Razkrita je nova škoda fabia! Škodin evropski predstavnik za tisk Jens Kateman je povedal, da so se za to lokacijo, največjo češko zasebno umetniško ustanovo, ki se nahaja blizu od ene od stavb praškega Narodnega muzeja, kjer so pred poldrugim letom predstavili aktualno octavio, odločili, ker menijo, da se odlično sklada s Škodo kot javnosti dostopno avtomobilsko znamko in osebnostjo nove fabie, ki je postala neke vrste umetniški izdelek.
Direktor Škode Thomas Schäfer je poudaril, da Škoda stoji na začetku novega razburljivega poglavja v avtomobilski industriji, ko v bistvu ne vedo prav dobro, kje bodo stali konec tega desetletja. Prepričan pa je, da bo Škoda gotovo drugačna znamka kot danes, digitalizirana in elektrificirana, prav tako pa tudi z razširjenim vplivom predvsem v vstopnem in množičnem segmentu, kar nakazujejo tudi z osvajanji indijskega, ruskega in južnoameriškega trga. In škoda fabia je neposredna pot v to širitev, saj bo ponujala dosegljivo mobilnost. Obljubil je, da tudi v Evropi, kjer bo v večini držav na voljo že za manj kot 14 tisoč evrov.
Ikona znamke
Škoda fabia je sicer prava ikona češke znamke, ki po Schäferjevih besedah že več kot dve desetletji bolj kot katerikoli njihov model uteleša Škodine temeljne vrednote. Od predstavitve prve generacije leta 1999 do danes so prodali več kot 4,5 milijona fabij, kar jo uvršča med najbolj uspešne predstavnice njenega razreda. In v novi generaciji naj bi imela vse, kar je potrebno za nadaljevanje uspešne zgodbe njenih predhodnic. K temu naj bi ji pomagali predvsem prostornost,učinkovita povezljivost, napredni asistenčni sistemi in čustvena oblika, torej, kot je poudaril Schäfer, »toliko kot voznik potrebuje in še malo več«.
K temu bo gotovo pripomogla s svojo obliko, ki ji zagotavlja tudi zelo ugoden aerodinamični količnik 0,28. Oblikovalci so tako ugodni količnik dosegli z natančnimi simulacijami pretoka zraka mimo karoserije in vrsto inovativnih podrobnosti, med katerimi so denimo tudi hladilne žaluzije, ki se tedaj, ko je manj potrebe po hlajenju motorja, zaprejo in pripomorejo k prihranku 0,2 litra goriva na 100 kilometrov pori hitrosti 120 kilometrov na uro. Tok zraka so izboljšali tudi s spojlerjem in bočnimi zaključki, ki zmanjšajo turbulence za zadkom avtomobila, zgladili so dno avtomobila in zrak usmerili z zračno zaveso mimo bokov in koles, ki so opremljena z aerodinamičnimi vstavki na platiščih.
Škodin glavni oblikovalec Oliver Stefani je izpostavil moto galerije DOX »Nasprotja se morajo nekje srečati«, ki po njegovem velja tudi za fabio, ki je po eni strani sodoben a preprost avtomobil kompaktnih mer, ki pa ima vse visokotehnološke dodatke, ki jih danes voznik pričakuje.
Večja in prostornejša
Novo generacijo fabie so zasnovali na koncernski modularni platformi za majhne avtomobile MQB-A0, kar ji je prineslo tudi nekoliko večje mere od predhodnice, ne pa mase, saj je ostala skoraj enako težka kot predhodnica. V dolžino meri 4,107, v širino 1,780, v višino pa 1,460 metra, medosna razdalja znaša 2,564 metra, soliden pa je tudi prtljažnik, ki je s prostornino 380 litrov (povečljivo na 1.190 litrov) za 50 litrov večji kot v odhajajoči fabii.
