Škoda 1203 ni ena od zvezd bogate zgodovine avtomobilskega proizvajalca iz mesta Mladá Boleslav na Češkem. Kljub temu je nedvomno pustila svoj pečat, ne nazadnje so jo izdelovali 31 let. Mladi oblikovalec Daniel Hájek je zdaj narisal svojo, moderno verzijo kombija, oziroma velikoprostorca kakor popularno rečemo tovrstnim vozilom.
Škoda nadaljuje s projektom Ikone v novi obleki, pri katerem daje priložnost mladim oblikovalcem, da predstavijo svoj, moderni pogled na zgodovino znamke in vozilom dajo "nov obraz."
Tokrat je na vrsto prišla škoda 1203. "V družini smo imeli škodo 1203. V bistvu je bil to moj prvi avto. Uporabljali smo ga kot delovni stroj na polju, pri petnajstih letih pa sem ga lahko občasno zagnal in sem ter tja zapeljal po travniku. Vendar izbira za reinkarnacijo škode 1203 nima samo osebnega ozadja. S sodelavci smo govorili o tem, da bi ga poskusili oživiti za novo tisočletje. Hkrati pa imam občutek, da bi tak avto danes našel svoj prostor v Škodini paleti vozil," pravi Hájek. Gre za avtomobil, ki po njegovih besedah pooseblja vrednote znamke Škoda - praktičnost, velik notranji prostor in preprosto pametne rešitve.
Njegova vizija škode 1203 je sodoben avtodom z nagibno streho. "Priljubljenost tovrstnih avtomobilov v zadnjem času narašča. Sprva sem razmišljal o zasnovi vozila, ki bi bilo spremljevalno vozilo na kolesarski dirki po Franciji Tour de France."
Za koncept je značilen "dvojni vrh", kot avtor imenuje nekoliko podolgovat značilen rob strehe in rešetke hladilnika. Obodno vodoravno črto prvotnega 1203 je zamenjala tipična "linija tornada", avtomobil pa je dobil zelo sodoben svetlobni podpis. "Dolgo sem razmišljal, kaj bi naredil z okroglimi lučmi pri izvirniku. Da ne bi bili videti preveč retro, sem jih nakazal le s pomočjo "ovinkov", razloži. Kljub temu je imel še več dela z zadnjim delom vozila.
»Prvotni 1203 je sorazmerno ozek, sodobni avtomobili so povsem drugačni. Poleg tega sem moral najti povezavo do luči, ki jih je škoda 1203 podedovala od legendarne Škodeš1000 MB,« razkriva avtor. Avto je optično razširili z vodoravnimi črtami, glede na ozko konstrukcijo 1203 pa je nagnil bočnice ali razmeroma ozko streho.
V Danielovi domišljiji je nova škoda 1203 narejena na platformi Volkswagnovega transporterja, lahko pa bi bila tudi povsem električna. "Električni avtomobil bi omogočil še boljšo izrabo notranjega prostora," ugotavlja. V kabini si predstavlja minimalistično armaturno ploščo z značilno vodoravno pregrado in tudi vodoravni volan z dvojnimi kraki.
Na zgodovinsko znamke se navezuje polica v obliki krila na dnu armaturne plošče. Vključuje prostor za shranjevanje, zanimivo pa je tudi, da je predal izvlečen. "V običajnem avtomobilu bi to koga zmotilo, v kombiju pa je to praktično."