Tega smo si lahko v okviru Nissanove evropske turneje prvič ogledali tudi pri nas, kjer ga bo sicer mogoče kupiti septembra, sprva v različici z blago hibiridiziranim 1.3-litrskim turbobencinskim motorjem, pozneje pa tudi z novim hibridnim pogonom e-power.
Ena večjih novosti, ki jih je qashqai dobil s prehodom iz druge v trejo generacijo, je koncernska modularna platforma CMF-C, ki je Nissanovim inženirjem omogočila tudi vgradnjo novih tehnologij. Med njimi je izboljšani sistem za pomoč pri vožnji ProPILOT, ki je sicer že do sedaj vozniku pomagal s popravki smeri, v novem qasqaiju pa naj bi to počel še učinkoviteje. Smer vožnje bo popravil oziroma vozniku preprečil manever tudi, če bo denimo s pomočjo radarjev zaznal, da se v mrtvem kotu nahaja drugo vozilo.
Preskus sistema bo sicer moral počakati na prvo vožnjo, kar velja tudi za vozne lastnosti in druge zadeve, ki so odvisne od vožnje, saj na predstavitvi avtomobila nismo vozili, zato pa sem lahko na hitro ocenil drugo izboljšavo, ko jo prinaša nova platforma, prostornost. Občutek na sprednjih sedežih je pri sodobnih avtomobilih qashqaijevega razreda običajno dober, in to velja tudi za novinca, zadaj pa bi na prvi pogled lahko rekli, da so potnikom v primerjavi s prednikom namenili kar nekaj dodatnega prostora. Ko sem si sedež nastavil po svoje, je namreč kolega malce nadpovprečne rasti na zadnji klopi sedel povsem brez občutka pomanjkanja prostora. Na prvi pogled se pozna tudi 50-litrski prirastek prtljažnika.
Digitalizacija
Čeprav se tudi doslej nismo pritoževali, bolj kakovosten občutek dajejo tudi materiali in čeprav je v oblikovnih potezah armaturne plošče prepoznaven vtis prejšnje generacije, gre za veliko bolj digitalizirano okolje. Qasqai je z novo generacijo namreč vstopil v povsem digitalizirano dobo, kar se odraža z 12-3-palčnim zaslonom pred voznikom, ki mu lahko tudi nastavlja grafiko (kratki preskus je pokazal, da sta na voljo vsaj dve glavni različici), prav tako pa tudi možnostjo projekcijskega zaslona, ki ga na predstavitvenem qashqaiuju ni bilo.
Prijetno velik, 9-palčni je tudi zaslon infozabavnega sistema NissanConnect, ki se lahko poveže s pametnimi telefoni obeh glavnih operacijskih sistemov, z Applovimi pa tudi brezžično. Pri Nisanu trdijo, da je njihov novinec opremljen tudi z sistemom WiFi, ki lahko hkrati oskrbuje sedem telefonov, a to bomo lahko preskusili šele po koncu omejitev zaradi virusa.
V notranjosti sicer izstopata tudi novi večfunkcijski volanski obroč, ki je opremljen s klasičnimi gumbi, kar velja tudi za vse ostale gumbe, saj qashqai ni podlegel novi modi haptičnih stikal, prav tako pa tudi ročica samodejnega menjalnika. Ta sicer ni tako majhna, kot denimo v avtomobilih koncerna VAG, ali vretenasta, kot v nekaterih drugih avtomobilih, a se pri njej kljub temu kaže trend zmanjševanja tega pripomočka.
Evolucija oblike
Prve objavljene fotografije so nakazovale, da bo novi qashqai v primerjavi s predhodnikom oblikovno precej revolucionaren avtomobil, a je ogled novinca, ki so ga tako kot predhodnika oblikovali v Evropi, pokazal, da gre za zmerno bolj mišičasto in elegantno interpretacijo predhodnika, ki ga v novem qashqaiju brez težav prepoznate. Prepoznate tudi poteze manjšega juka. Kljub temu prinaša kar nekaj novosti, denimo prednje žaromete, ki bodo na voljo le v led tehniki, v višjih opremskih različicah pa tudi matrični. Oblikovnih sprememb je seveda dovolj, da bo novinec prepoznaven, k bolj izrazito terenskemu nastopu pa bo gotovo pripomogla možnost celo 20-palčnih koles.
Kot je povedala Nissanova predstavnica za tisk Nastja Čakš, bo qashqai septembra sprva na voljo z osnovnim 1.3-litrskim turbobencinskim štirivaljnikom z močmi 101 ali 114 kilovatov in blagim hibridnim sistemom.
Malce z zamudo pride k nam tudi qashqai z novim hibridnim sistemom e-power, kombinacijo 1,5-litrskega bencinskega motorja, električnega generatorja, inverterja in elektromotorja s skupno močjo 140 kilovatov. To bo v bistvu zaporedni hibrid, pri katerem bo bencinski motor pretežno v vlogi proizvajalca električne energije za elektromotor, ki bo v glavnem samostojno skrbel za navor. Uporabniki bodo zato dobili električni avtomobil, ki energije ne bo dobival iz baterije, ampak iz generatorja, ki ga bo poganjal bencinski motor, ki bo več čas deloval v optimalnem območju vrtljajev, zato bo poraba bencina lahko zelo ugodna. Kako pa bo deloval v praksi, bomo z veseljem preskusili na testnem avtomobilu.
Čakševa je dodala, da pričakujejo, da bodo v prvem letu ponudbe prodali 1.000 qashqaijev. O ceni, prav tako pa tudi razdelitvi na pogonske sklope, seveda ni mogla veliko reči, saj bo to bolj znano jeseni, a glede na izkušnje s sedanjo generacijo, pri kateri se je veliko kupcev odločalo za močnejše različice, pa je sistemu e-power napovedala dobre možnosti.