Romunska znamka Dacia praznuje petnajstletnico svoje moderne dobe. Leta 2004 je namreč v Evropi predstavila limuzino dacia logan, prvi avtomobil, ki je nastal povsem pod okriljem Renaulta in s katerim se je ločila od izročila avtomobilske znamke iz komunistične Romunije.
Čeprav je bilo v začetku veliko skeptikov, da ji bo uspelo, se je Dacia v zadnjem desetletju in pol izkazala za zelo uspešno znamko, ki suvereno nastopa tako v Evropi kot tudi drugje po svetu, kjer so njeni modeli naprodaj tudi pod znamkama Renault in Lada.
A kot Dacia je zelo uspešna v Evropi, kjer je samo lani prodala 564.854 avtomobilov, kar je 10,4 odstotka več kot leta 2018, in dosegla 3,16-odsotni tržni delež. S tem je v Evropi že sedmo leto zapored zabeležila rekordno prodajo, za kar sta zaslužna predvsem njena ključna modela, kombilmuzina sandero in športni terenec duster. Vsega skupaj je Dacia doslej sicer prodala več kot 6,5 milijona vozil.
Zanimivo je, da je Dacia uspešna tudi v domovini njenega principala Renaulta, kjer je bila lani z 6,3-odsotnim tržnim deležem peta najbolj uspešna avtomobilska znamka, sandero pa se je izkazal za model, ki so ga zasebni kupci najpogosteje kupili. Uspešen je tudi duster, ki se je v Franciji uvrstil med deseterico najbolje prodajanih avtomobilov.
Pri slovenskem uvozniku so izračunali, da je bilo v Sloveniji v moderni dobi Dacie, torej od leta 2005, prodanih 24.187 osebnih avtomobilov te znamke, poleg njih pa tudi 2.953 lahkih gospodarskih dacij. Natančne statistike po posameznih modelih sicer ne morejo podati, a pravijo, da je bilo daleč največ sanderov. Zanimiv je tudi podatek, da je tudi med letoma 1994 in 2004 v Slovenijo uradno pripeljalo štiri osebne in 35 lahkih gospodarskih dacij.
Dacia je torej na uspešno pot, na kateri se je iz lokalne romunske prelevila v evropsko in tudi svetovno znamko dokončno stopila leta 2004, ko je na ceste zapeljal njen prvi izdelek, ki je popolnoma nastal pod okriljem Renaulta, dacia logan.
Pred tem je namreč Dacia veljala predvsem za romunsko podjetje, ki je avtomobile proizvajalo za domači romunski trg, nekaj malega pa si jih je utrlo pot tudi v tujino, a predvsem v okviru držav iz socialističnega bloka. Ker je Romunija tedaj precej dobro sodelovala tudi z Jugoslavijo, spomnimo se le skupnega projekta reaktivnih letala orao in galeb G4 ali pa gradnje hidroelektrarne Djerdap na Donavi, je nekaj dacij 1300 našlo pot tudi v našo državo. Ljudje so jih dobro sprejeli tudi zaradi tehnične naveze na renault 12, ki je pri nas užival precej ugleda.
A konec komunističnega režima je poleg marsičesa dobrega prinesel tudi precej slabega. Dacia je kot državno podjetje kljub temu, da je v devetdesetih letih predstavila povsem soliden lastni izdelek dacia nova, zašla v težave iz katerih jo je, podobno kot naš Revoz, najprej z nakupom večinskega deleža leta 1999, potem pa s popolnim prevzemom leta 2003, potegnil Renault.
Dacia bo petnajstletnico svoje prisotnosti v Evropi proslavila s posebno jubilejno serijo »proud« modelov duster, logan MCV stepway, sandero stepway in lodgy stepway, za katere bosta značilni posebna železno modra karoserijska barva in oznaka »15«. Železno modra barva je sicer edina, ki je namenjena zgolj seriji »proud«, saj bo ta na voljo v sedmih barvah karoserije, z izjemo dusterja, kjer bo barv šest. Serija bo izdatno opremljena, na zunaj pa bo avtomobile mogoče prepoznati tudi po 16-palčnih kolesih (oziroma 17-palčnih na dusterju), nalepkah na spodnjem robu vrat, oznaki »15 let« na prednjih pragovih in jubilejnih značkah na stebričkih C. Notri se bo serija odlikovala predvsem po modrih okrasnih elementih.
Renaultovo prvo dejanje po začetku prevzemanja je bila posodobitev nove v supernovo leta 2000, te pa leta 2003 v solenzo. Kot zanimivost lahko povemo, da je Dacia leta 2002 s 53.000 prodanimi vozili obvladala skoraj polovico tedanjega romunskega avtomobilskega trga. A kljub temu je bil čas za spremembe, ki so po koreniti prenovi tovarne v Mioveniju poleti 2004 nastopile s povsem novim modelom, dacia loganom.
