Slabe štiri leta nazaj ob premieri iPhona prve generacije ni nihče verjel, da bo ta prenosna napravica tako zelo spremenila potek mobilne zgodovine. Danes je jasno, da si iPhona za zgled niso vzeli le neposredni konkurenti iz sveta pametnih telefonov, temveč tudi GPS proizvajalci, ki jim mobilne napravice pomenijo vse hujšo konkurenco, saj praktično ni več nobene brez lastnega GPS sprejemnika.
Bežen pogled na 3790 utegne marsikoga preslepiti, da ima pred seboj telefon, in tudi dejstvo, da boste na prednji strani zaman iskali fizične gumbe, daje slutiti o drugačnem poslanstvu. Obličje je popolnoma črno, obroblja ga aluminij, na zadnji strani, kjer so vidne tudi reže mikrofona in vtič USB, pa je kakovostna plastika reliefno obdelana. Všečni dizajn je tanjši od centimetra, zato naprava z 10,9-centimetrskim zaslonom zlahka izgine v hlačnem žepu, dobrih 113 gramov mase pa je prav tako eden najlahkotnejših rezultatov na trgu. Zgoraj je gumb za vklop, spodaj pa konektorji za nosilec, na katerem je hkrati tudi reža za napajanje.
Bistvo novinca, s katerim trenutno prekaša konkurente v srednjem razredu, je zaslon. Prvič pri Garminu je kapacitetne narave, kar pomeni zares odlično odzivnost in lahkotno upravljanje naprave. Povratek nazaj na nenatančne zaslone, odzivne le na pritisk, je zares boleč. Obenem zaslon s pridom izkorišča še nekaj trikov, katerih začetnik je bil v uvodu omenjeni jabolčni izdelek. S pomočjo dveh prstov je mogoče zemljevid enostavno povečevati in zmanjševati, ob vrtljaju naprave za 90 stopinj pa slika vestno sledi. Grafično zaslon zmore 800 x 480 točk, kar omogoča čisto sliko in lepe ikone.
Postavitev menijev je še vedno ena najboljših, z nekaj pritiski se je mogoče dokopati še do tako oddaljene funkcije oziroma nastavitve naprave. "Hladna" naprava sicer satelite še vedno lovi zgolj povprečno hitro, vodenje jasno pozna tudi slovenščino (čeprav le ženski glas), še posebej všečna in uporabna je funkcija prikaza razpotij. 3D pogled je brez funkcije prikaza reliefa, pozna pa prikaz 3D stavb, kar pride prav v mestih, še posebej med pešačenjem, za katerega je naprava zelo pripravna. Eden od adutov naprave je tudi glasovno upravljanje, ki pa žal ne pozna slovenskega jezika.
Brez TMC-ja seveda ne gre, 3790 se obenem lahko pohvali, da prilagaja vodenje in izračunavanje poti trendom, ki za dotični odsek veljajo za to uro in dan v tednu. Ni pa mogoče nalagati poti, ki bi jih pred tem sestavili na računalniku. Tudi sicer 3790 ne poka po šivih od dodatnih bolj ali manj uporabnih programov. Še vedno pa mu ostajata zelo dober in informativen cestni računalnik ter natančen prikaz porabe goriva. Na tem mestu grajamo nekoliko prešibek zvočnik in tudi mikrofon, ki med uporabo naprave za brezžično telefoniranje silita v zelo glasno govorjenje, da ne uporabimo druge besede. Baterija po napovedih proizvajalca zdrži do štiri ure – temu smo se med testom precej približali in zato ne oporekamo. Cena naprave pri slovenskem uvozniku je 369 evrov, kar ni malo. A lepe in uporabne stvari se vedno plačajo več.
Garmin 3790T premium
Velikost (v cm): 12,2 x 7,2 x 0,9
Velikost zaslona: diagonala 10,9 cm
Zaslon: barvni WQVGA TFT
Ločljivost: 800 x 480 točk
Masa: 113,4 g
Avtonomija baterije: 3,5 h
Interni pomnilnik: 2,42 GB (razširljiv prek micro SD do 4 GB)
Cena: 369 €