Vlada je danes sprejela Zakon o infrastrukturi za alternativna goriva, ki bo zakonska podlaga tudi za spremembo mehanizma subvencij za nakup električnih vozil oz. vozil na drug alternativni pogon. "Tega v zakonu sicer še ni, ker zato rabimo ustrezno zakonsko podlago," je uvodoma opozoril minister Bojan Kumer. "Absolutno predvidevamo načrt subvencioniranja električnih vozil, ki ga bo potrebno prenoviti," je izpostavil minister, potem ko je že marsikateremu laiku jasno, da dosedanji sistem financiranja električnih vozil (ter vozil na drug alternativni pogon), ki je precej slabši od nekaterih drugih evropskih držav, ne funkcionira in ne prinaša želenih rezultatov. To temo smo sicer pred časom obravnavali tudi na zurnal24.si, več o tem pa si lahko prebere tukaj.
"Res je. Ta sistem imamo namen prenoviti, kakšen pa bo končni rezultat ... absolutno moramo najprej narediti neko analizo, razmišljamo pa v smeri, da subvencija ne bo za vse enaka. Višja bo za tiste, ki imajo nižje dohodke, kot za tiste, ki imajo višje. To razlikovanje moramo vnesti v same mehanizme," je skorajda kar malce revolucionarno napovedal minister.
"Skrbi nas odstotek. Po do zdaj zbranih podatkih je bil delež vozil na električni pogon ob koncu leta 2021 le 1,3-odstoten, kar znese okrog 5000 vozil. Do konca lanskega leta smo zabeležili rast na skoraj 8000 vozil. V preteklosti smo sprejeli strategijo, da bomo do leta 2030 imeli 200.000 takih vozil," je izpostavil Kumer.
Ob takem sistemu se seveda hitro pojavi vprašanje, ali bodo lahko pregovorno iznajdljivi Slovenci našli mehanizme, s katerimi bodo zaobšli predpisane smernice in pogoje za pridobitev subvencij. "Računam na poštenost ljudi in na sistem, ki bo preprečil zlorabo. Načrt in mehanizem, ki ga bomo – upam, da čimprej – uvedli, ne bo trajen. Verjetno bo, v kolikor bomo pri nadzoru in inšpekcijskih pregledih opazili zlorabe, treba ta načrt in mehanizem dopolniti," je še dodal Kumer. "Ukrep mora biti dobro zasnovan, to je naš namen ter da ne puščamo možnosti za tovrstne zlorabe," je podčrtal.
"Mi moramo ciljati na vse, moramo obenem pozitivno diskriminirati prevozna sredstva, ki onesnažujejo in spuščajo določene emisije v zrak, kot tista, ki ne. To pomeni, da lahko ljudem omogočimo, če imamo primerjavo emisijskih in brezemisijskih vozil, da je lahko za nekoga, ki ima nižje dohodke, brezemisijsko vozilo cenejše kot emisijsko tudi zato, da ne povzročamo mobilnostne revščine," je zaključil minister.
Električni avtomobili brez ustrezne infrastrukture in z obstoječimi baterijami niso sprejemljivi . Nova generacija hitro polnilnik baterij če ne bo …
Morali bi upoštevati tudi št. prevoženih km. Če ima nekdo 10 ali pa 100km do službe, je velika razlika v …
Ubogi minister!