Audi se je sredi življenjske dobe odločil za evolucijo električnega SUV-ja e-tron, ki je v okviru osvežitve prejel zajetne tehnološke posodobitve, bolj subtilne spremembe oblike in povsem novo ime.
SUV e-tron je postal Q8 e-tron, pri čemer je novinec še vedno na voljo v dveh karoserijskih oblikah – kot običajni SUV Q8 e-tron in SUV s kupejevsko streho Q8 e-tron sportback. Oba ponujata izbiro kar treh možnostmi pogona. Prodaja se začenja še meseca novembra s cenami v Nemčiji nekaj pod 75 tisočaki, dobava pa se bo začela februarja naslednje leto.
Spomnimo, Audi je leta 2018 z modelom e-tron vstopil v dobo elektromobilnosti. Z SUV-jem je najavil začetek električne prihodnosti štirih prstanov. Predstavil je tudi manjše SUV-je, po e-tronu je sledil še Q4 e-tron.
Pri Audiju za e-tron pravijo, da je prvi premijski električni SUV v Evropi in za znamko zgodba o uspehu, saj so jih prodali več kot 150.000.
Rezerve pri aerodinamiki
Q8 e-tron je izboljšan tako v smislu aerodinamike, dinamičnih voznih lastnosti, kot so nam podrobno pojasnili na novinarski konferenci, so mu v Ingolstadtu namenili nov dizajn znamke, večjo zmogljivost baterije in tudi večjo zmogljivost polnjenja, nadaljujejo tudi neto-ogljično nevtralno proizvodnjo in uporabo recikliranih materialov. Prav zato je električni »kralj prstanov.«
Član upravnega odbora Audija za tehnični razvoj Oliver Hoffmann nam je o bistveni novosti povedal: »V Q8 e-tron nam je uspelo bistveno povečati kapaciteto baterije in zmogljivost polnjenja. To nam je omogočilo, da smo dosegli optimalno ravnovesje med gostoto energije in zmogljivostjo polnjenja ter povečali učinkovitost. Poleg tega smo izboljšali motorje, progresivno krmiljenje in sisteme za nadzor podvozja –s tem pa dinamične vozne lastnosti.«
Spremembe zunanjosti na prvi pogled niso tako velike, kot prinašajo večje spremembe pri sami vožnji in učinkovitosti električnega pogonskega sklopa. Oblikovalci in inženirji so rezerve iskali v aerodinamiki – vozilu so namestili dodatne spojlerje, obdelali dno vozila, uredili boljši pretok zraka okoli koles, optimizirali »zračne žepe«. Pri Audiju so nam povedali, da je aerodinamika igrala pomembno vlogo pri oblikovanju novega avtomobila, pri čemer se je koeficient zračnega upora SUV-ja zmanjšal z 0,26 na 0,24 (Cd), sportbacka pa z 0,28 na 0,27.
Dva ali trije motorji, dve bateriji, večja zmogljivost polnjenja
Bistvene novosti so se, poleg aerodinamičnih prijemov, zgodile pri pogonu in bateriji. Izbirati bo mogoče med tremi različicami z električnim štirikolesnim pogonom in dvema baterijama različnih kapacitet.
Osnovi različici audi Q8 50 e-tron in audi Q8 50 sportback e-tron imata dva elektromotorja, ki skupaj zmoreta 250 kW moči in 664 Nm navora ter doseg v skladu s standardi WLTP 491 km (SUV) oziroma 505 km (sportback). Pospešek od 0 do 100 km/h je šest sekund.
Z dvema električnima motorjema sta opremljeni tudi različici Q8 55 e-tron in Q8 55 sportback e-tron. Moč je 300 kW, navor pa enak kot pri šibkejši različici - 664 Nm. Uradni doseg po WLTP je 582 km za SUV in do 600 km za sportback. Največja hitrost je omejena na 200 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h je 5,6 sekunde.
Na vrhu cenovne ponudbe sta modela SQ8 e-tron in SQ8 sportback e-tron, ki ju poganjajo trije elektromotorji s skupno močjo 370 kW in 973 Nm navora. Doseg modelov S je do 494 km za SUV in do 513 km za sportback. Največja hitrost je omejena na 210 km/h, pospešek z mesta do 100 km/ je 4,5 sekunde.
Izbirati bo mogoče med baterijo s kapaciteto 89 neto kilovatnih ur (95 bruto kWh), oziroma 106 neto kWh (114 bruto kWh). Zahvaljujoč prilagoditvi sistema za upravljanje baterije se je povečala tudi zmogljivost baterije. Q8 50 e-tron je možno polniti z močmi do 150 kW, zmogljivejše različice pa z močjo do 170 kW. Pri Audiju, kjer se zanašajo na 400 V sistem in ne 800 V, sporočajo, da je mogoče baterijo od 10 do 80 odstotkov v idealnih razmerah napolniti v 28 oziroma 31 minutah. Na AC polnilni postaji ali wallboxu lahko baterijo polnimo z močjo do 11 kW, opcijsko, za doplačilo, pa lahko polnjenje z izmeničnim tokom poteka tudi z močjo do 22 kW. V idealnih pogojih se lahko manjša baterija napolni v približno devetih urah, na 22 kW polnilnici pa v polovico krajšem času. Večja pa v okoli 11 urah na 11 KW polnilnici in polovici časa, oziroma okoli šestih urah pri polnjenju z močjo 22 kW.
