Avto
6364 ogledov

Padla odločitev glede registracije mopedov

Moped Andrej Leban
V državnem zboru so odločali o ukinitvi obveznosti registracije koles s pomožnim motorjem oz. mopedov.

SDS je oktobra v v parlamentarni postopek spet vložila novelo zakona o motornih vozilih. Novela zakon o motornih vozilih predlaga ukinitev obveznosti registracije koles s pomožnim motorjem oz. mopedov.

Državni zbor je z 39 glasovi proti 27 sklenil, da predlog novele ni primeren za nadaljnjo obravnavo. To je že drugič, da je omenjeni predlog državni zbor zavrnil. 

Moped Slovenija Če imate moped, od danes dalje za vas veljajo nova pravila

V poslanski skupini SDS bi ukinili obveznost registracije koles s pomožnim motorjem, pri katerih trajna nazivna moč pogonskega motorja ne presega štirih kilovatov in konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 kilometrov na uro. Menijo namreč, da obvezna registracija mopedov za državljane predstavlja nepremostljive administrativne ovire in zaplete ter nepotrebne stroške. Stroški ureditve potrdila so približno 65 evrov ob pogoju, seveda, da imajo lastniki mopedov vsa ustrezna potrdila, ki pa jih pogosto nimajo. 

peš cona Saj ni res, pa je Avto Neverjetno, a resnično - kolesarju brez čelade kazen, tistemu na mopedu ne!

V SDS so v povezavi s stroški zapisali, da so stroški ureditve potrdila približno 65 evrov ob pogoju, seveda, da imajo lastniki mopedov vsa ustrezna potrdila, ki pa jih pogosto nimajo. Zapisali so še, da so stroški prve registracije približno 100 evrov (registracija, zavarovanje, registrska tablica, tehnični pregled), vsako naslednje leto pa približno 40 evrov.

moped skuter čelada motorist skuterist (Ne)obvezne čelade Avto Sodna komedija: sedaj vas na mopedu vendarle lahko kaznujejo

V obrazložitvi so še zapisali, da številni za svoje kolo z motorjem, ki so ga kupili pred deset in več leti, nimajo nobenega potrdila o lastništvu in druge dokumentacije, lastništvo pa morajo dokazovati v zapletenem in dolgotrajnem ugotovitvenem postopku. Kot so zapisali na svoji spletni strani se zna zaplesti tudi pri mejni hitrosti, ki je 25 km na uro. Nekatera kolesa s pomožnim motorjem, ki jih vozniki zaženejo s pomočjo pedal, so dejansko hitrejša od 25 kilometrov na uro – ne da bi bila kadar koli predelana. Ker gre za starejše mopede enostavna elektronska blokada motorja pri njih ni mogoča, je pa mogoče nastaviti uplinjač ali prenos pogona na jermenu oziroma verigi. Toda nato se pojavlja vprašanje homologacije, saj moped ne bo več skladen s svojo prvotno izvedbo. Lastnik se sicer lahko odloči, da bo moped registriral kot kolo z motorjem, vendar bo moral s kolesarskih stez na cesto, kjer pa bo bistveno počasnejši od vseh drugih in bo s tem predstavljal oviro na cestišču ter ogrožal sebe in varnost drugih vozil.

električni skuter Askoll eS2 Avto Subvencije za električne mopede so že na voljo

Ministrstvo: Registracija bi bila otežena

Ministrstvo za infrastrukturo je opozorilo, da bi novela ukinila ugodnejše pogoje za dokazovanje nespornosti lastništva omenjenih mopedov, ukinila roke tehničnih pregledov zanje, ustavila postopke registracije, ki bi bili začeti pred uveljavitvijo predlaganega zakona, in za mopede, ki so že registrirani, ukinila podaljšanje. Vlada sprememb ni podprla, ker bi otežile oz. onemogočile registracijo teh mopedov, je dejala državna sekretarka na ministrstvu Nina Mauhler.

V LMŠ so med drugim menili, da bi bila lahko ukinitev obvezne registracije in tehničnih pregledov teh mopedov nevarna, v SD so ocenjevali, da je zakon prinesel urejeno in znano lastništvo teh vozil ter da so se zmanjšale kraje in pobegi povzročiteljev s kraja nesreče. Tudi v SMC so menili, da so z zakonom zagotovili višje standarde varnosti pri uporabi mopedov, prepoznavnost lastnikov mopedov ter zavarovanje morebitnih oškodovancev v prometnih nesrečah. Prav tako so v DeSUS izpostavili, da je uvedba registracije mopedov močno prispevala k večji prometni varnosti bolj ranljivih udeležencev v cestnem prometu.

V Levici predloga niso podprli, ker ni predvidel alternativnega načina označevanja in identifikacije teh mopedov. V SNS so pozdravili predlagane spremembe, a ocenili, da predlog ni bil pripravljen dovolj strokovno.

V NSi so spomnili na svoj predlog iz leta 2016, po katerem bi bilo med drugim za te mopede obvezno zavarovanje odgovornosti, in menili, da bi ta predlog odpravil nesmiselne birokratske ovire.

Komentarjev 15
  • ode 19:11 29.november 2018.

    Ko ti od zadaj na sprehajalni pešpoti od zadaj piči pankrt na sfriziranem skuterju, z zvokom, ki para ušesa, brez oznak, enih 80km/h, se vsekakor strinjaš z registracijo. Razen, če je ta pankt tvoj zlati sonček.

  • romy 14:00 27.november 2018.

    Registracija in tehnični pregled MORA ostati. S predelavo nas mulci prehitevajo,kaj pa ko bo nesreča..?

  • milan63 13:34 27.november 2018.

    esdeesovci to je noro ker predlagate ukinitev registracije mopedov tote nori ljudje da vas nisram in utihnite to se nesme zgoditi registracija mopedov mora biti