Avtomobil je dokazano velik strošek. V Sloveniji je registriranih več kot milijon vozil, kar teoretično pomeni, da ima vsak drugi prebivalec avtomobil in s tem povezane stroške. V kriznih časih, ko se pogrezamo v vse večjo revščino, se sprašujem, kdaj se bodo ljudje odpovedali določenim dobrinam, kot je vožnja z avtomobilom v službo. Dalo bi se živeti tudi brez njega, a bi se pri tem počutil omejenega in manj svobodnega.
Če živite v okolici Ljubljane, preprost izračun pokaže, da je tudi, če je vožnja z avtomobilom dražja, prednost udobja in prihranjenega časa tolikšna, da večina za zdaj brez razmisleka izbere avtomobil. Nekaj deset evrov na mesec, ki jih porabim za gorivo, več, kot bi me stal prevoz z javnim prometom, je pač premalo v primerjavi s prihrankom časa. Ne drži zastonj pregovor – čas je denar, saj za pot iz Kamnika v Šiško vsak dan privarčujem vsaj dve uri časa. Po drugi strani bi se z veseljem usedel na vlak ali avtobus, tako pa so za zgoraj omenjeno pot potrebna številna prestopanja, bodisi z vlaki bodisi z avtobusi, pa čeprav je Kamnik zgolj 20 kilometrov oddaljen od prestolnice. Ni čudno, da slovenske železnice poslujejo z izgubo, če tovrstnega prevoza ne znajo s primernimi povezavami približati ljudem. Še posebej v času, ko je že nakazano, da bo cena goriv z vse večjim povpraševanjem po njem le še rasla. Iz osebnih izkušenj sem lahko le ljubosumen na prebivalce večjih evropskih prestolnic, pa tudi mest, primerljivih z Ljubljano, ki imajo železniški promet tako dodelan, da se za pot v službo ne izplača usesti v avtomobil.
Da bomo Slovenci sami spremenili mentaliteto in se odpovedali avtomobilom, skoraj ni verjeti. Če ne bo stanja na cestah uredila država z boljšimi povezavami, ki bodo bistveno skrajšale čas na poti, pa nas bo morda dolgoročno v to prisilila cena goriva. A kje je tista meja, do katere ljudje ne bodo več razmišljali, ali gorivo le ni predrago? Glasujte v anketi.
23
ogledov
Bi dali tri evre za liter bencina?
Cene naftnih derivatov so se spet dvignile do rekordnih vrednosti, po napovedih strokovnjakov pa bodo v prihodnje še veliko višje. Čeprav je bilo o rekordnih cenah napisanega in povedanega veliko, pa se Slovenci še vedno v službo vozimo z avtomobili, in to glede na videno vsako jutro, vsak s svojim.
Lahko zvišajo jutri čez noč cene n.d. na tri evre za liter, kdo ga bo pa potem točil? prodaja se bo zmanjšala za 90% in država nima nič od tega. Cene na svetovnem trgu se bojo zviševale do takrat, ko… ...prikaži več bo svet nehal ignorirati konstantno rast cen in se bo povpraševanje začelo konstantno zmanjševati.
Jaz bom šel na Iransko ambasado in se vpisal v knjigo trajnega prijateljstva. Mogoče bodo pa dali za prijatelje kaj ceneje. Saj bi lahko celo naredili z eno pumpo in cenejšim bencinom referendum med Slovenci , glede našega mišljenja o… ...prikaži več podpiranju EU idiotov in sankcij proti njim !
Če bi firme nehale plačevat povračila za prevoz na delo,bi še osebni avtomobili imeli stojišča in to zasedena,tako,pa se sedaj voui vsak sam s svojim avtom na delo!