BMW z manj kot sto konji? Od zadnjega je minilo že kar nekaj časa. Čeprav se 114d po tej plati vrača v preteklost, je s svojo učinkovitostjo ob sprejemljivih kompromisih za številne ljubitelje premium izdelkov zelo sodoben.
A zakaj je šel BMW še stopnico nižje, če pa ima že zdaj na voljo kar dve različici z oznako 116d – eno z dvolitrskim motorjem in efficient dynamics (ED) model z 1,6-litrskim motorjem? Odgovor je predvsem v ceni, saj je 114d 1.150 evrov cenejši od 116d ED in 1.500 evrov od običajnega 116d, od katerih je šibkejši za le 15 kilovatov.
Kje so nujni kompromisi
Predstavljamo si, da tisti, ki posegajo po takšnih motorjih, na avtocesti nimajo zakupljenega levega pasu in pred semaforjem ne kurijo sklopke. 70 kilovatov je za avtomobil takšnih mer vseeno dovolj za spodoben štart in zmerno visoke potovalne hitrosti, ko v ospredje stopi zelo kvalitetna izdelava z zvočno zatesnitvijo in podvozje z zadnjim pogonom, ki je pri razgrajaškem bratu M 135i sposobno prenesti tudi več kot trikrat višje vrednosti moči. V 114d na to spominja športno sedenje in dokaj trdi blažilniki. 1,6-litrski motor je všečen zaradi prožnosti, uigrana dvojica roka-noga pa ga brez težav prepriča, da se zadovolji z manj kot šestimi litri na sto kilometrov.
Tehtanje vrednosti
Na tem mestu se racionalnežem seveda mora postaviti vprašanje, zakaj bi dajali prednost 114d, ki zmerno opremljen, a s potrebnimi doplačili - denimo za tempomat ali USB - resda ostaja pod mejo 30.000 evrov, in zakaj ne bi raje posegli po vrhunsko opremljenem in morda še varčnejšim predstavnikom že omenjenega razreda. Ampak tukaj se prične bavarska karizma ...
Podatki o vozilu (BMW 114d urban line)
Motor: 1.598 cm3, dizelski, 70 kW (95 KM) pri 4.000 vrt.
Navor: 235 Nm med 1.500 in 2.750 vrtljaji
Poraba na testu: 5,6 litra/100 km (mešani cikel), izpust 109 g CO2/km
Zmogljivosti: 185 km/h, 12,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 24.000/29.641 evrov
...drugače povedano ene majhne šajtrge!