Predstavljajte si, da kupite novo vozilo in ga morate čez nekaj dni servisirati. J.D. Power se že leta ukvarja s tem vprašanjem na ameriškem trgu in izvaja študijo o kakovosti novih vozil.
Kakovost je ena najpomembnejših lastnosti avtomobilov. Navsezadnje niso poceni, zato bi morala biti kakovost in nepokvarljivost med prioritetami avtomobilskih proizvajalcev. Raziskava, ki je bila narejena za ameriški avtomobilski trg, obravnava težave, ki jih imajo lastniki z avtomobili v prvih 90 dneh od nakupa ali prevzema vozila. Strokovnjaki podjetja J.D. Power so po telefonu stopili v stik z lastniki vozil in letos razširili število vprašanj. Spremljajo vse od kakovosti, zanesljivosti, vozniških izkušenj in servisiranja. Lastnikom vozil je bilo postavljenih skupno 223 vprašanj, v zadnji raziskavi pa je bilo anketiranih 87.282 oseb.
Tesline težave s kakovostjo
Tokratna raziskava je še posebej zanimiva, saj je prvič na lestvici tudi znamka Tesla, ki pa je v raziskavi končala klavrno, daleč na zadnjem mestu. Tako kot vsako leto so pri merilih kakovosti vozil avtomobilskih znamk na ameriškem trgu upoštevali število težav na 100 vozil (PP100). Nižja ocena odraža manj težav in s tem višjo kakovost. Pri Tesli, ki je zasedla neslavno, zadnje mesto, je bil PP100 250, kar pomeni 250 težav na 100 vozil. Večina anketiraih lastnikov vozil znamke Tesla vozi njihov najmanjši model 3.
Težave pri Tesli so sicer v prvi vrsti kozmetične, kot so težave z barvo, slabo pritrjene ploščice na karoserijo, škripanje in ropotanje. Doug Betts, predsednik avtomobilske veje pri J.D. Power, je za CNBC povedal: "Gre za tovarniško kakovost.
Težave pri električnih doseg
Pri električnih avtomobilih so pritožbe lastnikov večino povezane z dosegom, ki je manjši od pričakovanega. Betts je razložil tudi to, zakaj Teslinih avtomobilov do zdaj niso mogli oceniti: "Za razliko od drugih proizvajalcev nam Tesla ne dovoli pregledati težave na vozilih v 15 zveznih ameriških državah v ZDA. Kljub temu nam je uspelo zbrati dovolj velik vzorec napak pri lastnikih vozil v drugih 35 državah, na podlagi tega smo pa smo izračunali tudi Teslin rezultat."
Presenečenje tudi na vrhu
Veliko presenečenje se je zgodilo na vrhu najbolj zanesljivih novih avtomobilov, saj se je znamka, ki spada pod koncern Fiat Chrysler, Dodge, kot prva ameriška znamka v zgodovini študije uvrstila na 1. mesto. Pri J.D. Power so našteli 136 napak na 100 vozil, kar je identičen rezultat kot pri znamki Kia. Po kakovosti sledijo Chevrolet, Raam in Hyundaijeva premijska znamka Genesis, ki je že četrto leto zapored najvišje uvrščena premijska znamka v ameriški raziskavi.
Zanimivo je, da so na dnu lestvice premijske znamke. Pred zadnjo Teslo sta se uvrstila Land Rover in Audi. Na tovrstnih lestvicah so premijske znamke pogosto uvrščene nizko, kar gre pripisat večjemu številu naprednih sistemov, ki so bolj problematični in za katere stranke potrebujejo več časa, da osvojijo njihovo delovanje, za proizvajalce vozil pa je bistvenega pomena, da stranke pridobijo zaupanje v napredne tehnologije.
Velike težave z multimedijo
Lastniki avtomobilov imajo sicer največ težav z informacijsko-zabavnimi sistemi, največ pritožb je bilo letos zaradi glasovnega upravljanja, sistemov Android Auto in Apple CarPlay, klicanja s funkcijo zaslona na dotik, navigacijo in Bluetooth povezavo – torej skoraj vse, kar je povezano z multimedijskimi napravami.
Spodaj si lahko ogledate lestvico zanesljivosti novih vozil glede na število napak, odkritih v raziskavi.
Sanjate. Tesla je v kvaliteti že pred leti dohitela in prehitela dinozavre iz EU in Azije. Kakšne bedarije - niso …
Kdor pozna zadeve na servisnih straneh ve, da so vsi premijski Nemci od nekdaj, ne šele od dobe elektronike, najpogostejši …
Spoštovani Žurnal24, v izvirnem članku beseda ZANESLJIVOST sploh ni uporabljena. Tema je ŠT. NAPAK in ZADOVOLJSTVO uporabnikov, kar pa niti …