Nissan qashqai je gotovo ena večjih, če ne celo največja uspešnica japonske znamke, vsaj ko gre za prodajne številke. V poldrugem desetletju so jih namreč v dveh generacijah prodali dobre tri milijone. Od qashqaja si torej pori Nissanu tudi v tretji generaciji veliko obetajo.
Ena najpomembnejših novosti, ki jih je qashqai dobil s prehodom iz druge v trejo generacijo, je koncernska modularna platforma CMF-C, ki jo je qashqai dobil prvi in je Nissanovim inženirjem omogočila tudi vgradnjo novih tehnologij. Med njimi je izboljšani sistem za pomoč pri vožnji ProPILOT, ki je sicer že do sedaj vozniku pomagal s popravki smeri, v novem qasqaiju pa naj bi to počel še učinkoviteje. Smer vožnje bo popravil oziroma vozniku preprečil manever tudi, če bo denimo s pomočjo radarjev zaznal, da se v mrtvem kotu nahaja drugo vozilo.
Preskus sistema bo sicer moral počakati daljši preskus, saj ga v kratkem času, ki nam je bil na slovenski predstavitvi z novi nissanom na voljo, ni bilo mogoče zares preskusiti. A lahko povem, da nova platforma gotovo dobro vpliva na qashqajeve vozne lastnosti. Te so ostale enako nevtralne in mogoče celo bolj zanesljive kot doslej in vzbujajo dober občutek. Z blago hibridizirano kombinacijo 1,3-litrskega bencinskega motorja in menjalnika CVT, čeprav so predvsem menjalniku namenili korenito osvežitev, tudi ne more biti, saj gre za razmeroma velik in primerno težak avtomobil.
Precej bolj prostoren in digitaliziran
Med vožnjo pa gotovo pride do izraza druga pridobitev, ki jo je prinesla nova platforma. Qashqai je namreč postal precej bolj prostoren avtomobil in to kljub dejstvu, da je ob enaki višini pridobil le 31 dolžinskih in 29 širinskih centimetrov. Občutek na sprednjih sedežih je zelo dober, k čemur pripomore tudi 10 dodatnih milimetrov v ledvenem delu. Zadaj bi na prvi pogled lahko rekli, da so potnikom v primerjavi s prednikom namenili kar nekaj dodatnega prostora, kar je potrdil tudi podatek o dveh centimetrih dodatne dolžine pred zadnjo klopjo. Na prvi pogled se pozna tudi 74-litrski prirastek prtljažnika, ki razpolaga s 504-litrsko praznino.
Pri Nissanu pričakujejo, da bodo do konca leta v Sloveniji prodali 350 novih gashqajev, ki jih imajo kljub težavam z dobavami polprevodnikov tudi zagotovljene. Kako bo drugo leto, za zdaj ne morejo povedati. Bo pa qashqai v Sloveniji na voljo s petimi paketi opreme, pri čemer si največ obetajo od srednjega paketa N-connecta, ki bo stal 28.250 evrov. Qashqai bo sicer v osnovni opremski različici visia na voljo za 23.300 evrov, v najbolje opremljeni različici tekna + pa za 33.280 evrov. S tem je sicer precej dražji od qashqaja odhajajoče generacije, vendar pa pri Nissanu trdijo, da je v vseh pogledih tako zrasel, da je cenovne povišica upravičena.
Čeprav se tudi doslej nismo pritoževali, bolj kakovosten občutek dajejo tudi materiali in čeprav je v oblikovnih potezah armaturne plošče prepoznaven vtis prejšnje generacije, gre za veliko bolj digitalizirano okolje. Qasqai je z novo generacijo namreč vstopil v povsem digitalizirano dobo, kar se odraža z 12-3-palčnim zaslonom pred voznikom, ki mu lahko tudi nastavlja grafiko (kratki preskus je pokazal, da sta na voljo vsaj dve glavni različici), prav tako pa tudi možnostjo projekcijskega zaslona. Digitalni zaslon bo sicer na voljo od sredinske opreme N Connecta naprej.
Velik, 9-palčni je tudi zaslon infozabavnega sistema NissanConnect, ki se lahko poveže s pametnimi telefoni obeh glavnih operacijskih sistemov, z Applovimi pa tudi brezžično. Pri Nisanu trdijo, da je njihov novinec opremljen tudi z sistemom WiFi, ki lahko hkrati oskrbuje sedem telefonov. V notranjosti sicer izstopata še novi večfunkcijski volanski obroč, ki lepo sede v roko in je opremljen s klasičnimi gumbi, kar velja tudi za vse ostale gumbe, saj qashqai ni podlegel novi modi haptičnih stikal. Ročica menjalnika sicer ni zelo majhna in jo na grebenu gotovo opazite, vendar pa kljub temu manjša kot doslej.
Za obliko novinca bi lahko rekli, da gre za zmerno bolj mišičasto in elegantno interpretacijo predhodnika, ki ga v novem qashqaiju brez težav prepoznate. Kljub temu prinaša kar nekaj novosti, denimo veliko V-masko in prednje žaromete, ki bodo na voljo le v led tehniki, v višjih opremskih različicah pa tudi matrični. Oblikovnih sprememb je seveda dovolj, da bo novinec prepoznaven, k bolj izrazito terenskemu nastopu pa bo gotovo pripomogla možnost 20-palčnih koles.
Prihaja hibrid
Qashqai bo sprva sprva na voljo zgolj z 1.3-litrskim turbobencinskim štirivaljnikom z močmi 103 ali 116 kilovatov in blagim 12-voltnim hibridnim sistemom, ki naj bi pripomogel k 4 gramom prihranka ogljikovega dioksida na kilometer. Šibkejši motor bo na voljo zgolj z ročnim, močnejši pa z ročnim menjalnikom in menjalnikom CVT, prav tako pa tudi s štirikolesnim pogonom v kombinaciji z menjalnikom CVT.
Prihodnje poletje pride tudi qashqai z novim hibridnim sistemom e-power, kombinacijo 1,5-litrskega bencinskega motorja, električnega generatorja, inverterja in elektromotorja s skupno močjo 140 kilovatov. To bo v bistvu zaporedni hibrid, pri katerem bo bencinski motor pretežno v vlogi proizvajalca električne energije za elektromotor, ki bo v glavnem samostojno skrbel za navor.
Jajca od jajc!!! Mel in ni boga da me prepriča da ga še kdaj kupim. Od okvar volanske elektronike, do …