Avtomobilski proizvajalci so letos pohiteli s prodajo avtomobilov. Večina bo prodana v prvih devetih mesecih letošnjega leta. Po septembru, ko so v veljavo stopili novi testi merjenja porabe emisij in goriva, ki je mnoge proizvajalce spravila v težave s homologacijo in s tem registracijo vozil, se je prodaja močno upočasnila. Le redki beležijo zelene številke. Poglejmo, kako jim gre.
Največji padec prodaje se je pričakoval v začetku jeseni, a se nadaljuje tudi ob koncu jeseni. Glavni krivci za rdeče številke pri prodaji novih avtomobilov v Evropi so skupina Volkswagen, predvsem z znamkama Audi in Porsche, Renault in Fiat Chrysler Automobiles. Skupna prodaja novih avtomobilov je v primerjavi z novembrom leta 2017 manjša za 8,1 odstotka. V državah EU in EFTA (Islandija, Lihtenštajn, Norveška in Švica), so novembra letos registrirali 1,16 milijona vozil.
Prodaja novih avtomobilov pada že tri mesece zapored. Prodaja skupini Volkswagen je padla za 11 odstotkov, pri čemer je padec v prodaji Audija 41-odstoten, Porscheja pa kar 62-odstoten. Bolje gre znamki Volkswagen, kjer so imeli 3,8 odstotni padec prodaje v primerjavi z novembrom pred letom dni, pri Seatu in Škodi pa je padec zgolj 0,5 odstotka. Registracije vozil skupine PSA so manjše za 6,1 odstotka - pri Peugeotu za 6,4 odstotka, pri Opel/Vauxall za 8,1 odstotka in pri Citroënu za 1,6 odstotka.
Skupina Renault je zabeležila 16-odstotni padec, od tega je imel Renault za 28 odstotkov manj registracij v mesecu novembru, Dacia pa za 14 odstotkov manj. Pri skupini Fiat Chrysler so imeli osem odstotni padec, od tega je Alfa Romeo potonila za 47 odstotkov, Fiat za 11 odstotkov, Jeepu pa je prodaja zrasla kar za 29 odstotkov!
Ford je zabeležil 8,4 odstotni padec. Slab mesec je tudi za azijskimi znamkami. Nissanu je prodaja padla za rekordnih 28 odstotkov, Hyundaiu za 5,3 odstotka, Kii za en odstotek, Hondi pa za 14 odstotkov. Zadovoljni so pri Toyoti, ki so tudi na račun hibridne strategije in skokoviti rasti v prodaji hibridnih vozil v primerjavi z novembrom 2017 registrirali za 3,5 odstotka več vozil.
Med premium znamkami je Jaguarju prodaja padla za 46 odstotkov, Volvu je zrasla za 12 odstotkov, Mercedesu pa za 4,2 odstotka. Land Rover je padel za 9,4 odstotka, BMW pa za 2,6 odstotka.
Večina avtomobilskih proizvajalcev je načrtovala padec prodaje v jeseni, to so napovedovali tudi analitiki, o čemer smo pogosto pisali tudi mi. WLTP je prinesel ozka grla, vsi avtomobilski proizvajalci pa niso bili enako dobro pripravljeni na nove zahteve.
Kljub vsemu bodo prodajni rezultati ob koncu leta odvisni od decembrske prodaje. Skupna prodaja v letu 2018 je trenutno v primerjavi z letom prej manjša za 0,6 odstotka, slab december pa bi že pomenil znak za alarm. Avtomobilski proizvajalci bi morali decembra prodati 1,05 milijona avtomobilov, da bi obdržali prodajo na ravni leta 2017. To se ne bo zgodilo, če bodo registracije v decembru v primerjavi z zadnjim mesecem preteklega leta manjše za osem odstotkov.
To bi se po napovedi analitikov utegnilo zgoditi, saj je december na račun prazničnih dni krajši mesec za prodajalce.