Stanislav Menard, ustanovitelj in direktor podjetja Nova kuverta, edinega slovenskega proizvajalca pisemskih ovojnic, ki se že od ustanovitve leta 1992 uvršča v zlato sredino med velikimi proizvajalci pisemskih ovojnic v Evropi, se namreč na svoje službene poti po Evropi, ne le najraje, ampak kar vedno, odpravlja z audijem A8.
Menard pravi, da so za to, da se na poslovne poti že dobra tri desetletja izključno odpravlja z avtomobili, krive predvsem slabe izkušnje z letali. Prej je namreč kdaj tudi letel. Pravi, da ga vožnje z avtomobili v nasprotju s splošnim prepričanjem ne obremenjujejo, saj je po njegovih izkušnjah potovanja z avtomobilom udobno, hitrejše in tudi bolj prilagodljivo kot z letali. Seveda pa zahteva tudi nekaj prilagajanja.
Prva izbira od leta 1995
Kljub temu, da je na svojih poteh uporabljal tudi druge avtomobile, so njegova izbira od tedaj, ko je kupil prvega od štirih. Tri ima še vedno v svoji garaži. Svoj prvi audi je sicer kupil že leta 1972, prvi audi A8 pa je v garažo zapeljal leta 1995. Vsi imajo tudi svoja imena. Prvi audi A8 se imenuje »ta lep«, drugi »ta nesrečni«, tretji »ta nov«, četrti pa »ta dolgi«. Zadnja dva še vedno redno uporablja na službenih poteh. S svojimi osmicami je v treh desetletjih prevozil že več kot dva milijona kilometrov in vse te kilometre je bil tudi voznik.
Na pogovor z Menardom sem se pripeljal z najnovejšim audijem A8, admiralsko ladjo iz Ingolstadta, ki so ji spomladi namenili prenovo, ki jo je uskladila s trenutnimi pričakovanji. Četrta generacija osmice je bila sicer že leta 2017, ko je prišla na trg, zelo sodoben avtomobil, ki je med drugim razpolagal tudi z možnostjo delne avtomatizirane vožnje, zato osvežitev ni prinesla veliko izboljšav. Posodobljen je predvsem nabor opreme, med katero velja omeniti digitalne matrične žaromete, ki lahko tudi rišejo podobe po cesti pred voznikom in različne animacije, in zadnje luči v OLED tehniki, ki samodejno zažarijo, če se vozilo zadaj preveč približa.
Modernizirani informacijski vmesnik lahko tudi komunicira s prometno infrastrukturo, avtomobil pa se bohoti tudi s kar 38 asistenčnimi sistemi, med katerimi je tudi možnost samodejnega dviga avtomobila za pet centimetrov, ko voznik vstopa vanj. To omogoča serijsko zračno vzmetenje, ki po drugi strani avtomobil v ovinkih »uleže pod kotom« in veliki 5,2-metrski limuzini tudi na zahtevnih cestah preverjeno zagotovi odlične vozne lastnosti.
Voziti mora voznik
A ravno ta »natrpanost« z asistenčnimi sistemi in odvisnost od zaslonov je razlog, da se Menard ni odločil za nakup audija A8 nove generacije in se še vedno vozi s starejšim. Pravi, da je bil povabljen na predstavitev novega audija A8, kjer je žal spoznal, da mu »organsko« ne ustreza. Dodaja, da so pri Audiju šli po poti drugih znamk in ga opremili z za dotik občutljivimi zasloni in digitalizirali v nedogled.
Menard namreč meni, da mora avtomobil voziti predvsem voznik. Ta mora med vožnjo biti zbran ter dejansko voziti avtomobil in opazovati promet, da ve, kaj se z avtomobilom in okolico dogaja. Tega ne more nadomestiti noben asistenčni sistem. Dodaja, da tudi za upravljanje naprav v avtomobiluše ni bilo razvitega boljšega od fizičnih gumbov, ki jih voznik intuitivno najde in uporabi. Najbolj nevarno med vožnjo je, če voznik izgubi pozornost. In ne glede na to, kaj proizvajalci pravijo, voznik v trenutku, ko pritiska na navidezne tipke na zaslonu, ni pozoren na promet. To pa lahko vodi v katastrofo. Pravi, da so na dotik občutljivi zasloni za upravljanje vozila slepa ulica in upa, da se bodo stvari kmalu spremenile.
Na podlagi izkušenj s svojimi z audiji A8 pravi, da so zelo zanesljivi avtomobili in z njimi na cestah ni nikoli imel posebnih težav. Zanj je pomembno tudi udobje, saj se lahko zgodi, da zjutraj vstane in se odpelje denimo v več kot tisoč kilometrov oddaljeni Köln, na cilju pa ni utrujen in lahko brez težav opravi sestanke in gre na večerjo. Vse, kar razumemo pod besedo udobje, je v audijih A8 zelo učinkovito, saj ga tudi na dolgih poteh ti avtomobili niso nikoli utrujali.
Vrhunsko orodje
Glede na to, da večinoma vozi po avtocestah in se kilometri hitro vrtijo, je zanj pomembna tudi varnost. Pri tem nima v mislih rezultatov testnih trčenj, kjer avtomobil bliskovito zaletijo v oviro in ocenjujejo posledice, ali asistenčnih sistemov, razen ABS, ESP in podobnih bistvenih pomagal, ampak predvsem kakovost podvozja in volana. Poudarja predvsem stabilnost, ki vozniku omogoči, da se učinkovito izogne kritični situaciji in do trka sploh ne pride. Za to pa je pri audiju A8 vedno bilo dobro poskrbljeno.
Pomemben pa je tudi štirikolesni pogon. Menard je namreč še preden je kupil prvo osmico vozil audije s štirikolesnim pogonom. Pravi, da so se, ko so ga pri Audiju uvedli med prvimi, ljudje posmehovali takratnemu direktorju Piechu, češ da prodaja traktorje, zdaj pa ga imajo v ponudbi vsi, saj se je izkazal za pomembno dodano vrednost vozila, ki precej pripomore k varnosti. Menard pravi, da je zanj avto predvsem orodje za učinkovito opravljanje dela, ki mora biti zato vrhunsko.
Audi A8 je gotovo takšen. Med kratkim preskusom nove generacije, ko sem bil še pod vtisom pogovora s Stanislavom Menardom, sem na veliko limuzino namreč pogledal tudi pod tem kotom in za nekaj deset kilometrov pozabil na zaslone in to, kar prinašajo, ter se odpeljal na zavite gorske ceste.
Kljub temu, da je naravno okolje za audi A8 avtocesta, se je tudi v ovinkih izkazal za zelo stabilen in odlično vodljiv avtomobil, ki je tudi presenetljivo pregleden. Morda tudi zato, ker gre še vedno za klasično triprostorsko limuzino, ki ima v nasprotju s trenutnimi trendi oblikovanja tudi zadaj še vedno velika okna.
Audi A8 je seveda zelo drag in večini Slovencev nedostopen avtomobil, a to nikakor ni njegova slabost. Za ta denar namreč ponuja zares veliko in tisti, ki ga potrebuje za delo, bo gotovo lahko izkoristil njegove potenciale.
Ti pa moreš met beden lajf da se ti da pod vsakim člankom neko srnje komentirat… človek se vpraša ali …
Trije dragulji so bili: Auto Union, DKW in Glass! To plehovje je pa indigo kopija pleha od najmanjsega do najvecjega, …