V začetku namreč pri Mazdi niso izdelovali avtomobilov, ampak plutovino.
Manj znano dejstvo je, da je avtomobilska tovarna, ki jo danes poznamo kot Mazdo, leta 1920 nastala kot tovarna plutovine Toyo Cork Kogyo. Na to je Mazda opozorila s svojim prvim električnim avtomobilom, križancem mazda MX-30, ki so mu v kabino vgradili elemente iz tega okolju prijaznega materiala.
Lokalna proizvodnja
Odločitev za proizvodnjo plutovine v Hirošimi tistega časa ni bila posebno težka, saj v regiji raste veliko plutovcev, iz katerih so pridobivali plutovino, ki jo je rabila predvsem živahna industrija lesenih ladij. V podjetju se je novembra 1921 zaposlil tudi poznejši ustanovitelj avtomobilske znamke Mazda Jujiro Matsuda, ki se je tedaj v svoj rojstni kraj vrnil iz Osake, kjer je po vajeništvu v kovaški delavnici ustanovil lastno livarno.
Čeprav je imel izkušnje v obdelavi kovin, se je Matsuda hitro znašel tudi v proizvodnji plutovine, ki jo je izboljšal z izumom prešanih plutovinastih plošč in drugimi izumi. Kljub določenim težavam je podjetje, v katerem je sčasoma postal predsednik, na trg lansiralo vrsto novih izdelkov, med katerimi so bili tudi izolacijski in materiali za blaženje udarcev.
Prehod na strojegradnjo
Po preimenovanju v Toyo Kogyo leta 1927 se je podjetje začelo opuščati proizvodnjo plutovine. Usmerjati se je začelo v proizvodnjo strojev, leta 1931 pa je izdelalo tudi prvi trikolesni poltovornjak mazda GO, začetnika Mazdine proizvodnje motornih vozil. Leta 1944 so proizvodnjo plutovine dokončno povsem predali podjetju Uchiyama Manufacturing Corp.
Glede na takšno zgodovino so se Mazdini oblikovalci v iskanju naravnega okoljsko vzdržnega materiala za mazdo MX-30 odločili za plutovino, ki izhaja iz njene zgodovine. Glavni oblikovalec avtomobila Youichi Matsuda, je ob tem povedal: »Ko je bila ustanovljena tovarna Toyo Cork Kogyo, tehnologije za obdelavo plastika in gume še niso bile tako razvite kot danes, zato so plutovino uporabljali kot alternativni material za tesnila in stene. Ko pa je po drugi svetovni vojni proizvodnja gume in plastike dosegla industrijsko raven, se je plutovina počasi umaknila v ozadje. A glede na to, da v Mazdini zgodovini zaseda tako pomembno mesto, je prav, da smo jo uporabili v kabini mazde MX-30.«