Le nekaj deset metrov pred domom sem zapeljal mimo para, ki je v večernem mraku tekel ob cesti. Čudno se mi je zdelo, zakaj sta že na daleč pričela tako strmeti v avto. V vzvratnem ogledalu sem videl, da sta se moški in ženska v svojih 30-ih nato povsem ustavila in gledajoč me začela debato. Ko sta videla, da sem zavil na domači dovoz, sta takoj pošprintala do mene. Vse zaradi avta ... "Res je 5008! Ravno takšnega nameravava kupiti!"
Peugeot je zajezdil val kombinacije številk 00, ki je očitno postala eden ključnih momentov za uspešno repozicioniranje znamke na trgu in strmo rast njene prodaje. Danes trije modeli 2008, 3008 in 5008 po podatkih Jato Dynamics skupno pomenijo kar polovico vse Peugeotove prodaje na evropskem trgu, predvsem večja dva modela sta čisto na vrhu v svojih razredih vozil. Kako je mogoče, da so trije levji križanci takorekoč hkrati vžgali pri kupcih, če pa nagovarjajo kupce v različnih velikostnih razredih in zelo različnih potreb?
2008: če bi imel dva majhna otroka ali bi razmišljal o penziji
Model 2008 je resda najstarejši med trojico, a je zaradi lanske izdatne prenove zunanjosti in dodanih vsebin ostal oblikovno zelo svež, še posebej v novem "športnem" paketu GT line. Če bi ga primerjal z drugimi križanci B segmenta, potem stopa v ospredje po eni najboljših oziroma najbolj ličnih zasnov potniške kabine. Vstopanje je zaradi višine in dvignjenega sedeža enostavno tudi za starejše uporabnike. Tudi pregleden je izza volana, vzvratna kamera stvar še izboljša. Hkrati je manj kot 4,2 metra dolg avto v mestnih ožinah enostavno okreten, kar gre zasluga tudi majhni krožnici volana.
Kakovostnemu videzu in otipu materialov družbo delajo različni detajli, kot je opcijska osvetlitev stropa ali velikansko panoramsko steklo. Zadnji del strehe je nekoliko dvignjen, zato lahko zadaj sedita visoka potnika, ki niti s koleni ne bosta prehitro drgnila ob naslonjala. Peugeot 2008 je na cesti udoben avto, ki pa je dobro vodljiv, k čemur pripomore že omenjeni majhen volan. Veliko je prostora za različne drobnarije. 2008 še nima povsem digitalne armaturne plošče i-cockpit kot večja brata, vseeno pa je je vtis v avtu moderen. Upravljanje s fizičnimi stikali klimatizacije je enostavno, modernost izkazuje z velikim sredinskim zaslonom.
Za koga:
- mlade družine, mlajši aktivni posameznikom ali starejše osebe
- motor: 1,2 THP (110 ali 130), za mestno in primestno vožnjo, 1,6 HDi za veliko avtoceste
Prtljažnik v 2008 je eden najboljših v tem velikostnem razredu. Pisan je na kožo družinam z majhnimi otroki, ali takšnim uporabnikom, ki so glavnino selitev v življenju že opravili. 285 litrov "zraka" v prtljažniku je razporejenih tako, da zaradi pravilnih oblik pogoltnejo nadpovprečno količino prtljage, kar smo dokazali z našim testom. Zadnja klop žal ni vzdolžno pomična.
Galerija peugeot 2008
Testni avto je imel vgrajen trivaljnik z 81 kW, ki zagotavlja dovolj moči za malce bolj dinamično vožnjo in prijazne stroške lastništva. 4x4 pogona sicer ne ponuja, za tiste, ki želijo vseeno izkoristiti višji odmik od tal in prilesti dlje, pa je na voljo paket za boljši oprijem, ki ob celoletnih gumah vsebuje še gumb za izbiro prerazporejanja navora na prednji kolesni par v odvisnosti od tipa podlage.
