Pozitivnih učinkov uporabe prisiljenega polnjenja je ogromno, saj to omogoča večjo moč in manjšo porabo ter posledično čistejši izpuh. Vseeno pa gre za zelo zapleteno in občutljivo komponento, ki ima vse bolj pogosto spremenljivo geometrijo lopatic in elektronsko krmiljenje
Izjemno natančna izdelava in dejstvo, da se turbina vrsti s hitrostjo do 250.000 vrtljajev v minuti pa pomeni, da je kakršnakoli poškodba ali druga napaka hitro pogubna. Razlogov za okvaro je veliko, od pomanjkljivega mazanja ali prevrtenega polnilnika, do fizične poškodbe. Vzrok za to pa je lahko v izrabi ali pa v nepravilnem ravnanju voznika. Sicer pa se težave turbopolnilnika med vožnjo pokažejo na različne načine. Tu je nekaj najbolj pogostih opozoril, da je treba obiskati servis.
Nepričakovana izguba moči
Najbolj očiten znak, ki kaže na to, da je s turbino nekaj narobe, je izguba moči. V tem primeru motor še vedno deluje, a ni več tako poskočen, kot smo ga vajeni. Prvi znak pešanja je treba vzeti zelo resno, saj se lahko ignoriranje opozoril kasneje maščuje z resnejšo okvaro.
Slišite glasno zavijanje?
Pazite se modrega ali sivega dima
Če se iz izpušne cevi vali modrikast ali siv dim, je to največje zagotovilo, da je nekaj narobe s turbopolnilnikom. Za dim je odgovorno zažgano olje, ki zaradi počenega ohišja turbine ali pa poškodovanega tesnila prihaja v izpušni sistem. Preverjanje barve dima iz izpuha je tudi dober test ob nakupu rabljenega avtomobila s turbo motorjem.
Bodite pozorni na sporočila avtomobila
Večina sodobnih avtomobilov ima vgrajenih dovolj opozorilnih sistemov, da težava s turbopolnilnikom ne more ostati neopažena. Največkrat se na armaturni plošči prižge lučka, ki opozarja na okvaro motorja, a ta lahko pomeni katerokoli marsikaj. Vseeno je to dovolj velik razlog, da avtomobil takoj odpeljete na servis. Tisti, ki delovanje svojega avtomobila bolje poznajo, pa bodo kot opozorilo zaznali tudi morebitni kazalec tlaka turbine. Če se slednji ne premika tako kot se je, ko je bil avtomobil nov, je s turbino zagotovo nekaj narobe.
Beja in specialist za turbine....hahaha ja pa ja de! Vsak mehanik zna bolše zrihtat in obnovit turbine, kot pa oni..še posebej na dolgi rok.