Avto
2842 ogledov

50 Slovencev čaka nova Mercedesova električna limuzina

predstavitev Mercedes Benz EQE
1/15
Saša Despot
Mercedes-Benz je na slovenske ceste pospremil že šesti povsem električni model EQ. To je limuzina EQE z začetno ceno 77 tisočakov in tehnologijami, ki smo jih spoznali v najbolj prestižnem modelu EQS. Pri Mercedesu so glede prodaje električne limuzine zelo optimistični, tovarna jim je za slovenski trg za prihodnje leto zagotovila 50 vozil EQE.

Po managerski električni limuzini EQS sledi poslovno-športna limuzina EQE. Če bo EQS pri nas zelo ekskluzivni model, mora EQE poskrbeti tudi za večjo prodajo. Ima pravzaprav vse, kar ponuja EQS, le v nekoliko bolj kompaktni obliki, ki na prvi pogled deluje tudi bolj dinamično.

Mercedes Benz EQB Družinsko Avto Mercedesov kompaktni SUV za sedem za električno dobo

Črpanje vseh naprednih funkcij vodilnega EQS - test smo objavili pred kratkim - mu omogoča platforma EVA 2.0. V bistvu je drugačen le format. Morda se na "prvo žogo" zdi, da je to nekakšen električni obesek tradicionalnega razreda E, ampak z njim v resnici nima povezave. Novi klasični E so pri Mercedesu sicer najavili za leto 2023.

predstavitev Mercedes Benz EQE | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Bolj dinamičen od EQS

EQE v dolžino meri 4,946 metra, v širino 1,961 metra in višino 1,512 metra. Zato je 27 centimetrov krajši, a le malo ožji od EQS. Na ta račun omogoča vgradnjo hiper-zaslona s tremi povezanimi zasloni pod enim pokrovnim steklom. Tudi višina je zelo podobna. Govoriti o "manjšem" avtomobilu nima veliko smisla. Z medosno razdaljo 3,12 metra krepko prekaša aktualni razred E, kar pomeni, da je v kabini ogromno prostora.

mercedes-benz 190, razred C Avto V Slatini pri Šmartnem ob Paki smo odkrili Mercedesovo legendo

Obliko narekujeta predvsem aerodinamika in slogovni jezik »čutne čistosti«. To pomeni, da sprejema jasno estetiko večjega EQS, zato prevladujejo zaobljene linije. In ker gre za električni avto s kompaktnim pogonom, ima kratek pokrov motorja in previse. Zakaj je tako, nam je nedavno v intervjuju pojasnil vodja zunanjega oblikovanja pri znamki Mercedes-Benz Robert Lešnik.

predstavitev Mercedes Benz EQE | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Je pa celoten izraz v primerjavi z EQS nekoliko bolj športen. To se vidi predvsem v obliki sprednjega odbijača. Izrazitejša je tudi slepa maska z zvezdastim vzorcem in luči, ki prodrejo bolj v njeno površino. V primerjavi z razredom E je očitna razlika tudi tretje bočno okno. Kolesa imajo premer 19- ali 20- palcev. Zadaj izstopata diskretna letvica na pokrovu in bolj dinamično zasnovan odbijač s črnim difuzorjem.

Krepko prostornejši kot klasični E

Kabina je v primerjavi z razredom E daljša okoli osem centimetrov. V višino ramen je za opaznih 2,7 centimetra več prostora. Armaturna plošča v osnovi gosti virtualni kokpit in ogromni infotainment sistem MBUX. Lahko pa si privoščite tudi 56-palčni zaslon Hyperscreen, ki pod zaobljenim pokrovnim steklom skriva tri 12,3-palčne zaslone. Upravljanje je poenostavljeno z umetno inteligenco, ki vozniku predlaga najbolj pogoste ukaze, možno pa je tudi glasovno upravljanje.

predstavitev Mercedes Benz EQE | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Na izbiro sta dve liniji notranje opreme: Electric ART in AMG line. Obe prinašata udobne sedeže s številnimi možnostmi nastavitev in 64-barvno ambientalno osvetlitev. Hrup v kabini so izničili s posebno akustično peno in komponentami podvozja z minimalnim nihanjem. Za čist zrak v kabini je zadolžen mikrofilter HEPA (High Efficiency Particulate Air), ki lahko iz dovodnega zraka očisti do 99,65 % najmanjših delcev (cvetni prah, drobni delci prahu) in z aktivirano prevleko iz oglja zmanjša tudi vstop žveplovega dioksida, dušikovih oksidov in neprijetnih vonjav v vozilo.

