Avto > Na Štrom
5381 ogledov

V Sloveniji za nekaj ur gostoval električar, ki napoveduje novo ero

nissan ariya
1/31
MatijaJanežič
Nissan je za nekaj ur v Slovenijo pripeljal enega od treh predserijskih primerkov novega električnega križanca z imenom ariya, ki k nam pripelje v začetku prihodnjega leta.

Čeprav povsem novi električni avtomobil in na ceste dejansko zapelje šele v začetku prihodnjega leta, o ariyi pravzaprav že veliko vemo, saj je Nissan podrobnosti o tem avtomobilu predstavil že lansko poletje, že pred tem pa ga je dolgo napovedoval s študijami. Pravijo, da so se zato odločili, da bi bil njihov prvi vstop v razred električnih križancev dovolj popoln, da bi si uspešno utrl pot na avtomobilski trg.

Nissan ariya To je ariya Avto Nissan predstavlja novo generacijo športnih terencev

nissan ariya | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Znamka seveda ni novinka na področju električne mobilnosti, saj so se leta 2010 z leafom prve generacije uvrstili med pionirje sodobne električne mobilnosti, s kombijem e-NV200 pa so segli tudi na gospodarsko področje. A če je bil nissan leaf predvsem električni avtomobil za prvopristopnike v električno mobilnost, e-NV200 pa predvsem električni kombi za tiste, ki ga zares potrebujejo, je tudi nissan leaf v drugi generaciji še vedno avtomobil, ki od lastnika zahteva nekaj iskrene vere v elektriko.

Novi nissan x-trail Avto Nissan razkril novi x-trail

Službeni avto?

Z ariyo naj bi se to spremenilo, saj gre za precej drugačen avtomobil. Fracois Delion, direktor Nissanovega uvoznika v Sloveniji, podjetja Renault Nissan Adriatic, je poudaril, da Nissan z ariyo svoj električni program usklajuje z ostalo ponudbo, ki jo z izjemo micre, ki za zdaj ostaja v programu, in leafa, ki bo na voljo vsaj še nekaj let, tvorijo zgolj križanci in terenci. Z njo bo, poleg fizičnih, nagovarjal tudi nekoliko drugačne lastnike vozil. V skladu s spremembami pri lastništvu službenih vozil, bi lahko namreč ariya kot prostoren in udoben električni avtomobil postala zanimiva tudi v vlogi službenega vozila za podjetja, ki bodo s tem laže ustregla zahtevam okoljskih meril.

nissan ariya | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Ariya bo seveda takšnim pričakovanje ustregla kot  precej velik križanec z, ki ob dolžini 4,59 metra, širini 1,85 metra in širini 1,85 metra zaradi solidne medosne razdalje 2,77 metra ponuja veliko prostora v notranjosti, ki ne daje toliko vtisa, da sedite v križancu, ampak bolj v pravem enoprostorcu ali pa celo v kakšni prostorni limuzini iz »belle epoche« avtomobilizma v dvajsetih in tridesetih letih prejšnjega stoletja.

nissan qashqai Nissan Avto Nissan svojo najbolj vročo novost predčasno pripeljal v Slovenijo

K temu gotovo pripomore tudi to, da ariya kot električni avtomobil nima konvencionalne prestavne ročice in grebena, ampak  veliko praznine. Mimogrede: ste vedeli, da se je prestavna ročica ob volanskem drogu, ki je bila nekoč precej pogosta, iz avtomobilov izgubila zaradi varnosti? Delion je pojasnil, da je prestavna ročica na danes običajnem mestu veliko bolj usklajena s sistemi za varno odvajanje uničevalne energije od potnikov. Limuzine iz zlatih časov so sicer spredaj imele klop, a ariya tega seveda zaradi varnostnih pričakovanj ne more imeti, ima pa med udobnima sedežema električno premično konzolo, na kateri so tudi stikala za regulacijo pogona.

nissan ariya | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Kapacitivna stikala

Če za qashqai, ki smo si ga lahko ogledali hkrati z ariyo, lahko rečemo, da so gumbi še vedno pravi, so te v ariyi povsem nadomestila kapacitivna stikala, ki pa s haptičnim občutkom tresenja vozniku dajo vedeti, da je pritisnil nanje. Prvi vtis je, da so celo nekoliko agresivna in da se po občutku trese kar cela armaturna plošča, a kmalu ugotovite, da je dovolj le rahel dotik in želena funkcija je izpolnjena.

nissan leaf e+ 62 kWh tekna Preverili smo Avto Gremo z električnim lahko v hribe?