Pri Peugeotu so se odločili, da ne ponudijo štirikolesnega pogona, pač pa so za terene s slabšim oprijemom, oziroma za vožnjo v slabših vremenskih pogojih, v vozilo vgradili sistem grip control. Vzrokov za takšno odločitev je več. Tu je višja masa, ki lahko znaša tudi za 100 kilogramov več v primerjavi z dvokolesno gnanimi modeli, kar pomeni višjo porabo goriva in emisije CO2. Precej višja je tudi vstopna cena 4x4 avtomobila.
Kaj je grip control? To je sistem, ki ob slabem oprijemu pogonskih koles kar se da poveča oprijem prednjih koles. Za razliko od drugih modelov, kjer vožnjo po neutrjenem terenu omogočajo mehanski sistemi, deluje sistem grip control v povezavi z elektronskimi sistemi vozila. Pri tem ima glavno besedo voznik, ki lahko s pomočjo vrtljivega gumba med prednjima sedežema izbira pet različnih načinov delovanja sistema za različne terene: za normalne pogoje, torej suh asfalt, za spolzek teren (način sneg), za vožnjo po pesku (način pesek), za vožnjo po blatu (način blato), lahko pa voznik povsem izklopi elektronski program stabilnosti (ESP off). Ko zavrti gumb, ga o trenutni nastavitvi obvesti grafika na osrednjem zaslonu na dotik ter na zaslonu med merilniki za volanom.
Peugeot 2008 resda ni več najnovejši avto na trgu, kar se mu v nekaterih, k sreči še redkih detajlih začenja poznati, a po drugi strani ohranja odlično vsestransko uporabnost, zato bo imel njegov naslednik kar težko delo vse to preseči. Tekmeci pa imajo že sedaj težavo pri konkuriranju ne le vsebini, temveč tudi dobro postavljeni ceni - srednja oprema allure in 1,2 motor (81 kW) za 18.329 evrov.
3008: bil je najboljši avto v Evropi, razlogi so očitni
Dve leti po prihodu na trg je model 3008 velikanska prodajna uspešnica, ki v Evropi po številkah zaostaja le za nissan qashqaijem in VW tiguanom, v prtljažniku pa vozi s seboj cel kup nagrad, tudi za zmagovalca na slovenskem primerjalnem PRIMA testu in za najboljši evropski avto leta 2017.
Atraktiven izgled terenca, ki to ni, namreč dopolnjujeta še praktičnost in zelo dobre vozne lastnosti. 3008 je na voljo v več paketih opreme, meni najljubša je nova GT-line, ki je resda cenovno postavljena visoko in jo presega le še oprema GT, a po drugi strani z njo ta avto pride res do izraza - športni detajli, velika platišča, dvobarvna zunanjost, polna LED tehnologija svetil, veliko serijske asistence za varnost in poudarjeno udobje. Povsem digitaliziran i-cockpit bo po videzu še nekaj nadaljnih let korak pred večino podobnih avtov, pohvalna je tudi široka uporaba mehkih materialov in skrb za občutek nadpovprečne kakovosti izdelave. Mali volan je tudi zgoraj prisekan, tako da omogoča še boljši pregled na merilnike tudi, ko je sedež nastavljen maksimalno nizko.
Galerija peugeot 3008
V 3008 se zaradi udobnih sedežev ni težko peljati stotine kilometrov daleč. Podvozje je na strani športnosti, kar se pri trdoti pobiranja neravnin čuti predvsem na zadnji premi, je pa tudi zelo vodljiv avto. Infozabavni sistem je sodoben in omogoča polno povezljivost z mobilnim telefonom, ne more pa izostati kritika, da je popoln nadzor nad klimatsko napravo mogoč le prek zaslona, ne prek fizičnih gumbov. Omenjeni zaslon je serijsko kar osempalčen.
Za koga:
- Dinamične družine, ki potrebujejo dovolj prostora za odraščajoče mulce.
- Za volanom enako športno lepo izgledata tako oče kot mati, pa še udobno jima je.
- Motor: bencinarja sta vsak zase odlična in jima tudi na daljše proge nič ne manjka.
