Znamka Dacia je - kako ironično - zmagovalka trenda prehajanja kupcev z enoprostorcev na križance in suve ravno zato, ker ne nudi takšnega prehoda.
Ne deluje ravno ambiciozen glede udobja in vožnje skozi ovinke, dacia lodgy bo tudi težko našel mesto med 100 najlepšimi avti iztekajočega se desetletja, saj je daleč stran od najnovejših modnih smernic pri zunanji in notranji obliki avtov, čeprav skuša to z "omejenimi" serijami stepway in dodatno black&white nekoliko zakamuflirati oziroma celo približati izgledu terencev. Pasivno varnost precej bolje obvlada kot aktivno, nekaj detajlov izdelave je prav nevarnih za zdravje, dokler se jim ne znate izogniti.
Sedem za 15? Da!
Vseeno je dacia lodgy zame prav "carski" avto in leta 2018 še bolj potreben na cenikih kot je bil ob premieri pet let nazaj. V tem času je namreč kar nekaj modelov enoprostorcev šlo iskat gobe, sedemsedežni avtomobili (v resnici za največ šest potnikov) pa so vse bolj postali domena večjih in bistveno dražjih križancev. Sedem ljudi v novem avtu za 15 tisoč evrov? Le v lodgyju …
Druga vrsta je prostorna, klop pa omogoča vpetje treh otroških sedežev. Res je, da je glede udobja sedeži niso posebej prepričljivi Zelo dobra lastnost lodgyja je, da ima serijsko v ceni vključeno še tretjo vrsto iz dveh sedežev, dostop do katerih je skozi stranska vrata povprečno enostaven. Čisto tam zadaj za silo lahko nekaj časa potrpi tudi odrasla oseba do višine 1,8 metra.
Zadnja sedeža uporabljata robustno železno konstrukcijo in imata celo posebne trakce za učvrstitev, ko ju ne potrebujemo. Ni torej zlaganja v dno. Mogoče ju je odstraniti iz avta, kar je dobrodošla lastnost, ko ima tovor prednost pred osebami. Je pa ob tem potrebno biti pazljiv, nezaščiteni vzvodi in tečaji z ostrimi robovi kličejo po nesreči.
V petsedežem lodgyju je prostora v prtljažniku 827 litrov, ob zlaganju druge vrste pa kar 2.617 litrov. Če je postavljena tudi tretja vrsta, potem je prostora za sedali le 207 litrov, do katerih dostop omogočajo težka prtljažna vrata s tistim značilno preprostim gumbom za odpiranje.
So pa možgani tako kot pri ostalih dacijah za lodgyja privzgojili refleks izogibanja mojega torza stranskim zadnjim vratom, ki se zgoraj zaključijo z zelo bolečim robom.
Le na AliExpress morda ceneje, bolje pa ne!
Kakšen je lodgy letnika 2018 glede vožnje? Resnici na ljubo ne more več slediti trendom, ki jih zastavljajo najmodernejša vozila. Veliko rabljenih enoprostorcev se pelje bolje, z manj gibanja karoserije in z boljšim požiranjem neravnin. Anemičen servo volan nima ambicij pri iskanju idealne linije v ovinkih, zavore zahtevajo dodatne metre za ustavljanje. V prejšnjem desetletju je ostal tudi položaj voznika, saj je sicer zelo ličen volan nastavljiv le po višini, menjalni ročici manjka preciznosti.
Lodgy tako kot vse ostale dacie razen najnovejšega dusterja še niti nima opcije avtomatske klimatske naprave. Doplačati je potrebno za dviganje zadnjih stekel ob pomoči elektrike. Hrupa med vožnjo pri višjih vrtljajih (avtocesta) je več od uveljavljenih norm.
Kar sodoben pa je lodgy glede multimedijske opreme, saj je ta pri najdražjih opremah stepway in black&white serijska, tudi sicer pa cenovno dostopna - bluetooth predvajanje datotek in navigacija ne izostaneta. Le USB vhod ni želel opravljati polnjenja telefona!
Računati je potrebno še vsaj na dobrih 200 evrov doplačila za zadnje parkirne senzorje, ki so pri prek 4,5 metra dolgem avtu pač nujni. Še sto evrov več in že dobite še prav spodobno kamero. Super!
Med novimi nima alternative
Pri izbiranju motorja ima tisoč evrov dražji 1,5 litrski dizel kar nekaj prednosti pred približno enako močnim turbo bencinarjem. Podprt z ugodno vrednostjo navora omogoča dinamično premikanje lodgyija in je še posebej primeren za avtocesto. Poraba pri okoli 6,5 litrih je le zadovoljiva, pet prestav ne dovoljuje česa boljšega.
Kritik na lodgyja skozi oči sodobnih avtov je morda veliko, a ko na drugo stran tehtnice položimo ceno, je težko ostati brezbrižen. Najbližji konkurent s sedmimi sedeži med novimi avti je bil (!) citroën berlingo prejšnje generacije. V konfiguraciji s sedmimi sedeži pa je bil dražji od najbolje opremljenega lodgyja za vsaj sedem tisočakov!
Ceniki preprosto potrebujejo takšen avto, kot je dacia lodgy. In vedno bodo družinski kupci, ki bodo cenili, kaj jim lahko ponudi nov avto za zelo razumno ceno. Tudi na Sejšele je konec koncev lahko povsem sprejemljivo potovati z nizkocenovnim letalskim prevoznikom.
Podatki o vozilu (dacia lodgy laureate stepway black&white)
Motor: 1.461 cm3
Moč: 80 kW (109 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 260 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.522 × 1.767 × 1.714, medosna razdalja 2.810
Prtljažnik (v litrih) (postavitev 7 - 5 - 2): 207 - 827 - 2617
Poraba na testu: 6,5 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 105 g/km
Zmogljivosti: 177 km/h, 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 15.390
PLUSI: neprekosljiva cena za enoprostorca in sedemsedežnika, uporabnost, cenovno dostopne opcije.
MINUSI: poraba, določene rešitve delujejo že ostarelo in neprijetno.
No, spet pretiravanje... avto je "to je to za ta denar": tehnologija je stara, materiali poceni in zanič... Ja, pelje se, to je pa tudi to. Kaj ima pa Eliexpress tu zraven mi pa res ni jasno...kot bi napisal da… ...prikaži več ne more konkurirati mercatorju...?