Avto > Testi
12617 ogledov

SUV z revolucionarnim bencinsko-dizelskim motorjem

Mazda CX-30
1/33
Saša Despot
Test Mazdinega novega aduta, ki v razred kompaktnih SUV vozil prinaša veliko svežino in revolucijo. Je to dovolj za uspeh?

Mazda, ki je bila s CX-7 med prvimi, ki je razburkala avtomobilski svet z atraktivnim SUV modelom, oziroma nekaj med enoprostorcem in SUV, kar danes opažamo predvsem pri francoskih znamkah, je kasneje na področju športnih terencev zaspala.

Mazda6 Avto Test: Mazda6: dobra kupčija

Lani je dobila svoj ključni kompaktni model v omenjenem razredu vozil - CX-30. Ta se velikostno uvršča med CX-3 in CX-5, hkrati pa smo tokrat testirali revolucionarni bencinski motor Skyactiv X, za katerega Japonci pravijo, da je zmes med bencinskim in dizelskim agregatom. Mazda torej vztrajno v svojo modelsko paleto dodaja nove SUV-je. Novi CX-30 bi moral privlačiti tiste, ki si želijo več kot le običajno kombilimuzino ali »nabiti« manjši SUV z boljšo preglednostjo.

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

CX-30 je popolnoma nov model, ki je izdelan na osnovi četrte generacije mazde 3, ponuja pa lahko tudi štirikolesni pogon (ne glede na motor), s čimer ob preostalih adutih močno nagovarja tudi kupce premijskega segmenta. Pri čemer podobnost z mazdo 3 ni povsem naključna. Če vas je morda zmedlo ime CX-30, naj takoj razjasnimo, da je bila oznaka CX-4 že zasedena. Mazda pod tem imenom že prodaja SUV, vendar ne v Evropi. Novi CX-30 je hkrati tako velik kot prihajajoči, prvi povsem električni Mazdin avtomobil MX-30.

Če spremljamo oblikovne trende v avtomobilski industriji in še posebej v razredu SUV vozil, CX-30 daje kupcem točno tisto, kar želijo. Atraktiven avtomobil s prečiščenimi linijami. Ker se večina vozil kupuje »z očmi« je CX-30 prav gotovo v prednosti pred konkurenti.

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mazda 3 Končno za volanom Avto Prva vožnja: Nova mazda3, ali kaj še preostane vozilom v golfovem razredu?

Za avto je značilna robustna zasnova. Od zunaj CX-30 deluje veliko večji od mazde 3. Vendar to ne drži. SUV v dolžino meri 4,395 metra, kombilimuzina pa 4,46 metra. V širino oba modela merita enako, je pa CX-30 za dobrih deset centimetrov več v višino. Tudi v disciplini "medosna razdalja" zmaga mazda 3 z razdaljo 2,725 metra, pri CX3 so medosje raztegnili na razdalji 2,655 metra.
Kljub temu so oblikovalci delo opravili odlično, zato CX-30 tudi zahvaljujoč večje oddaljenosti od tal (skupna oddaljenost od tal je 17,5 centimetra) in robustne plastike okoli kolotekov na zunaj deluje večja, kot vresnici je. Videti je robustna, vendar ne masivna, kar se pozna na okretnosti in vodljivosti.

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tudi pri CX-30 so pri japonskem proizvajalcu vozil uporabili preprosto in zračno notranjost. Minimalističen vtis ni napačen, prej premijski. Tako kot materiali, ki jih lahko primerjamo s tistimi v nemških premijskih vozilih BMW, Audi in tudi Mercedes. Tudi, če se zapičimo v podrobnosti, kot so obrobe gumbov klimatske ali multimedijske naprave, ali pa kljuke za odpiranje vrat, usnje in drugo oblazinjene, tudi vgradnja in občutek kakovosti v ničemer ne zaostaja za prej omenjenimi znamkami.

V središče je postavljen trendovsko velik 8,8-palčni barvi zaslon informacijsko-zabavnega sistema z vključeno navigacijo, s katerim pa ne upravljamo na dotik, ampak preko okroglega vmesnika, kar nam je bilo všeč. Premikanje med preglednimi meniji, slovenski jezik še vedno pogrešamo, je enostavno in hitro, okoli vmesnika pa so zbrane tipke za najbolj pomembne bližnjice. Serijsko je povezljiv z Apple Car Play in Android Autom.