3008 je zelo uporaben avto za štiričlansko družino s šolobveznimi otroki. Dva zadnja potnika imata več kot dovolj prostora za noge, glave in ramena. Sredinski sedeže je bolj zasilen in ni namenjen uporabi za tretji otroški sedež. Prtljažnik z vsaj 520 litri ima nastavljivo dvojno dno, naslonjala pa se složijo skoraj v ravnino zgolj s potegom na vzvode v prtljažniku. V prtljažnik z dvignjenim dnom (!) smo v dokaz uporabnosti brez težav spravili veliko škatlo in otroški poganjalček, prtljažna vrata so lahko električna in se odpirajo prek senzorja za stopalo. Izvrstno se mu poda 1,2-litrski trivaljnik (96 kW/130 KM), ki je vsestranska zmes prožnosti, zmogljivosti in ugodne porabe. Ne preseneti, da je dobil naziv za svetovni motor leta. Še bolj športen pa je 1,6-litrski THP s kar 121 kW (165 KM), ki pozitivno preseneti ne le s hipno močjo, temveč tudi porabo, ki se je kljub serijskemu avtomatskemu menjalniku v testnem avtu držala pri sedmih litrih. Cena takšne kombinacije (GT line, 1.6 THP) je 31.610 evrov.
5008: zares obstaja križanec, ki je znotraj enoprostorec
Peugeot je naredil izjemno potezo, ko je hkrati s 3008 ponudil tudi model 5008, saj je slednji trenutno eden najbolj atraktivnih modelov za tiste, ki iščejo avto z ogromno družinskega prostora. Notranjo razporeditev enoprostorca jim je uspelo zelo dobro združiti z zunanjo podobo športnega terenca. Do drugega stebrička je sicer 5008 identičen kot 3008, nato pa se večji brat nadaljuje s 16 centimetrov podaljšanim medosjem in skoraj 20 centimetrov daljšo skupno dolžino. Tudi širši je in nekoliko višji, ohranja pa zelo atraktiven mišičast športen izgled.
Galerija peugeot 5008
Primerjava s 3008 zadaj kaže na konkretne razlike - prostora za kolena je občutno več, trije zadnji sedeži druge vrste so ločeni in vzdolžno pomični. Ali res lahko v drugi vrsti namestimo tri otroške sedeže? Da, seveda, odlična lastnost enega zelo redkih križancev ta hip. Za doplačilo je lahko tudi sedemsedežnik s prostorom za dva dodatna otroka v tretji vrsti. Presenetila me je lahkost sedežev, ki jih jih mogoče povsem odstraniti iz avta in tako pridobiti precej dodatnega, resda pa zaradi oblike bolj zasilnega prostora v prtljažniku. Ta je že sicer zelo velik, osnovi ga je 780 litrov, s podiranjem naslonjal kar 1.940. A slednji ne nudi takšne prilagodljivosti med potniki in prtljago. 5008 ni pozabil na skrite prostore v dnu in mizice, tako kot se za enoprostorca spodobi.
Za koga?
- za večjo družino ali družino, ki potrebuje veliko prostora, pa ji ostali križanci tega ne omogočajo.
- kdor potrebuje izjemno modularnost druge in tretje vrste sedežev.
Zanimiva mi je razlika med 5008 in 3008 v vožnji, saj je večji brat zaradi drugačnih nastavitev podvozja resda nekoliko bolj previden v ovinkih, a zato daje bolj mehek občutek pri vožnji čez luknje. V 5008 je bil vgrajen 1,6-litrski dizel z 88 kilovati, ki jih je dovolj na kupu za zmerno dinamično, predvsem pa varčno vožnjo, in to z avtomatskim menjalnikom. Kombinacija z zelo udobno in športno GT line opremo stane 31.060 evrov. Za kaj več pa je nujen poseg po 110-kilovatnem dizlu ali pa celo bencinarju.
andrej.leban@zurnal24.si
Peugeot je za tiste, ki ne marajo vozit. Tale prispevčič pa smrdi po plačani objavi še bolj ko peugeotovi odpadi.
Leta 1810 je mlin v lasti družine Peugeot postal obrat za izdelavo žag ter valjanega jekla. in potem so šli …
No, no...spoštovani g.Leban, se strinjam, da so tile novi pižoji zelo OK vozila, predvsem pri 5008 za zmeren denar dobiš …