Ariya, vsaj sprva, ne bo avtonomni avtomobil, zato volanski obroč v vsakem primeru ostane v delovnem položaju, saj mora voznik avtomobil obvezno voziti. Kljub  temu je bil prvi vtis zelo zanimiv, saj ima volanski obroč, prav tako pa tudi sprednja sedeža, zelo dolg vzdolžni hod, kar pomeni, da se pomakne skoraj do armaturne plošče ali pa zelo daleč od nje.

nissan ariya | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Morda so hoteli pri Nissanu poudariti, da bi ariyo radi videli tudi v vlogi »direktorskega avtomobila«, kar pomeni, da bosta pomembna tudi potnika na zadnji klopi, ki jima je namenjenega res veliko prostora za noge. Na prvi vtis zadaj moti le to, da je nad glavami zaradi kupejevsko padajoče strehe bolj malo prostora, na sredi klopi pa ostaja tudi izrazita grba, torej bo morebitni peti potnik kljub solidni širini klopi lahko na njej sedel le med krajšimi vožnjami. Na vprašanje, čemu se niso odločili za zravnano zadnjo klop, je Delion pripomnil, da je tudi takšna ureditev v zgodovino žal bolj ali manj odšla skupaj z enoprostorci.

Dva priključka in dve bateriji

Solidno velik je tudi prtljažnik, ki v osnovni konfiguraciji sega od 415 litrov v ariyi s pogonom na prednji kolesi do 468 litrov v različici s štirikolesnim pogonom. K temu lahko dodamo še možnost vleke prikolice z maso do 1.500 kilogramov in prevozniške sposobnosti so več kot solidne. Glede na to, da je ariya električni avtomobil, se lahko vprašamo, zakaj vsaj manjšega prostora za polnilne kable, ki so v prtljažniku vedno v napoto, niso uredili spredaj. Zato, ker se prostor pod sprednjim pokrovom zaseda klimatska naprava, ki so jo tja pomaknili, da bi bilo v potniški kabini več prostora.

nissan ariya | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Priključka za polnjenje sta sicer dva. Na desni strani je priključek za počasno polnjenje z izmeničnim tokom z močjo 7,2 kilovata v primeru šibkejše baterije s kapaciteto 63 kilovatnih ur in močjo 22 kilovatov v primeru baterije s kapaciteto 87 kilovatnih ur. Levo stran so namenili ločenemu priključku za hitro polnjenje z enosmernim tokom, ki bo lahko potekalo z močjo do 130 kilovatov. Ariya, ki smo si jo ogledali v Mirni Peči, je bila sicer opremljena s priključkom chademo, vendar pa je že gotovo, da bodo evropske različice na voljo z v Evropi bolj pogostim priključkom CCS.

Nissan e-NV200 Vozili smo Avto Taki dostavniki bodo vladali mestnim ulicam

O možnostih pogonskega sklopa smo že pisali in si o njem lahko več preberete v opisu ariye v povezavi. Na slovenski predstavitvi je nismo mogli zapeljati, zato o njegovem delovanju ne morem nič napisati, lahko pa rečem, da sem opazil nekaj, kar nam je znano že iz nissana leafa: stikalo za e-pedal. Tudi ariyo bo torej z malo pozornosti mogoče voziti brez uporabe zavornega pedala, torej zgolj s pedalom za plin. No in še nekaj drugega je, česar nismo mogli preskusiti. Obsežnega nabora infozabavnih sistemov in sistemov za pomoč vozniku, med drugim tudi sistema ProPILOT nove generacije, ki bo vozniku še bolj kot doslej pomagal med vožnjo.

nissan ariya | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Nissan Leaf Avto Nov mejnik za električnega pionirja

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.