Ali imate kot oblikovalec pri oblikovanju električnega vozila več svobode kot sicer?
Na določen način ja, saj gre pri večini primerov še vedno za študije, ki niso delovne. To pomeni, da nimajo motorja, torej moramo narediti le dizajn, ki izžareva oblikovalski duh znamke. S podrobnostmi, ki bi imele pri razvoju končnega izdelka veliko vlogo (na primer velikost zračnikov), se na tej ravni ne ubadamo.
Ima oblikovanje električnega avtomobila v primerjavi z oblikovanjem avtomobilov na klasični pogon kakšne posebnosti?
Vsekakor. Oblikovanje električnega avtomobila je podvrženo še mnogim strožjim merilom, kot je aerodinamika, saj vsak višji količnik zračnega upora pomeni večjo porabo. Dizajn je tukaj podrejen funkciji, medtem ko pri nekaterih klasičnih modelih velja nasprotno.
Kakšni bodo torej električni modeli BMW podznamke i?
Vsekakor bodo izžarevali idejo in duh znamke, a se bodo tudi po videzu razlikovali od klasičnih BMW-modelov. Kljub temu pa smo morali dizajn in še nekatere druge reči prilagoditi želji po čim manjši teži in umestitvi baterijskega sklopa v dvojno dno. I-ji bodo tipični BMW-ji s samosvojim videzom.
Koliko pa ste prihranili z uporabo karbona pri teži modela segmenta B podznamke i?
Prihranka je okoli 200 kilogramov, večinoma na račun karbona, iz katerega je izdelana celotna kletka vozila.
V Ženevi ste v ospredje postavili koncept vision connected drive. Kaj je posebnost te študije?
Ta avtomobil nima druge funkcije kot to, da implementiramo našo zamisel connected drive, ki na kratko pomeni tesno povezanost voznika z avtomobilom in cesto. To smo naredili s številnimi asistenčnimi sistemi, ki jih ima ta avtomobil. Avtomobil je kljub temu tipični BMW, ki nima povezave z videzom naših avtomobilov prihodnosti, razen v našem tehnološkem pogledu in pogledu užitka za volanom. To je poslanstvo naše znamke.
Koncept nima klasičnih vzvratnih ogledal. Kako to?
Tehnologija connected drive, ki jo izžareva ta avtomobil, pomeni povezanost voznika in avtomobila. Namesto ogledal smo namestili kamere, voznik pa prek zaslona spremlja dogajanje v ozadju. To so vse tehnologije, ki jih razvijamo in jih bomo v prihodnosti vgrajevali v serijske avtomobile. Vseeno avtomobil ima dodatka, ki sta videti kot majhni vzvratni ogledali, vendar pa smo ju morali vgraditi, tako zaradi videza kot funkcije antene, skozi katere avtomobil pridobiva informacije. Posebnost je še nova tehnologija Head-Up Display, ki omogoča prikaz podatkov na vetrobranskem steklu v tridimenzionalni projekciji.
Z oblikovalskega stališča so zanimive tudi barve v notranjosti, ki se spreminjajo glede na funkcijo avtomobila. Nam lahko za konec pojasnite še ta pristop?
Res je. Vsaka od treh barv ima svojo funkcijo. Rdeča osvetlitev je povezana z varnostjo vozila in potnikov. Ko vozilo obkroža rdeča barva, voznik dobiva pomembne varnostne podatke o dogajanju pred in za vozilom, ker se v vseh glavnih zunanjih svetlobnih telesih skrivajo senzorji, ki pregledujejo okolico in promet. Modra osvetlitev lahko obdaja voznika in sopotnika, njena funkcija pa je povezanost med potnikoma in z drugimi infotainment aktivnostmi. Zelena osvetlitev ponazarja komuniciranje avtomobila z okolico, ki se izvrši ob pomoči dveh anten na boku vozila.