Mazda je zadnjih letih sloves proizvajalke dinamičnih avtomobilov z lepim videzom povzdignila v proizvajalko dinamičnih in inovativnih avtomobilov z izjemno privlačnim videzom. Dokaz za to je tudi mazda CX-30, najnovejši križanec avtomobilske znamke iz Hirošime.
V zadnjih letih so Mazdini modeli prejeli vrsto oblikovalskih nagrad. Nova mazda 3 je lansko leto med drugim prejela ugledno nagradno za industrijsko oblikovanje Red Dot Design, oblikovalsko nagrado pa ji je podelila tudi žirija natečaja za svetovni avto leta. Nagrado Red Dot Design sta letos osvojili tudi električna mazda MX-30 in križanec mazda CX-30.
Razširjeni jezik Kodo
V ozadju Mazdinega oblikovnega uspeha je oblikovni jezik Kodo – Soul of Motion, ki je glavno oblikovno vodilo znamke že dobrih deset let, prvič a so ga v praksi pokazali na leta 2012 predstavljeni mazdi CX-5 prve generacije. V njegovem bistvu je predvsem besedna zveza »Soul in Motion« (duša v gibanju), ki odlično povzema njegov pristop. Oblikovni jezik Kodo namreč poskuša izražati občutke moči in lepote, ki jih vzbujajo objekti v gibanju.
Mazdini oblikovalci so šli še dlje. Enake občutke so hoteli vzbujati tudi z objektom, ki se sploh ne premika, kar jim je več kot očitno zelo dobro uspelo. Mazdin oblikovni jezik Kodo zato vsebuje energične in graciozne elemente, ki poustvarjajo vtis gibanja, za njegov navdih pa so služili naravni elementi, kakršna sta veter in voda, prav tako pa tudi gibanje živali in atletov.
Z drugo generacijo oblikovnega jezika Kodo so se oblikovalci še bolj približali temu, da avtomobil oblikujejo v umetniški predmet. To se je izrazilo že v novi mazdi 3, ki s svojimi oblikami izraža vse elemente jezika Kodo, še bolj pa v mazdi CX-30, ki mu je dodala še načelo »Sleek & Bold« (eleganten in drzen).
Poteza čopiča
Kot pravijo pri Mazdi, načelo »Sleek & Bold« prinaša bolj ali manj to, na kar namiguje njegovo ime. Mazda CX-30 je po njihovem namreč zadela ugodno stičišče med prefinjeno tekočo lepoto kupeja in zahtevno grobostjo športnega terenca. Oblikovalci so to dosegli s pristopom »Charge and Release«, za katerega so navdih našli v tradicionalni japonski kaligrafski tehniki. Avtomobil so v skladu s tem pristopom oblikovali kot da bi ga narisali z eno potezo čopiča, ki se od prednjega dela pomakne proti zadku, pri katerem navidezno sprosti energijo, ki jo je nabral spredaj, in s tem povzroči, da mazda CX-30 tudi tedaj, ko stoji na mestu, vzbuja občutke gibanja.
Eden najpomembnejših oblikovnih elementov na bokih mazde CX-30 je krivulja v obliki črke S, ki svetlobo in sence izkorišča, da se navidezno spreminja v različnih dnevnih obdobjih in z spreminjanjem položajev avtomobila. Yuta Takanashi, glavni modelar iz gline pri mazdi, pravi: »Na prvi pogled se zdi, da gre za povsem preprosto obliko, vendar pa imajo boki povsem različen videz glede na zorni kot opazovalca, okolje in vreme. S tem avtomobilu zagotovi vedno privlačen videz, ki se ga nikoli ne naveličamo.« Svetloba torej na karoseriji mazde CX-30 postane umetniški element, ki deluje v harmoniji z lakirano pločevino avtomobila in njegovo okolico.
Glavni oblikovalec mazde CX-30 Ryo Yanagisawa je komentiral: »Mazda CX-30 je več kot le popolnoma novi igralec v hitro rastočem segmentu kompaktnih križancev. Je drzna izjava o tem, kar naj bi takšni avtomobili sploh bili. CX-30 smo zato oblikovali v iskanju avtomobilske oblike kot umetniškega dela, ki skozi celotno potovanje navdihuje naše stranke.« Dodal je: Nismo hoteli, da bi bila mazda CX-30 mučno praktično vozilo zgolj zato ker je SUV.«
Izogib obliki zaradi oblike same
A po drugi strani so se oblikovalci tudi zavestno odločili, da se bodo izognili »dizajnu zaradi dizajna samega«. Predvsem v kabini so uporabili preskušene rešitve in elementov niso izumljali na novo. Zato v slogovno prečiščeni notranjosti v vsakem primeru najdemo pravo prestavno ročico, merilnike, ki so videti kot merilniki in klasična stikala, ki so prijetna na otip. A kljub temu je povsem dovolj tudi sodobnih pripomočkov s širokimi možnostmi povezljivosti.
Oblikovalci so se izognili tudi klasičnemu pristopu za zagotavljanje športnega videza, pr katerem izstopa predvsem streha, ki največjo višino doseže nad prednjimi sedeži, potem pa se strmo spusti proti zadku, seveda na račun prostora za glave potnikov na zadnji klopi. Namesto tega so se odločili za povišan zadnji del strehe, s katerim so dosegli prostornost v celotni kabini, škatlasti obliki pa so se izognili z razpotegnjenim zadnjim robom stekla na prtljažnih vratih, ki so zato dobila izrazito izboklino, ki avtomobilu zagotavlja privlačno kupejevsko obliko.
Japonci so itak vsi zakon, ne glede na znamko.
odlični avti ja,sem imel pred več leti 323Fz 1.6 motorjem in potem še isti z 2.0 motorjem,prva je imela še …
@Snežinko - od leta 2005 je Mazda svetlobna leta pred nemško konkurenco in to v vseh pogledih. Zamenjaj svečke na …