Enyaq iV sicer ni Šodin prvi izlet v električno mobilnost, saj smo lahko tudi pri nas kupili električno različico mestnega malčka citigo-e iV, priključno hibridni različici pa imata tudi octavia in superb.
Prav tako so pri Škodi opozorili, da so z elektromotorjem že leta 2011 prototipno opremili deset prototipnih octavij, ki so z baterijami s kapaciteto 26,5 kilovatnih ur omogočale do 150 kilometrov vožnje. Leta 1930 je njihov električni tovornjak za pivovarno v Plznu razvažal pivo lokalnim pivnicam, leta 1941 pa so otroke razveselili z električnim avtomobilčkom škoda puck, ki je bil na voljo v dveh velikostih in dosegel hitrost osupljivih 12 kilometrov na uro.
In če govorimo o hibridih: leta 1908 je »češki Edison«, izumitelj obločne svetilke František Křižik, razvil hibridno limuzino laurin&klement E, pri kateri je bencinski motor zgolj proizvajal elektriko za pogonske elektromotorje.
Drugačen električni avto
Škoda enyaq iV je seveda drugačen avtomobil od doslej omenjenih, saj je prvi namensko razviti električni avtomobil češke znamke, ki so ga zasnovali na Volkswagnovi električni platformi MEB in ga bodo kot edini električni avtomobil iz skupine izdelovali v Mladi Boleslavi na Češkem.
Dolg je 4,648, širok 1,877 in visok 1,618 metra, medosna razdalja pa znaša 1,618 metra. Precej razkošne zunanje mere seveda vplivajo tudi na notranjost, ki jo pri Škodi posebej izpostavljajo, saj naj bi z vtisom salonskega ambienta, s katerim je po besedah Škodinega glavnega opblikovalca Oliverja Stefanjia zelo blizu škodi superb, vzbujala povsem novi občutek prostornosti. Za povezljivost in infotainment bo poskrbljeno preko 13-palčnega osrednjega zaslona in z možnostjo projekcijskega zaslona z obogateno resničnostjo, ki se bo neprestano osveževala preko spleta, posebni pa bodo tudi trajnostni materiali. Uporabnost bo zaokrožil prtljažnik s prostornino 585 litrov in nizkim nakladalnim robom.
Križanec na električni način
Čeprav jim je oblikovno in velikostno blizu, se enyaq iV s svojimi proporcami se precej oddaljuje od ostalih Škodinih športnih terencev, saj so mu zaradi bolj kompaktnega električnega pogona lahko namenili krajši sprednji del in podaljšano strešno linijo, kar mu bo dalo zelo dinamični videz in prostornost večjega prevoznika ljudi. Celotni vtis športnega terenca bodo okrepila tudi izrazito velika kolesa.
Škodin oblikovalec Karl Neuhold pravi, da so z obliko njihovega električnega avtomobila še bolj razvili čustveni oblikovni jezik, ki smo ha spoznali že na scali, kamiqu in octavii. Tudi enyaqu iV so zato namenili skulpturirane linije, gladke površine in kristalne elemente, ki se navdihujejo v več stoletnem izročilu izdelovanja slovitega češkega kristala. Med oblikovnimi podrobnostmi je izpostavil predvsem prednji del z zavestno poudarjeno značilno Škodino masko, ki bo na enyaqu iV še bolj poudarjena in bolj navpična. Vpadljiv vtis prednjega dela bodo poudarili še polni led matrični žarometi in dnevne luči.
Enyaq iV se kot električni avtomobil od avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje na videz loči predvsem z višino in krajšimi previsi pred prednjimi in za zadnjimi kolesi. Ker so baterije vgrajene pod dno kabine, bo nekoliko višji od bencinskih ali dizelskih športnih terencev, a bo to vizualno zgladil z daljšo medosno razdaljo.
Pet moči in trije načini polnjenja
Enyaq se ne ozira le na svojo električno, ampak tudi zgodovino iz časa »socialistične Škode«. Osnovna različica namreč na svoj način obuja škodo 1100 MB in njene naslednice z motorjem v zadku in zadnjim pogonom. V osnovni različici enyaqa iV bo namreč elektromotor v zadku poganjal zadnji kolesni par. A najmočnejše različice bodo imele štirikolesni pogon z dodatnim motorjem na sprednji premi, različne kombinacije motorjev pa bodo poskrbele za pet različnih sistemskih moči.
Osnovni enyag iV 50 bo poganjal motor z močjo 109 kilovatov, baterija s kapaciteto 55 kilovatnih ur pa mu bo omogočala do 340 kilometrov dosega. Enyaq iV 60 bo razvijal moč 132 kilovatov, baterija s kapaciteto 62 kilovatnih ur pa mu bo zagotovila 390 kilometrov dosega. Najmočnejši zadaj gnani enyaq iV 80 bo razpolagal z močjo150 kilovatov in baterijo s kapaciteto 82 kilovatnih ur za 510 kilometrov dosega.
Enako baterijo bosta imela tudi štirikolesno gnana enyaqa iV z oznakama 80X in vRS, ki bosta oba imela doseg 460 kilometrov. Prvi bo razpolagal z močjo 195, drugo pa z močjo 225 kilovatov, ki mu bo omogočila pospešek v 6,2 sekunde do 100 kilometrov na uro in največjo hitrost 180 kilometrov na uro, vlekel pa bo lahko tudi 1,2-tonsko prikolico.
Omeniti velja tudi tri načine polnjenja baterij. Poleg običajne šuko vtičnice z močjo 2,3 kilovata bo doma možno tudi hitrejše polnjenje z 11-kilovatno stensko polnilnico, ki bo trajalo šest do osem ur. Na hitri polnilnici bo možno baterije polniti z enosmernim tokom do moč 125 kilovatov, ki jih bo v idealnih razmerah v štiridesetih minutah napolnil od deset- do osemdesetodstotne kapacitete.
čestitke Škodi, težko da bosta VW ID4 ali Tesla Y boljša. Začetna cena v Nemčiji 33t eur, kar pomeni na cesto 25t eur in cenejše od veliko slabših fosilcev