Bosch, Shell in Volkswagen so razvili nizkoogljični bencin. Modri bencin sestavlja do 33 odstotkov obnovljivih virov energije in bo zagotovil vsaj 20-odstotno zmanjšanje emisij ogljika.
Novo gorivo, imenovano modri bencin, bi lahko samo pri floti 1000 VW golfov osme generacije z 1.5 TSI motorjem prihranil več kot 230 ton emisij ogljika na leto, ob predpostavki, da vsak avto na leto prevozi 10.000 kilometrov.
Prvotni načrt je zagotoviti gorivo na bencinskih servisih še letos, začenši v Nemčiji. Snovalci so prepričani, da lahko na poti k podnebju prijazni mobilnosti zagotovijo, da tehničnih priložnosti ne bodo pustili neizkoriščenih. Pri tem mislijo tako na elektromobilnost kot na obnovljiva goriva. Vsak prihranek CO₂ lahko pomaga doseči podnebne cilje, so zapisali v skupni izjavi.
Dlje časa lahko ostane v posodi za gorivo
Dr. Uwe Gackstatter, predsednik divizije Bosch Powertrain Solutions, je dejal: "Modri bencin je še en gradnik učinkovitega zmanjšanja emisij CO₂ voznega parka. Zaradi visoke stabilnosti skladiščenja je modri bencin gorivo, še posebej primerno za uporabo v priključnih hibridih. V prihodnosti bo širitev polnilne infrastrukture in večjih baterij pomenila, da bodo ta vozila večinoma delovala na električno energijo, modri bencin pa lahko tako dlje časa ostane v posodi za gorivo."
Sebastian Willmann, vodja razvoja motorjev z notranjim zgorevanjem pri Volkswagnu, dodaja: "Modri bencin je v skladu s standardom EN 228/E10 in ga celo presega po ključnih parametrih, kot sta stabilnost pri skladiščenju in obnašanje pri vrenju. Kakovostni dodatki ohranjajo motor izjemno čist in ga ščitijo pred korozijo. To ne pomeni le, da se gorivo lahko distribuira prek obstoječe mreže bencinskih črpalk, ampak tudi, da se lahko uporablja v vseh novih in obstoječih vozilih, za katera je odobren bencin super 95 E10."
V projektu "Modri bencin" so trije partnerji skupaj opredelili specifikacijo goriva, ki jo je treba doseči, ob upoštevanju zahtev pogonskih agregatov in trajnosti. Izdelek, ki so ga razvili, so intenzivno preizkušali v motorjih tako v laboratorijih kot v preizkusnih vozilih. Rezultati so bili vedno pozitivni.
Bosch bo na bencinskih črpalkah svoje družbe gorivo predstavil že maja 2021. Dobava običajnega bencina super 95 E10 bo postopoma opuščena.
Izkušnje z modrim dizlom
Od konca leta 2018 je R33 "Blue Diesel" edino dizelsko gorivo, ki ga Boscheve bencinske črpalke ponujajo za službena vozila in interna dostavna vozila. R33 Blue Diesel je na voljo tudi na rednih običajnih črpalkah v Nemčiji.
Pri Boschu obnovljiva nizkoogljična in ogljično nevtralna goriva ne bodo nadomestila elektromobilnosti, temveč jo bodo dopolnjevala. Načeloma je uporaba teh goriv smiselna pri vseh načinih prevoza, še posebej pri tistih, za katere še ni jasne poti do elektrifikacije. Poleg ladij in letal to velja predvsem za težka tovorna vozila, pa tudi za vsa vozila z motorji z notranjim zgorevanjem ali hibridnimi pogonskimi sklopi, ki danes vozijo po cestah ali pa bodo v prihodnjih desetletjih šele predstavljeni.
Dlje časa lahko ostane v posodi za ogirov Več na: https://www.zurnal24.si/avto/se-letos-prihaja-modri-bencin-366390 - www.zurnal24.si