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mazda CX5 Avto Mazda CX-5 ostaja vozniški križanec

Ergonomsko plat vozila, ki je odlična, še izboljšuje upravljanje s prezračevalnimi elementi, kjer prevladujejo tradicionalni gumbi. Pred voznikom je klasična inštrumentalna plošča, ki združuje digitalni indikator hitrosti skupaj s tradicionalnimi merilniki. Mazda se ni odločila za zadnji trend digitalizacije, so pa merilniki izdelani lično in pregledno. Za nameček serijski HUD prikazovalnik, ki voznika zalaga z vsemi informacijami o poteku vožnje, od navigacije, do prepoznavanja prometnih znakov, prekoračitve dovoljene hitrosti …
Kabina ni med najbolj prostornimi, predvsem spredaj na udobnih in ogrevanih sedežih (odlično v mrlizh jutri segreje tudi ogrevan volan) se sedi dobro, tudi na zadnjih sedežih je dovolj prostora za dva odrasla potnika. Ne največ v razredu, a še zdaleč ne zgolj v povprečju. Izstopanje in vstopanje je poenostavljeno zaradi oblikovanosti vrat in C stebrička, ki je sicer razcepljen, zato v kombinaciji z ozkim A stebričkom in kar velikim zadnjim steklom skrbi za dobro preglednost iz avta.

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Eno ob bistev SUV je visoko in pregledno sedenje, kar CX-30 omogoča, hkrati pa mi je všeč, da si lahko voznik sedež nastavi tudi zelo nizko, kot pri kakšni športni kombilimuzini. Bistveno več prostora je v prtljažniku, ki je zasnovan uporabno. S 430 litri je za dobrih 100 litrov več prostora kot v trojki - dovolj za štiričlansko družino, streho pa lahko obremenite z večjim strešnim kovčkom s skupno maso do 75 kilogramov.

Mazda MX-30 Iz Ljubljane Avto Nova Mazda MX-30 pravi: "Jaz nisem baterija na kolesih!"

Mazdi pa je je uspelo še nekaj, česar ni storil še nihče. Razvili in dali so v množično proizvodnjo edinstven motor, ki je bencinsko gnani, a deluje skoraj tako kot dizelski motor. Bistvo Skayactiv-X motorja, s preprostim besednjakom bi ga lahko preimenovali v "bencinski dizelski motor", je z bencinskim motorjem zagotoviti porabo dizelskih vozil, vključno s pospeški in z navorom v širokem območju vrtljajev. 

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V teoriji to pomeni, da so za homogeno zgorevanje goriva uporabili revno mešanico bencina in zraka, ki se bo ob povečanju kompresije vžge sama v zgorevalnem prostoru. Ko motor deluje pri nižjih obremenitvah, do eksplozij revne bencinske mešanice v valjih pride s samovžigom zaradi visoke kompresije in posebno oblikovanih batov, podobno kot pri dizlih. Ko pa motor deluje pri višjih obremenitvah, pa za vžig poskrbijo svečke, saj je v nasprotju z dizlom pri bencinu vžig goriva v takšnih pogojih precej težje kontrolirati. Tudi pri mrzlem motorju najprej delo opravijo svečke.

Ali sistem deluje? Dvolitrski štirivaljni motor ponuja veliko moč 134 kilovatov (180 KM) in je najbolj živahen v začetnih in kasneje visokih vrtljajih. Tam od 5.000 vrtljajev naprej ponuja veliko vozniških užitkov, tudi z mesta pa se premakne zelo učinkovito. Pospešek od 0 do 100 km/h je pod devetimi sekundami.

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Motor se odlično ujame z dokolesnim pogonom testnega vozila in odličnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je z natančnimi prestavnimi hodi in športno ročico eden najboljših ta hip na trgu. Prestave so »nametane« tako na gosto, da lahko po mestu brez težav vozite tudi v šesti prestavi, hkrati pa se bo to poznalo pri nekoliko nižji porabi goriva, saj lahko brez težav ves čas vozite v razmeroma nizkih vrtljajih.

Z nizkim sedenjem in tudi zmogljivim podvozjem ter kot smo vajeni v Mazdinih kombilimuzinah neposrednim krmilnim mehanizmom je to eden od najbolj dinamičnih športnih terencev na cestah. Nagibanja je malenkost več kot pri mazdi 3, a zanemarljivo v primerjavi z večino od tal bolj odmaknjenih vozil. Motor zelo dizelsko deluje v območju nad 3.000 vrtljajev naprej, ko zagotavlja tudi največ navora, sicer manj kot dizli (224 Nm – za primerjavo bencinski Skyactiv-G s 110 kilovatov moči oz. 150 konjskimi močmi ponuja največji navor 213 Nm), nekaj več navora pa bi si želeli predvsem med 2.000 in 3.000 vrtljaji, ko smo morali nekaj »lenobe« motorja kompenzirati s poseganjem po prestavni ročici in prestavljanjem v višjo prestavo. To se je na končni porabi bencina poznalo v izmeri nekaj decilitrov. V srednjih vrtljajih je torej nekoliko bolj len, kot smo navajeni pri dizlih, v visokih vrtljajih pa deluje zelo športno. Pri priganjanju v višje vrtljaje na avtocesti računajte na porabo goriva okoli sedem litrov. V povprečju pa gre za razmeroma varčen motor. Mi smo porabo brez težav brzdali nekaj nad šestimi litri, več kot pri dizlu, a manj kot pri bencinskih motorjih. Povprečna poraba na testnem krogu 6,4 litra na 100 prevoženih kilometrov je za vozilo s 180 konjskimi močmi dober rezultat. 

