozila vedno naprej najprej z glavo.
Če sta na prednjih sedežih dva človeka, morata avto zapuščati hkrati vsak na svoji strani, da čim manj rušita njegovo ravnovesje.
Najslabše je v takšnih trenutkih biti v dvovratnih avtomobilih (kupejih) s spredaj nameščenim motorjem. Po pravilu se namreč zelo hitro postavijo na nos. Potniki v tem primeru nikakor ne smejo siliti proti zadku avta, kjer je zračni balon, temveč morajo ostati pri miru spredaj čim dlje in skušati izstopiti skozi okno ali pa počakati, da bo zaradi izenačitve pritiska mogoče odpreti vrata in nato izplavati.
Potniki, ki so že izplavali, morajo takoj pomagati še ostalim, če je le mogoče.
Na vsak način je potrebno poskusiti zapustiti vozilo, ko je to še na površini, saj se nato verjetnost rešitve drastično zmanjšuje. Ko avto potone (denimo v jezeru), bo šele čez dlje časa dosegel dno. Takrat je tudi poslednja možnost, da potniki še odprejo vrata in izplavajo.
Reševanje iz potapljajočega vozila je eden najtežjih scenarijev, pri katerem je srečni razplet odvisen od številnih dejavnikov. Še vedno ostaja v spominu lanskoletni tragični dogodek pri Vranskem, ko sta v deročem potoku v vozilu umrla dva človeka, med njima inštruktor AMZS, specializiran prav za reševanje iz vode.
dezurni@zurnal24.si
Stranska okna.. ko je avto v vodi, ali leketrika še dela.. 12 voltna.. ??