Renault kot lastnik je namreč Dacio na novo zasnoval predvsem kot proizvajalko cenovno ugodnih preprostih avtomobilov za države z manj razvitim voznim parkom. To, da se je zelo trdno uveljavila tudi med premožnejšimi prebivalci zahodne Evrope, je bilo dodatni bonus, ki je bil povsem v nasprotju s tedanjimi pričakovanji. A očitno je Dacia nagovorila očitno ne tako zelo majhno skupino kupcev, ki so si želeli preprost avtomobil za ugodno ceno in niso bili željni vseh sodobnih dodatkov, ki jih je v avtomobilih vse več in več, ali pa so jim bili ti celo odveč.
Dacia logan je bil namreč zasnovan predvsem kot preprost avtomobil, ki je bil zaradi uporabe starejše tehnike, izdatno računalniško podprtega oblikovanja in majhnega števila sestavnih panelov, prav tako pa tudi zaradi poceni ročne delovne sile v romunski tovarni, lahko cenovno precej bolj ugoden od konkurence. A kljub temu je logan ponujal tudi povsem zadostno udobje in privlačno obliko, izkazal pa se je tudi za precej zanesljiv avtomobil.
V letu 2021 bosta na ceste zapeljala novi dacia sandero in serijska različica električne dacie spring. O sanderu bomo več vedeli že v začetku, o električni dacii pa bolj proti koncu prihodnjega leta.
In enakega recepta so se držali tudi pri drugih modelih, ki so prišli za loganom. Po loganu je Dacia namreč predstavila še sedem modelov, ki so bili bolj ali manj vsi uspešni. Leta 2006 je tako v obliki enoprostorskega karavana pripeljala dacia logan MCV, leta 2008 pa je na ceste zapeljal okusu evropskih kupcev bolj naklonjeni kombilimuzinski dacia sandero, s katero je Dacia leto Pozneje uvedla tudi majhno križansko različico sandero stepway.
Leta 2009 sta na loganovi osnovi nastali zanimivi lahki gospodarski vozili dacia logan van in dacia logan pickup, ki pa sta v ponudbi ostali le eno generacijo. Leta 2012 je namreč na ceste zapeljal dacia dokker, ki je dobil tudi lahko gospodarsko različico dokker van, leta 2014 pa tudi križansko stepway. Družinam zelo naklonjen je bil predvsem leta 2012 predstavljeni družinski enoprostorec lodgy, ki se je kot stepway od leta 2014 tudi rad podal na manj urejene poti. Leta 2012 sta bila posodobljena tudi sandero in logan, ki je kot logan MCV postal bolj konvencionalen a zato nič manj prostoren in praktičen karavan.
Največji uspeh je Dacia dosegla z leta 2010 predstavljenim dusterjem, ki si je v določenih krogih voznikov že uveljavil kot avtomobilska ikona. Tudi pri dusterju so se bolj ali manj držali preskušenega recepta, ki se je izkazal že pri drugih modelih, a so podaljšano Renaultovo platformo za majhne avtomobile, ki so jo vzeli pri sanderu oziroma loganu, združili z Nissanovo terensko tehniko, kamor je štel tudi štirikolesni pogon, in prilagojenim menjalnikom s podaljšano prvo prestavo. K uspehu je namreč pripomoglo tudi dejstvo, da se je duster lahko spopadel tudi z vožnjo po zelo neurejeni podlagi.
Generalni direktor Renault Nissan Adriatic, François Delion, je o električni prihodnosti Dacie povedal: »V Renaultu smo pred desetletjem prvi začeli verjeti v električno mobilnost, zato smo tu vodilni še danes. Zoe je najbolj prodajani električni avto v Evropi, prihajajo hibridizirani clio, captur in megane, konec leta pa še električni twingo iz Revoza. Dacia črpa iz teh bogatih izkušenj in bo prihodnje leto predstavila svoj povsem električno gnan avtomobil, z njim pa novo vizijo cenovno dostopne trajnostne mobilnosti.«
A če je za Dacio doslej veljalo, da svoj uspeh gradi predvsem na cenovno dostopni a zanesljivi tehniki včerajšnjega dne, se ji obeta, da se bo v bližnji prihodnosti uvrstila v avantgardo avtomobilskega sveta. V začetku marca je namreč predstavila študijo električnega avtomobila dacia spring, ki naj bi prihodnje leto, ko bo na ceste zapeljala njegova serijska izvedba, postal električni avtomobil z najbolj dosegljivo ceno v Evropi.
Pri Dacii napovedujejo, da bo spring majhen in prostoren petvratni mestni avtomobil za štiri odrasle potnike, ki bo z enim polnjenjem baterij zagotavljal električni doseg okrog 200 kilometrov WLTP. Kot tak bo, v skladu s filozofijo znamke, zelo veliko voznikom omogočil cenovno ugoden dostop do električne mobilnosti.
to je samo še en dokaz, da kupci posegajo po cenovno dostopnejših avtomobilih... ljudje nimajo po 25 in več tisoč …
Dobrodošli na najboljšem spletnem mestu za zmenke >> B︆︆︆︆r︆︆e︆︆d︆︆︆︆h︆︆o︆︆t︆︆︆︆.︆︆︆︆C︆︆o︆︆m