Število vozil na avtocestnih vpadnicah proti Ljubljani se je od leta 2012 povečalo za od 10 do 18 odstotkov, kažejo podatki Družbe za avtoceste RS. "V povprečju se na vsakem od teh odsekov vozi približno 7.000 več vozil na dan, kot se je leta 2012," pravijo na Darsu.
Na Darsu ne opažajo posebne obremenjenosti ob posameznih dnevih v tednu. Konica je še močnejša dan po praznikih pri nas ali v sosednjih državah, saj se takrat poveča število tovornjakov. Spomladi in poleti pa se dodatno poveča promet tudi v jutranji konici zaradi turističnega prometa. To je še posebej izrazito pred ali ob začetku počitnic ali podaljšanih vikendov v Sloveniji ali sosednjih državah.
Promet se zjutraj močno zgosti na odsekih Logatec-Ljubljana in Kranj-Ljubljana med 7. in 8. uro, medtem ko je na odsekih Ivančna Gorica-Ljubljana in Blagovica-Ljubljana promet močno zgoščen med 6. in 8. uro. Ob tem na Darsu poudarjajo, da se na štajerski in dolenjski vpadnici konica dodatno podaljša čez 8. uro, v povprečju do 8.30. Na primorski in gorenjski vpadnici pa je po 8. uri načeloma konec zastojev. Ob tem pa dodajajo, da "se položaj nikjer ne izboljšuje".
V času konic tudi več izrednih dogodkov
Dars opozarjanje na zastoje in kolone vodi iz Regionalnega nadzornega centra Ljubljana in poteka prek elektronskih portalov nad avtocesto ali prek fiksnih tabel spremenljive prometne vsebine. Že obstoječim tablam so pred kratkim dodali dve novi na južni ljubljanski obvoznici pri počivališču Barke (v smeri Kozarij in v smeri Rudnika), na štajerski vpadnici iz smeri Šentjakoba proti Zadobrovi ter tri na dolenjski avtocesti, in sicer pred izvozom Grosuplje in za njim v smeri Novega mesta ter pred Višnjo Goro proti Ljubljani.
Oranžna vozila vzdrževalne službe Darsa in signalne prikolice so namenjena opozarjanju na izredne dogodke ter izvajanju del na cesti. "Zastoji v konicah so del rednega prometa, ki ga vzdrževalna vozila Darsa ne označujejo. Se je pa v tem obdobju povečalo število izrednih dogodkov (zaradi vse več prometa), zato tudi potreba po prisotnosti Darsovih vozil na avtocesti," o njihovi večji prisotnosti v času konic pravijo na Darsu.
Namesto v avto na avtobus ali vlak?
Ena od rešitev za zmanjšanje števila avtomobilov na cestah je skupna vožnja v službo, kjer je to mogoče, druga pa uporaba javnega prevoza. Toda pri slednjem se lahko zaplete zaradi slabih povezav in posledično izgube na račun časa, potrebnega za pot od doma do službe in nazaj. O tem smo pred časom pisali na podlagi konkretnih primerov.
Na ministrstvu za infrastrukturo so v strategiji za leto 2030 poudarili multimodalnost, s čimer stremijo k uporabi tudi drugih različnih prometnih sredstev. "Ne smemo več razmišljati, kako bomo z avtomobilom prišli do vrat, ampak včasih tudi o tem, da bomo raje prepešačili 200 metrov poti," je za zurnal24.si povedal Bojan Žlender z ministrstva.
Med projekti, o katerih razmišljajo, so tudi, kako regionalne proge v celotni ljubljanski regiji postaviti na podlago, da bi lahko imeli taktni promet. Eden od primerov je železniška proga Ljubljana - Kočevje, kjer bi lahko vsakih 20 minut peljal vlak, je osnovno idejo opisal Žlender, ki železnico uvršča med strateške prednosti.
Širi se tudi storitev souporabe vozil, ki je že nekaj časa na voljo v Ljubljani, po novem pa tudi v Mariboru, Kranju, Murski Soboti in na Letališču Jožeta Pučnika v Ljubljani. Matej Čer iz Avant2Go je že navedel nekaj primerov uporabnikov njihove storitve iz Ljubljane, ki so se odrekli lastništvu avtomobila in s tem lizinga v višini tudi 500 evrov in več.
dezurni@zurnal24.si
Najprej je bilo treba vse službe centralizirati v LJ potem pa jamrati, da so vpadnice problem. Prav rad bi se …
Ni problem 200m pešačit, problem je ker za isto pot z lastnim prevozom porabiš 1/6 časa kot pa z javnim …
Problem je jasen. v casu krize ljudje niso pordajali vozil. po krizi so kupili nove, starih pa niso prodali, ampak …