Digitalizacija je zajela tudi sezname opreme, ki jo lahko naročite zgolj naknadno. Takšne so denimo aplikacije za pametne telefone, nadgradnje navigacije ali celo aktivacija že vgrajene opreme.
Tu sicer ne gre za nič novega, saj so proizvajalci dodatne softverske opcije ponujali že prej, vendar pa je bilo za nadgradnjo treba obiskati servisno delavnico. Danes je vse skupaj veliko lažje, saj je splet omogočil nadgradnjo ali vključitev posameznih funkcij na daljavo brez obiska servisne delavnice.
Tudi nadgradnja hardvera
Pri tem ne gre le za osveževanje kart v navigacijskih napravah ali integracijo pametnih telefonov, ampak lahko funkcije na zahtevo obsegajo celo aktivacijo »hardvera«. Določenim proizvajalcem se tako splača v vse avtomobile že med proizvodnjo vgraditi opremo za gretje sedežev ali gretje avtomobila, ko stoji na parkirišču, saj jo bodo stranke pozimi gotovo aktivirale in zato plačale precej denarja.
V avtomobile znamke Tesla Motors so lahko lastniki denimo že od leta 2016 vgrajene video kamere, ki so bile potrebne za delovanje sistema autopilot, naknadno aktivirali za drag denar in tako omogočili delovanje sistema za avtonomno vožnjo.
Temu zgledu sledijo tudi nemški proizvajalci. Tako lahko stranke za mesečno nadomestilo denimo aktivirajo digitalni radio ali pa za doplačilo aktivirajo vmesnik za uporabo pametnega telefona. Odkar so audi e-tron kot prvega opremili z različnimi pozdravnimi scenariji za matrične led žaromete, se v spletni trgovini pojavljajo vedno nove svetlobne predstave, za katere je seveda vedno znova odšteti nekaj denarja.
Skrb za neodločne
Mercedes je pri snovanju infozabavnega sistema MBUX mislil tudi na omahljivce, saj je integracijo pametnega telefona ali navigacijsko napravo možno aktivirati tudi naknadno. V novem mercedesu razreda S se lahko potnik identificira tudi s pomočjo prstnega odtisa, vpisa PIN kode ali prepoznavanja oči in s tem med vožnjo dobi pooblastilo za spletne nakupe.
Pri BMW-ju za doplačilo tudi ponujajo naknadno digitalno nadgradnjo opreme, kakršen je denimo asistent za dolge luči, aktivni tempomat ali športni zvok izpuha. Nadgradnja opreme preko aplikacije je na voljo tudi za rabljene avtomobile, saj lahko kupec rabljenega BMW-ja svoj avtomobil na daljavo po svojih željah konfigurira kot da bi kupil novega.
V pomoč tudi proizvajalcem
Nove možnosti sicer ne koristijo le kupcem, ki lahko na ta način naknadno popravijo nakupne napake, ampak tudi proizvajalcem. Ne le zaradi znatnih dodatnih prihodkov, ampak tudi zato, ker lahko avtomobile hitreje lansirajo na trg, saj morebitne pomanjkljivosti lahko s pomočjo prenosa softvera odpravijo tudi naknadno.
Primer tega je novi električni volkswagen ID3, ki zamuja zaradi težav s softverom. Da ga bodo poleti vseeno lahko poslali na trg, so strankam obljubili, da bodo softver v naslednjih mesecih brezplačno na daljav nadgradili s funkcijami, kakršni sta asistent za samodejno parkiranje ali brezžična povezava s pametnim telefonom.