Avto > Mehanik leta
200 ogledov

Vozniki so pripravljeni plačati za telematiko

Merilniki v BMW i8 BMW
Pri nemški organizaciji TÜV Rheinland so predstavili izsledke raziskave med potrošniki o uporabi telematike v vozilih. Čeprav je večina vprašanih temu naklonjena, nekateri zadržki ostajajo.

"82 odstotkov voznikov v Nemčiji je pripravljenih plačevati 51 evrov na leto za telematske storitve v vozilu. To bo v prihodnosti pomemben del avtomobilske in telekomunikacijske industrije," je na sejmu Automechanika dejal dr. Matthias Schubert, predsednik uprave TÜV Rheinland Motor GmbH.

Opozoril je predvsem na pomembnost nekaterih aplikacij, kot so opozorila o nevarnosti, samodejni klic v sili ali nesreči in prikaz prostih parkirnih mest.

Tudi stare avtomobile možno nadgraditi

Število vozil povezanih v mrežo se povečuje, vedno več novih avtomobilov ima vgrajene različne senzorje, pomnilniške medije in sisteme za povezljivost z internetom. Tudi starejše avtomobile je možno nagraditi z dodatno opremo, ki jo uporabljajo moderni avtomobili, tudi diagnostiko vozila.

Kje vidijo podjetja in posamezniki koristi za telematske storitve, kaj ima to opraviti z varnostjo podatkov? TÜV Rheinland je želel to izvedeti, zato je v svojo raziskavo vključil več kot 1000 lastnikov avtomobilov in uporabnikov pametnih telefonov.

Ključno bo varovanje podatkov

Ljudje so še vedno pozitivni do varnostnih storitev. Opozarjanje v vozilu na različne nevarnosti na cesti podpira kar 83 odstotkov vprašanih, sistem samodejnega klica v primeru prometne nesreče 81 odstotkov, storitve povezane z okvarami vozila in klicanje serviserjev 77 odstotkov, 73 odstotkov ceni pomoč pri iskanju prostih parkirnih mest.

Zato pa je le 35 odstotkov vprašanih za, da bi s telematiko analizirali način vožnje voznika. Na podlagi teh podatkov bi zavarovalnice utegnile odmerjati višino zavarovalne premije oziroma razvrščati voznike in voznice v različne plačilne razrede.

"Največja težava je še vedno zaupanje uporabnikov v varnost osebnih podatkov, ki zmanjšujejo pripravljenost uporabnikov za prenos podatkov," meni dr. Schubert, ki to vidi kot največjo oviro za rast telematskih storitev.

Okoli 60 odstotkov vprašanih skrbi, da bi redno delili podatke o stanju vozila, ki bi vplivali na višino avtomobilskega zavarovanja. Strah jih je tudi kraje in zlorabe podatkov, oziroma preglednost.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.