Dinamičen in hkrati udoben
Večja učinkovitost je bila dosežena z optimizacijo kemije baterijskih celic, skupaj z naprednejšo programsko opremo za upravljanje energije in pakiranjem celic ter prilagoditvami zadnjih navitij motorja. Spremenjen je bil koncept asinhronega motorja na zadnji premi. Namesto 12 tuljav, ki ustvarjajo elektromagnetno polje, jih je sedaj 14. To omogoča, da motor ustvari več navora iz istega električnega toka. Če to ni potrebno, elektromotor potrebuje manj energije za ustvarjanje navora. S tem so zmanjšali porabo energije in povečali doseg. Pri Audiju so nam zatrdili, da so na račun izboljšav doseg v primerjavi s predhodnikom izboljšali za 30 do 40 odstotkov.
Med standardno opremo je zračno vzmetenje z nadzorovanim blaženjem udarcev. Višina karoserije se lahko prilagaja za skupno 76 milimetrov, odvisno od vozne situacije. Za optimizacijo prečne dinamike vozila so na novo nastavili zračne vzmeti. V korist dinamične vožnje je bilo spremenjeno razmerje krmilnega sistema, ki se odziva veliko hitreje. Volan je še bolj neposreden.
Parkiranje na daljavo in digitalni žarometi
Q8 e-tron bo po novem na voljo s približno 40 sistemi za pomoč voznikom. Do pet radarskih senzorjev, pet kamer in 12 ultrazvočnih senzorjev zagotavlja informacije, ki jih pridobivajo v okolici vozila in jih nato analizira centralna krmilna enota za pomoč vozniku. Novost je daljinski pomočnik pri parkiranju, ki ga bo mogoče naročiti od leta 2023. Uporabnik lahko nadzorujejo postopek parkiranja prek aplikacije myAudi naloženi na pametnem telefonu. Ko avto doseže svoj končni položaj na parkirnem mestu, se samodejno izklopi, zategne ročno zavoro in zaklene vrata. Za zapustitev parkirnega mesta se prek aplikacije myAudi vklopi motor, nato pa lahko vozilo manevriramo za udoben vstop v kabino.
Opcijsko so zdaj tudi na električnem Q8 na voljo digitalnim matrični LED žarometi. Med vožnjo po avtocesti orientacijska lučka označuje položaj avtomobila na voznem pasu in pomaga vozniku, da ostane na sredini voznega pasu. Na voljo so tudi tri druge nove funkcije: izboljšane prometne informacije, luč na voznem pasu s smernikom in orientacijska luč na podeželskih cestah.
Zasloni na dotik visoke ločljivosti in glasovno upravljanje
Kot vsi Audijevi modeli luksuznega razreda tudi Q8 e-tron uporablja operacijski sistem MMI touch response. Sestavljata ga dva velika zaslona visoke ločljivosti – zgornji z 10,1-palčno diagonalo in spodnji z 8,6-palčno diagonalo, ki nadomeščata skoraj vsa običajna stikala in gumbe. Poleg upravljanja z dvema zaslonoma na dotik je mogoče številne funkcije aktivirati z glasom. Digitalno zasnovo zaokroža standardni virtualni kokpit s HD ločljivostjo. Posebna grafika prikazuje vse pomembne vidike električne vožnje, od zmogljivosti polnjenja do dosega.
Materiali iz procesov recikliranja
Audi še bolj kot pri modelih z motorji na notraje zgorevanje pri e-tronih poudarja neto-ogljično nevtralen odtis, ki ga dosega tudi z uporabo recikliranih materialov za vgradnjo določenih komponent. Ti materiali, obdelani s postopkom recikliranja, zmanjšajo količino porabljenih virov in zagotavljajo zaprto, učinkovito in trajnostno materialno zanko.
V notranjosti so bili uporabljeni reciklirani materiale za izolacijo in blaženje ter za preproge, pri paketu opreme S line so športni sedeži oblečeni v sintetično usnje in materiale iz mikrovlaken Dinamica. Dinamica vključuje do 45 odstotkov poliestrskih vlaken, ki so izdelana iz recikliranih PET plastenk, rabljenega tekstila in ostankov vlaken. Poleg tega so prvič uporabljene nekatere komponente, povezane z varnostjo, ki delno vključujejo mešane avtomobilske plastične odpadke, obdelane s postopkom kemičnega recikliranja – pri Audiju so nam omenili plastične pokrove za zaponke varnostnih pasov.