Stefani je povedal, da so s četrto generacijo fabie naredili novi korak v znamkinem značilnem čustvenem oblikovalskem jeziku. Po zaslugi novih proporcev je videti veliko bolj dinamična in dozorela, hkrati pa tudi na prvi pogled uteleša sodoben način življenja. Dodal je, da nalašč niso spreminjali fabijinega bistva: da je funkcionalna in praktična sopotnica za vsakdanje poti. To se med drugim odraža tudi v za Škodo značilnih praktičnih posebnostih, kakršne so vdolbina za dežnik v oblogi voznikovih vrat, pripomočki za urejenost prtljažnika, strgalo za led ob odprtini posode za gorivo ali žepka za mobilni telefon na hrbtiščih prednjih sedežev. Različnih praktičnih posebnosti naj bi bilo kar 43.
Zunanjost, ki sledi oblikovalskemu jeziku s čistimi kristalno čistimi linijami, je predstavil Škodin specialist za zunanji dizajn Karl Neuhold. Izpostavil je predvsem žaromete, ki izstopajo na športno elegantno oblikovani zunanjosti in delujejo kot podaljšek maske v novem Škodinem slogu. Že v osnovi so opremljeni s tehnologijo led, na voljo pa so tudi polne led luči z vrsto funkcij. Neuhold je poudaril tudi odprtino za zrak na prednjem odbijaču, ki videzu sprednjega dela doda hudomušen pridih.
Poklon zastavi
Led svetilke so na voljo tudi na zadku, kjer so luči sicer urejene v tipičnem znamkinem kristalnem dizajnu, kakor tudi elementi boka. Da je skrivnost lepega videza v podrobnostih, priča trikotni začetek črte na spodnjem delu vrat, s katerim so se poklonili češki nacionalni zastavi, ki je lansko leto praznovala okroglo stoletnico. Leta 1920 jo je namreč za svojo zastavo izbrala takratna Češkoslovaška, leta 1993 pa je po ločitvi Češke in Slovaške postala zastava Češke republike. Na fabii sta voljo sta tudi dve novi kovinski barvi: »grafitna metalik« in »feniks oranžna«.
Notranjost se seveda zgleduje po notranjosti drugih škod, ki jo je prva predstavila scala. Oblikovalec notranjosti Peter Olah je povedal, da je fabiin lepi kopit demokartičen, saj je zelo simetričen in zgrajen okoli osrednjega zaslona infozabavnega sistema. Povezljivost je izčrpna, možno je tudi indukcijsko polnjenje mobilnega telefona, voznika pa lahko glasovno razvaja poliglotska virtualna pomočnica Laura, ki govori petnajst jezikov. V fabii je prvič na voljo tudi virtualni kokpit. Olahova kolegica Katerina Vranova je dodala, da so armaturno ploščo obdali z mehkimi materiali, ki jih krasijo dekorativni šivi, vzorec pa se ponavlja tudi na oblogah vrat, ki so jih skoraj brez sprememb prevzeli iz študije vision RS. Seveda je tudi fabia dobila volanski obroč z dvema prečkama, ki ga je uvedla octavia.
V fabii je sicer na voljo do devet zračnih vreč, uporaba nove platforme pa je pripomogla tudi k povečanju nabora varnostnih pripomočkov. Med drugim je možen je tudi pomočnik »Travel Assist«, ki vozniku pomaga tudi pri krmiljenju avtomobila, na voljo pa je tudi prilagodljivi tempomat, ki deluje do hitrosti 210 kilometrov na uro.
Motorna tehnika bo vsaj na začetku precej tradicionalna. Pod motornim pokrovom bodo lahko namreč kupci izbirali med štirimi bencinskimi trivaljniki in enim štirivaljnikom v razponu moči med 48 in 110 kilovati. Dva atmosferska bencinska trivaljnika z delovno prostornino enega litra bosta opremljena z vbrizgavanjem goriva v sesalni vod, turbobencinska litrska trivaljnika pa s tehniko neposrednega vbrizgavanja. V vrhu ponudbe bo 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik. Močnejša motorja bosta na voljo tudi s sedemstopenjskim menjalnikom DSG.