Konceptno vozilo audi urbansphere concept preseneti z velikostjo, v prvi vrsti pa je namenjen prebivalcem kitajskih megamest. Tam, kjer je veliko prometnih zastojev in ljudje tudi po več ur na dan preživijo v svojih vozilih. Pri Audiju so nakazali, kako bodo za take uporabnike poskrbeli v prihodnje – tako, da jim bodo v svojem vozilu ponudili udobje domače dnevne sobe.
Velika limuzina za potrebe premijskih kupcev prihodnosti predvideva namreč samodejno vožnjo, ko lahko oblikovalci in inženirji v kabino prezrcalijo kar največ prostora in udobja. Audi je v preteklosti predstavil že dva podobna koncepta, skysphere in grandsphere, vsem trem pa je skupno le to, da imajo električni pogonski sistem in možnost avtonomne vožnje v različnih situacijah.
Urbansphere concept pa znamko Audi postavlja v povsem nov razred, ki ga od nemške premijske znamke nismo bili vajeni v zadnjih letih. To je največji Audi do zdaj so nam pojasnili inženirji na uradni predstavitvi konceptnega vozila in nov pristop, pri katerem so pri snovanju izhajali od znotraj navzven.
V avto po "rdeči preprogi"
Zanimivo je, da je to največji audi (tudi najbolj prostoren audi), ki pa je v prvi vrsti namenjen uporabi v mestih. Je pravo nasprotje mestnim avtomobilom. »Res je, je prostoren koncept, za štiri osebe, ampak potrebe kupcev so v megamestih drugačne,« so nam pojasnili. V Aziji je prostornost cenjena, celo zaželena. Zato so se usmerili v izdelavo prostornega avtomobila za štiri osebe, pri snovanju pa so si podali ključno vprašanje: »Kako naj čas preživljamo v mestnih gnečah velemest, sploh, če želimo biti kreativni ali pa želimo počivati. Kako lahko, kar se mu zaželi, počne vsak od štirih potnikov?« Pri nemški avtomobilski znamki so prepričani, da bodo njihova prihodnja vozila ponudila prav novo izkušnjo za uporabnike. »Ob digitalizaciji in avtomatizirani vožnji bo to mogoče,« so prepričani.
Koncept najlažje opišemo kot mobilno dnevno sobo, lahko je pisarna, kino, lahko je jedilnica. V višino meri kar 1,78 metra, v širino več kot dva metra! Pri Audiju verjamejo v koncept in pravijo, da bi se lahko uveljavil tudi v drugih megamestih po svetu.
Kolesa merijo kar 24-palcev, vozilo odlikuje velika medosna razdalja, za dodatno opaznost na cesti pa skrbi led pas na zadku vozila. »Želeli smo, da ni tipičen audi, hkrati pa mora vsak vedeti, da gre za audija. Nismo želeli narediti preveč agresivnega avta, vseeno je smo mu želeli nadeti edinstveno obliko,« nam je povedal oblikovalec urbansphera.
Avtomobila ima t. i. vrata metulja, brez B stebrička, kar olajša vstopanje v vozilo tako spredaj kot zadaj. Kot zanimivost, kamere na vozilu lahko pri vstopanju v vozilo na podlago pred avtomobil digitalno izrišejo rdečo preprogo – še en detajl, ki bi moral biti všeč Kitajcem.
Znotraj prevladuje komfort in prilagodljivost
Inženirji in oblikovalci so se osredotočili predvsem na sedenje, vire pa svoje ideje pa so iskali v bivalnih prostorih. Opremljanje vozila primerjajo z arhitekturo, ko je treba opremiti neki prostor. Pravijo, da je konceptno vozilo neki podaljšek domačega bivalnega prostora, v katerem se bodo potniki počutili odlično – to pa pomeni skrbno izbiro materialov, osvetlitve kabine, v vozilo so med drugim vključili tudi »mini bar.«
Štirje posamezni sedeži v dveh vrstah ponujajo potnikom razkošno prvovrstno udobje. Sedeži na zadnjem delu ponujajo posebno velikodušne dimenzije in širok nabor možnosti prilagajanja. V načinih »sprostitev« in »zabava« se lahko naslonjalo nagne do 60 stopinj, hkrati pa se naslonjala za noge iztegnejo. Sredinsko nameščeni nasloni za roke, ki so vgrajeni v stranice sedežev, ustvarjajo prijeten občutek varnosti. Med pogovorom se lahko potnika na vrtljivih sedežih obrneta drug proti drugemu. Po drugi strani pa lahko tisti, ki želijo nekaj zasebnosti, s posebnim zaslonom za zasebnost, skrijejo predel glave pred osebo, ki sedi poleg njih. Poleg tega ima vsak sedež svojo zvočno cono z zvočniki v predelu vzglavnika. Posamezni monitorji so vgrajeni tudi v naslonjala prednjih sedežev.
Ko želijo potniki skupaj uporabljati informacijsko-razvedrilni sistem, je po drugi strani na voljo zaslon OLED velikega formata, ki je pregleden in se navpično zasuka s strešnega območja v območje med sedežnimi vrstami.
Kaj pa tehnične lastnosti?
Avtomobil je postavljen na povsem novo arhitekturo, ki jo bo Audi leta 2023 začel uporabljati za svoja vozila iz luksuznega razreda. Ima dva električna motorja, po enega na sprednji in zadnji osi. Ena od inovativnih lastnosti je, da je mogoče motor na sprednji osi po potrebi izklopiti, s tem pa se zmanjša trenje, posledično je med vožnjo manjša poraba energije.
Sistemska moč je 295 kW, navor pa je zajeten, in sicer 690 Nm. Baterije so položili na dno, med kolesi – medosna razdalja meri kar 3,4 metra. Baterije so kompaktne, saj so želeli čim manj obtežiti avtomobil, ki je v prvi vrsti namenjen mestni rabi. Pri Audiju so pojasnili, da lahko v vozilo vgradijo baterije s kapaciteto do 120 kWh – toliko omogoča razkošno veliko podvozje. Uporabili so tudi 800 V tehnologija, kar pomeni hitro polnjenje do 270 kWh, oziroma 10 minut za naslednjih 300 kilometrov vožnje. V skladu s standardom WLTP je mogoče pričakovati električni doseg do 750 kilometrov.
Zračno vzmetenje za maksimalno udobje
Sprednji kolesi sta povezani preko 5-členske osi, ki je bila posebej optimizirana za električna vozila. Zadaj se nahaja več-vodilna os, ki je tako kot prednja os izdelana iz lahkega aluminija. Kljub dolgi medosni razdalji krmilna zadnja kolesa zagotavljajo odlično okretnost.
Koncept Audi urbansphere, tako kot njegov najbližji sorodnik grandsphere, vključuje Audijevo prilagodljivo zračno vzmetenje. S tem so zagotovili izjemno udobje ne le na avtocesti, temveč tudi na neravnem, pogosto zakrpanem asfaltu mestnih ulic.
Jajce namesto volana!
espace