"Daj mi povej, kaj je s temi enoprostorci, jih nameravajo sploh še kaj izdelovati?" Oni dan me je to vprašal oče treh otrok in lastnik dveh 'repkov'. Eden tistih, ki avtomobile presoja predvsem po uporabnosti, a ga avtomobilske znamke zadnja leta naravnost silijo, naj začne resno razmišljati o nakupu kombija, saj to vse bolj postaja edina preostala uporabna kategorija vozil za nekoliko večjo družino.
Tovarne namreč raje kot v razvoj klasičnih enoprostorcev sredstva vlagajo v profitabilne križance in suve. Kjer pa o kakšni enoprostorski uporabnosti ne more biti govora, pa čeprav se kitijo s poklopnimi mizicami. Kjer je sredinski sedež na drugi (statični) klopi po pravilu tako ozek, da je že pripenjanje s pasom izredno naporno, kaj šele sedenje. Kjer v uteho morda 'ponujajo' dodatna dva sedeža v prtljažniku, seveda na račun izničenja prtljažnika. Kjer je morebitni 4x4 pogon povsem tretjerazredna tema, v ospredju sta robusten videz in višje sedenje.
Peugeot je prepoznal nišno priložnost in na doslej najboljši viden način združil oba svetova - modernih križancev in dosedanjih enoprostorcev. 5008 ne skriva, da je podaljšana različica modela 3008 - kdo bi se sramoval tako tesnega sorodstva z evropskim avtom leta? Spredaj sta si izredno podobna, oko ju loči šele ob pogledu z boka in zadaj, pa še to predvsem zaradi različnih mer in njihovih posledic. Poudarjena kromirana linija na zadnjem delu, ki združuje streho in bok, vizualno razbije nekoliko škatlast zadek.
5008 je razvit na isti platformi za osebna vozila, s tem pa odpadejo omejitve, ki jih lahko imajo kombiji kot prvenstveno kombinirana vozila - predvsem glede obnašanja podvozja in načina umestitve sedežev ter s tem omejitev pri sedenju. Avto me je pozitivno presenetil s skrbjo za zadnje (male) potnike - prostora je zaradi za skoraj 20 centimetrov podaljšanje medosne razdalje zares veliko, vsi trije sedeži so enako široki, medsebojno ločeni in nastavljivi tako glede vzdolžnega pomika kot kota naslonjala.
Največja razlika, po kateri se 5008 loči od 3008 in drugih križancev, je uporabnost druge in tretje klopi.
Peugeot 5008 je torej eden redkih križancev, kjer trije normalno nameščeni otroški sedeži na zadnji klopi niso fatamorgana.
Pa tudi mizice ima, ločeno nastavljanje klime in novodobne priključke za pametne naprave, pa veliko odlagalnih mest … Je pa precej teh lastnosti odvisnih od osnovne stopnje opreme oziroma doplačil. Vse skupaj odlično dopolni prtljažnik s kar 780 litri prostora (pomični sedeži, pet sedežev). To je več celo od škode kodiaqa! S podrtimi sedeži pa se luknja poveča celo na 2,15 kubika. Ogromno, pa še pravilnih oblik!
Če bi vseeno dali prednost dvema dodatnima sedežema (830 evrov), je peugeot od drugih poseben še po enem triku in sicer je mogoče oba sedeža odstraniti iz avta ter izkoristiti prazen prostor v tako ustvarjenem dvojnem dnu. 5008 je skratka kljub suvovskemu izgledu znotraj pravcati enoprostorec. Manjka pa kakšen poceni uporaben trik, kot so kljukice za vrečke.
Veliko opreme z napako pri varnosti
Nisem še omenil voznika in sopotnika. Uživata v enakem ambientu kot ga nudi manjši 3008, torej i-cockpitu z digitalnimi prikazovalniki, majhnim obročem volana in klavirskimi tipkami za dostop do posameznih sklopov infozabavnega sistema in (na žalost) tudi nastavitev klimatske naprave. Različnih asistenčnih sistemov je veliko, je pa potrebno vse do razmeroma že precej bogate stopnje opreme allure doplačati za samodejno zaviranje AEB.
Prilagodljivi LED žarometi, vlečna kljuka, (nemirni) aktivni tempomat, 360-stopinjski pogled kamer … Vse to in še precej več si je moč omisliti. 5008 zna poskrbeti tudi za razvajene, saj nudi možnost masažnih sedežev, DVD predvajalnik, kakovostno ozvočenje …
Testno vozilo je nosilo oznako GT, kar pomeni serijski 133-kilovatni motor z avtomatskim menjalnikom (obvolanski naperki), ki bo na cesti zaradi višje cene (od 37.588 evrov) precej redek. Ne bi se ga pa branil, saj zalogi moči in navora v potovalni avtomobil natrosita še šcepec športnosti. Je pa očitno, da je podaljšano podvozje v ovinkih manj zmogljivo kot pri 3008.
Za bolj racionalne starše bi morala povsem zadostovati 1,6-litrski (88 kW) ali 2,0-litrski (110 kW) dizel, vložek v avtomatski menjalnik pa je zelo smiselen. Za uporabo pretežno na krajših razdaljah in izven avtocest se zdi zelo uporaben tudi 1,2 bencinski THP motor s 96 kW.
Nagibanja je precej manj kot v koncernskem sorodniku citroënu grand C4, blaženje je po nemško utrjeno, a še vedno udobno. Tako, kot mora biti v avtu, v katerem si starši ne želijo slabosti na zadnjih sedežih že po 20 kilometrih. Testni avto je imel tudi že serijski grip control, torej izbirnik z različnimi programi prenosa navora na pogonski par koles ter delovanje ESC in ABS. Priporočljivo, če želi kupec intenzivno izkoriščati več kot 23 centimetrski odmik od tal, a v resnici ne dovolj, da bi križanca lahko imenovali še za enoprostorskega terenca.
Žurnalova izbira izpod 30 tisočakov? 2,0-litrski dizel z opremo allure in nekaj uporabnimi dodatki. 1,6-litrski dizel z avtomatskim menjalnikom stane isto.
Podatki o vozilu (peugeot 5008 GT)
Motor: 1.997 cm3, turbo dizelski
Moč: 133 kW (180 KM) pri 3.750 vrt/min.
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.641 × 1.844 × 1.646, medosna razdalja 2.840
Prtljažnik (v litrih): 780
Poraba na testu: 6,2 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 129 g/km
Zmogljivosti: 208 km/h, 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 37.588 (vstopna), 41.027 (testni avto z dodatki in popusti)
PLUSI: prostornost, druga vrsta sedežev, tretja vrsta sedežev, videz, počutje za volanom, stopnja udobja, motor, menjalnik, poraba.
MINUSI: neserijski AEB, nemiren tempomat, klimatska naprava prek vmesnika.