Razlog, da so stekla na tovornjakih in avtobusih težja in debelejša v primerjavi s stekli na osebnih vozilih je zagotovitev varnosti voznika in potnikov ter trdnost šasije vozila. Hkrati imajo vetrobranska stekla veliko večjo površino.
Tovornjaki in avtobusi so zaradi navpične postavitve vetrobrana in večjega števila prevoženih kilometrov dodatno izpostavljeni poškodbam na vetrobranskih in ostalih steklih. "Zaradi teh dejstev, je pogostost nastanka poškodbe veliko večja, tudi do nekaj krat na leto. Zato se pri podjetju Carglass® trudimo, da naše stranke koristijo naše popravilo in s tem zmanjšamo stroške servisiranja čez celo leto," pojasnjuje Aleksander Onišak, ki je pri specialistu za avtomobilska stekla, podjetju Carglass, skrbnik ključnih kupcev.
Trdnost karoserije se s poškodbo zmanjšuje
Strokovnjak za popravilo in menjavo stekel pojasnjuje, da je tudi pri tovornjakih velika napaka, da lastniki čakajo, da se poškodba na steklu razširi, saj lahko tudi na pogled nedolžna poškodba pomeni, da je vozilo manj varno in hkrati ni več tehnično brezhibno. Tako v Sloveniji, kot tudi v svetu, je še vedno v veljavi napačno mišljenje: "Poškodovanega stekla ne bomo popravljali dokler ne poči," pravi Onišak in pojasnjuje, da je zaradi takšnega razmišljanja na cestah veliko tehnično neizpravnih vozil, saj se zaradi poškodovanega stekla trdnost karoserije zmanjša za približno 34 odstotkov.
Za tovornjak dva serviserja
Tehnika in orodja pri popravili ali zamenjavi vetrobranskega stekla na tovornjaku ali avtobusu je identična kot pri avtomobilu, a se postopek vendarle nekoliko razlikuje. "Servis popravilo opravi tam, kjer to stranka želi. Ali je to na parkirišču podjetja, avtocestnem počivališču ali pa razkladalni rampi," pravi Onišak.
Če pri osebnem avtomobilu zamenjavo stekla opravi en strokovnjak, pa sta pri večjih vozilih zaradi teže stekla za strokovno in pravilno menjavo potrebna dva serviserja. Fizično obremenitev serviserjev zmanjšajo s konstrukcija in lestvijo, s tem pa tudi poskrbijo za varnost in ergonomijo pri popravilu ali menjavi stekel. Zato ker so stekla večja in težja je potreben debelejši nanos lepila, pojasnjuje serviser podjetja Carglass® ki še pravi: "Za nas to ne predstavlja posebnih težav. V primeru menjave je potrebno zagotoviti, da je steklo strokovno in pravilno vgrajeno. V primeru popravila pa, da je poškodba popravljena in s tem zagotovljena prvotna trdnost vetrobranskega stekla."
Popravilo traja manj kot uro
Popravilo poškodovanega vetrobrana pri avtobusih praviloma traja od pol ure do 45 minut, vendar pa se v mnogih primerih zaradi debeline stekla ta čas podaljša, saj je potrebno dalj časa zalivati poškodbo in s tem povrniti 100 odstotno trdnost.
Menjava vetrobranskih stekel je odvisna od starosti, obrabljenosti karoserije in modelov tovornjakov ter avtobusov. Pri podjetju Carglass® se soočajo s stekli, ki so vgrajena samo na gumo, kjer je menjava lahko dva do trikrat hitrejša, kot na steklih, ki so lepljena v šasijo. "Obraba karoserije – rja ali kašne druge nepravilnosti – lahko postopek menjave še podaljšajo za 15 do 30 minut. Na različnih modelih tovornjakov in avtobusov je potrebna tudi različna demontaža / montaža delov, kar se ponovno odraža v samem času menjave," še pravi Onišak.
Zaradi kamer nova pravila
Vsako leto je popravil stekel na tovornjakih in avtobusih več. Eden od vzrokov, da se na njih obrača vse več strank je tudi ta, da je v veljavi nov zakon, ki govori, da morajo imeti vsa nova tovorna vozila vetrobranska stekla lepljena na šasijo ter aktivni radarski tempomat in opcijsko tudi kamero za uravnavanje vozila na vozni pas. "Zaradi tega so in bodo na vetrobranskem steklu nameščeni dodatni senzorji in kamere, ki bodo ob menjavi vetrobranskih stekel predstavljala še dodaten izziv za Carglass® in ostale serviserje," pravi Onišak, ki za konec izpostavlja še napredno novost, ki prihaja v njihove delavnice in bo izboljšala storitve.
Strokovnjaki v razvojnem centru Belron® so razvili novo tehnologijo za popravilo poškodb. "Ta bo omogočala veliko boljše rezultate izvedenih popravil in zvišala kakovost servisa na zavidljivo raven. Pri samem postopku popravila serviser ne bo mogel imeti vpliva na korake v postopku, ampak bo naprava večji del popravila opravila sama, seveda pod budnim očesom serviserja," zaključuje strokovnjak.
Jebo vam pas staklo (kapitalističku)
Jebo vam pas staklo (kapitalističku)
Pizde ene marketinške.