Avto
8976 ogledov

Audi A8 bo zdaj celo risal po naših cestah

predstavitev Audi A8
1/13
Saša Despot
Prenovljeni audi A8 je vrhunsko udobje in napredno tehnologijo velike limuzine že pripravljen deliti s slovenskimi direktorji, menedžerji, državniki …

Audi A8 je že skoraj 30 let paradni konj Ingolstadta, model, v katerem ni prostora za kompromise. Je član velikega tria, poleg njega še BMW serije 7 in mercedes razreda S.  Vsak od njih svojim uporabnikom nudi najboljše, kar zmorejo znamke, a vsak z nekim lastnim poudarkom in iskanjem razmerja pri udobju in zmogljivostih. 

Od leta 1994 so na ceste prišle štiri generacije audija A8, zadnja leta 2017. Ta je zdaj doživela prenovo, ki je prinesla posodobljen videz, več raznolikosti pri opremi in dodaten svetlobni poudarek. Ena večjih novosti je prav gotovo možnost izbire športnega S line videza zunanjosti in notranjosti, ki je pri ostalih Audijevih modelih tako popularen.

Mere pri avtomobilih, ki doživijo samo prenovo, se seveda le redko oziroma malenkostno spreminjajo. A8 ni izjema, dodatna dva milimetra v dolžino gresta na račun oblikovnih sprememb na odbijačih, kar je pri krepko čez pet metrov dolgem avtu zanemarljivo. Kot doslej ostaja na razpolago v običajni in daljši "L" različici. Prva je dolga 5,19 metra in ima medosno razdaljo v razmaku natančno 3 metre, podaljšana pa s 13 centimetrov daljšim medosjem meri 5,32 metra in ima seveda še več prostora za zadnja potnika. Prtljažnik meri 505 litrov, kar je dovolj za kar nekaj kosov prtljage. 

predstavitev Audi A8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Poleg HD še digitalni matrični žarometi

Razlike pri zunanjem videzu so na prvi pogled malenkostne, a za njimi se skriva več vsebine. Največja sprememba je pri prednjem delu z novo motorno masko z vgrajenimi "puščicami", medtem ko ima S line oprema satovje. Razlikovati ga bo mogoče tudi po lučeh, ki so dobile klin in nov svetlobni podpis.

Novost v ponudbi luči so digitalni matrični žarometi kot tretja in najvišja stopnja žarometov. Od klasičnih HD matričnih, za katere je treba doplačati dobra dva tisočaka, se razlikujejo po precej zmogljivejšem osvetljevanju ceste. Avto svetlobo projecira pred voznika na način, da jasno ločuje vozni pas od ostalega cestišča, se hipno prilagodi menjavi pasu ali zožanju ter seveda ostalemu prometu, za povrh pa zmore izvajati tudi raznovrstne pozdravne svetlobne animacije na cesto ali steno. Digitalni matrični so dvakrat dražji od HD matričnih.

Zadnje luči pa so po novem serijsko v OLED tehnologiji, kupec lahko izbira med več grafikami svetlobe. Imajo dodatne funkcionalnosti, tako samodejno zažarijo v opozorilo vozniku zadaj, če se ta z vozilom preveč približa.

Ne "fejka" več

Pri zunanjosti je na razpolago več novih barv, med drugim pa je zdaj že v tovarni mogoče naročiti mat odtenek in preobrazba ni več del dražjega programa personalizacije. S prenovo se je A8 znebil neuglednih lažnih izpušnih cevi, ki so bile v zadnjih letih tako popularne pri proizvajalcih, pri uporabnikih pa veliko manj. Namesto dveh "cevi" ima A8 zdaj spodnji del odbijača poudarjen z enotnim elementom.

V notranjosti je večina stvari ostala na enakem mestu, je pa S line paket prinesel trikraki volan. Tudi sicer je ta paket največja osvežitev notranjosti z različnimi bolj športnimi elementi, tudi v črni izvedbi. Pri udobju kakšnih velikih sprememb nemški limuzini ni bilo treba narediti, A8 je znan po tem, da odlično poskrbi tako za potnika spredaj kot zadaj. V podaljšani različici je zadaj desno še naprej mogoče naročiti poseben stol s počivalno funkcijo in masažo, vključno stopal.

Pragmatično so prenovili ponudbo zadnjih dveh zaslonov v velikosti 10,1 palca. Namesto, da bi ju integrirali v avtomobilski informacijski sistem in na ta način lahko tudi omejili uporabnost, zdaj služita kot zaslon za zrcaljenje vsebine potnikove pametne naprave. MMI vmesnik tretje generacije ima zdaj serijsko vključeno napredno različico navigacije, dodana je Car-2-X komunikacijo. Po potrebi kabino v koncertno dvorano spremeni Bang & Olufsen audio sistem z močjo 1.920 W in 23 zvočniki.

predstavitev Audi A8 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Avto olajša vstopanje in izstopanje

A8 se bohoti kar z 38 različnimi asistenčnimi sistemi, ki skrbijo za varno in nenaporno vožnjo v najrazličnejših situacijah. Med drugim se samodejno parkira in odparkira. Prilagodljivo podvozje ima dve zanimivi funkciji. Prva je samodejni dviga parkiranega avta za pet centimetrov, ko želi potnik vanj vstopiti, kar je posebnost celo pri prestižnih limuzinah. Druga dobra lastnost je prilagajanje ovinkom, ko se avto "uleže" v ovinek pod kotom do treh stopinj, tako da potnike vožnja skozi zavoje še manj utruja utruja.

Pri motorjih večjih novosti ni - za Slovenijo je na razpolago pet različic, tudi kot priključni hibrid, ki ima edini posodobljene tehnične podatke o zmogljivostih. Seveda navzgor. Vse različice so štirikolesno gnane.

Cena za "osnovno" osmico 50 TDI s šestvaljnim dizlom se začne malenkost pod stotimi tisočaki, podaljšana različica je dražja za dobre tri tisočake. 

Krona ponudbe je model S8 z V8 motorjem in močjo 420 kW (571 KM). Avto oblikovno odstopa z različnimi elementi, med drugim mu zadek krasijo čisto prave štiri cevi, vgrajen pa ima športni diferencial. Njegova cena starta pri 143 tisočakih.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.