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Euroncap Avto Mazda je blestela na testnih trčenjih

Pri Skyactiv-X motorju v CX-30 pa me je v prvi vrsti prepričalo nekaj povsem drugega - uglajenost delovanja. Motor je tih in skoraj brez vibracij. Njegov zagon, zlasti iz sistema start-stop, je izjemno hiter. Med normalno vožnjo voznik čuti, da je pod pokrovom motorja klasični bencinski motor. Hrup podvozja in piš vetra se le mestoma prebijeta v kabino, ki je v tem pomenu na ravni dražjih premijskih vozil. Poleg tega se podvozje z neravninami spopada na način, da jih čim bolj nevtralizira. 

Neodvisni konzorcij za preizkušanje varnosti avtomobilov EuroNCAP je varnost CX-5 preizkušal leta 2019. Rezultat je najvišja ocena – pet zvezdic. V segmentu zaščite odraslih potnikov je med najboljšimi, saj je prejela 95-odstotkov vseh možnih točk. Ocena je tesno povezano z naprednimi asistenčnimi sistemi, od katerih jih je velika večina tako kot pri mazdi3 že serijsko vključenih: radarski tempomat, inteligentni nadzor veljavne hitrosti, samodejno preklapljanje dolgih žarometov, HUD zaslon, nadzor mrtvih kotov, opozorilo na zadnji prečni promet, asistent za vožnjo po voznem pasu …

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mazda koncept kai coupe Avto Mazda spet preseneča

Vse našteto se pozna tudi v začetni ceni vstopnega modela, ki je višja kot pri nekaterih neposrednih konkurentih, kot sta renault captur, ali peugeot 2008, a veliko manjša kot pri BMW X1 ali Audi Q2. Tudi v primerjavi z mazdo 3 je razlika dovolj majhna, okoli 1.600 evrov, da je vredno razmisleka, ali raje kupiti SUV, ki se ne pelje bistveno slabše od kombilimuzine.

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu: (Mazda CX-30 Skyactiv-X GT Plus, 2WD)
Motor: 1998 cm3, bencinski, štirivaljni
Moč: 132 kW (180 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 224 Nm pri 3.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.395 × 1.795 × 1.540, medosna razdalja 2.655
Prtljažnik (v litrih): 430-1.406
Poraba na testu: 6,4 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 105 g/km
Zmogljivosti: 204 km/h, 8,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 19.840 (osnovni)/27.290 (testni)/30.920 (testni z dodatno opremo)

PLUSI: Vgrajeni materiali na ravni premium vozil, videz, bogata serijska oprema, uglajen in zmogljiv motor in menjalnik;

MINUSI: Več odzivnosti motorja v srednjih vrtljajih, multimedija slovenskega jezika še vedno ne pozna, le delno digitalizirani merilniki, z začetno ceno nad 20 tisočakov predrag za marsikatero slovensko družino;

Komentarjev 3
  • wolf.ata 12:45 23.februar 2020.

    sem pa imel problem z avtom,ki sem ga kupil za hčer,Twingo tce 90,letnik 2015 z prevoženimi 32.000km,od drugega lastnika (Saša D.),sem ga kupil v Tpv Brežice,so mi prikrili,da so ga že v Revozu vozili kot testnega,sem menjal Turbino,Vplinjač (frgazar),Elektro magnetni ...prikaži več ventil,Izpuh (čisto prerjaven,gnil,prežgan)in še ni deloval kot je treba,začel je nagajati po izteku enomesečne garancije in ga niso znali popraviti, pač naletiš občasno na kakšen slabši avto in to je možno pri vseh znamkah avtov..

  • wolf.ata 12:31 23.februar 2020.

    prav imaš, drugače pa jaz imam novega Renault Kadjarja ,Limited 1.5 dci Blue 115 km in vam pravi,da se splača,poleti z klimo po avtocesti vožnja od 4,2-4,8 z vožnjo med 110-150km/h ,nobene skrbi ni zaradi regeneracije dpf filtra,vse dela avtomatsko,potegne ...prikaži veče pa mi po števcu do 203 km/h,so se Renaulti zelo poboljšali...

  • stromar 09:58 23.februar 2020.

    Verjetno se mazda šali s tem fosilcem, kot z onim bev z baterijo 30 kWh in dosegom 200km