predstavitev Mercedes Benz EQE | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mercedes EQS 580 Avto Vozili smo avto, ki napoveduje prihodnost

Pametno upravljanje z energijo

Električno upravljanje in načrtovanje poti olajša serijski navigacijski sistem Electric Intelligence. Ta na podlagi številnih dejavnikov načrtuje najhitrejšo in najudobnejšo pot, vključno s postanki za polnjenje, ter se sproti prilagaja prometnim zastojem ali spremenjenemu načinu vožnje. Podatki se prikazujejo prek informacijsko-razvedrilnega sistema MBUX, podane pa so tudi druge informacije, na primer, ali razpoložljiva zmogljivost baterije zadostuje za vrnitev do izhodiščne točke brez polnjenja. Navigacija prednostno upošteva hitre polnilne postaje. Če uporabnik želi, lahko polnilne postaje v načrt poti vnese tudi ročno. Ob prihodu do polnilne postaje uporabnik prejme točno informacijo o potrebnem času polnjenja, Mercedesova aplikacija pa ga obvesti, kdaj je doseženo stanje napolnjenosti. Pametna navigacija tudi izračuna predvidene stroške polnjenja za posamezni postanek.

predstavitev Mercedes Benz EQE | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Med opcijsko opremo je tudi 4,5-stopinjsko krmiljenje zadnjih koles, kar pripomore k boljši okretnosti pri manjših hitrostih in boljši agilnosti ter stabilnosti pri večjih hitrostih. Izpostavljamo tudi opcijsko vzmetenje airmatic. Prilagodljivi blažilni sistem se prilagaja za vsako kolo posebej, posebej priročna je samodejna regulacija nivoja podvozja glede na obremenjenost vozila. Opcijsko je na voljo tudi sistem digitalnih žarometov, ki z dinamičnim in natančnim delovanjem zagotavljajo nešteto možnosti za visoko ločljivo in usmerjeno razporeditev svetlobe glede na vozne razmere. Omogoča pa tudi projiciranje na cestišče. Na cesto lahko predvaja različne simbole in znake, s katerimi voznika vodi po cesti in opozarja na preteče ovire in druge nevarnosti.

predstavitev Mercedes Benz EQE | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Do 660 kilometrov na elektriko

Na voljo je sedem različic. Osnovne različice poganja sinhron elektromotor na zadnji osi z močjo 215 kW, zmogljivejše pa imajo pogon 4Matic z elektromotorjema na obeh oseh. Sistemska moč je pri najbolj zmogljivi izvedbi 460 kW, če pa je vozilo opremljeno z AMG dynamic plus, je največja moč 505 kW.

Mercedes T Avto Družinski kompaktni velikan za tiste, ki želijo nekaj več

V EQS sta lahko vgrajeni baterija s kapaciteto 89 kWh oziroma 90,6 kWh, odvisno od različice. Baterije v obliki 10 modulov zagotavljata dva različna ponudnika. Pri Mercedesu izpostavljajo zmogljivo upravljanje toplote in zmanjšanje količine problematičnega kobalta na manj kot 10 %. Po standardu WLTP baterija zagotavlja doseg do 660 km. Tudi po zaslugi tristopenjske rekuperacije, katere intenzivnost lahko voznik uravnava z ročicami na volanu v stopinjah – D+, D, D-.

predstavitev Mercedes Benz EQE | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Serijsko je na voljo polnjenje z močjo 11 kW (AC) oziroma 170 kW (DC), možna je nadgradnja polnjenja z močjo 22 KW, kar pomeni, da se lahko baterija napolni v štirih urah. V primeru hitrega polnjenja pa lahko v 30 minutah napolnite baterijo od 10 do 80 odstotkov. 

Baterijska programska oprema je plod Mercedesovega lastnega znanja in omogoča tako imenovane posodobitve over-the-air, ki bodo po zagotovilih tovarne poskrbele za nenehno optimalno delovanje baterije v njenem celotnem življenjskem obdobju. Garancija na baterijo je 10 let oziroma do 250.000 prevoženih kilometrov.

Cene se začnejo pri 77.400 evrih za dvokolesno gnano izvedenko, za EQE s 4matic pogonom je treba odšteti najmanj 84.400 evrov, za najcenejšo AMG izvedenko pa najmanj 113.400 evrov.

Komentarjev 1
  • Toma 10:16 22.december 2022.

    A mene tudi? Nein danke!