Nissan po zaslugi električnega modela leaf sicer velja za enega od pionirjev elektromobilnosti. Japonci so že predstavili novo generacijo električnega avtomobila, križanca arya. Kljub temu pa niso odpisali niti klasičnih motorjev z notranjim zgorevanjem.
Vlaga celo v razvoj povsem novega motorja z notranjim zgorevanjem, ki je nekaj povsem novega. Zelo neobičajno, saj zadnje tedne in mesece avtomobilski proizvajalci med seboj kar tekmujejo, kdaj nameravajo končati s proizvodnjo vozil z motorji na notranje zgorevanje. Pri Jaguarju so pred kratkim omenjali letnico 2025, pri Volvu in Cadillacu 2030.
Novice iz Nissana so res revolucionarne. Motor bo imeti toplotni izkoristek do 50 %. To je še vedno slab rezultat v primerjavi z elektromotorji, ki se lahko pohvalijo z 90-odstotno učinkovitostjo, a je podatek še vedno brez primere kot govorimo o svetu motorjev z notranjim zgorevanjem. Najsodobnejši, kot so Toyotini motorji Dynamic Force, dosegajo največjo učinkovitost okoli 40 %. Motor Mercedes-AMG Petronas F1, ki je dosegel 50-odstotno mejo, je doslej najučinkovitejši, vendar gre za tehnologijo, ki nima nič skupnega s serijsko proizvodnjo.
Pri Nissanu želi takšen motor ponuditi navadnim kupcem, obljublja pa prihranek goriva do 25 %. Motor bo del hibridnega sistema e-Power, kjer bo dobil vlogo proizvajalca električne energije, podobno kot pri novi generaciji modela qashqai. Skrivnost velike učinkovitosti je v nastavitvah pretoka mešanice v valju, visoko kompresijsko razmerje in učinkovitejši vžig. Testi so do zdaj pokazali, da motor že dosega 46-odstotni izkoristek. Preostale štiri odstotke bodo pri Nissanu dosegli z odpadno toploto.
Kdaj bo novi motor na voljo za vgradnjo v serijska vozila iz Nissana še niso sporočili. Po besedah Toshihirja Hiraija, vodje razvoja pogonskih sklopov, se bo to zgodilo kmalu. "Potrebovali smo 50 let, da smo toplotni izkoristek povečali s 30 % na 40 %. Zahvaljujoč sistemu e-Power lahko v nekaj letih dosežemo 50 % toplotni izkoristek. To je cilj naše ekipe inženirjev.