Kakšni so kriteriji z najboljšega čmrlja leta? Da je majhen, živahen, okreten in zabaven avtomobil, ki voznikove denarnice ne prizadene premočno, vsaj ne glede na to kar ponuja. In da s svojo obliko tudi privlači poglede. In Hyundai i10 v izvedbi N line gotovo izpolnjuje te kriterije.
Pri Hyundaiju se pri spreminjanju »navadnega« hyundaija i10 v takšnega z dodatno oznako N line niti niso zelo naprezali, saj je v bistvu dobil nov prednji del, na katerem je ožjo masko z led dnevnimi lučmi v obliki cvetlice nadomestila bolj stremuško naravnana širša maska z integriranimi trikotnimi led svetilkami in tremi rdečimi črtami, ki poudarjajo športnost. Izstopajo tudi 16-palčna kolesa z malce drugačnimi platišči, bolj športna sta tudi oba odbijača, zadaj pa vam gotovo ne uide dvojna izpušna cev.
K športnemu videzu se gotovo dobro poda tudi svetlo modra barva, ki jo je hyundai i10 N line dobil kot verjetno najbolj športna različica tega modela nasploh. Da bo pač vsem zares in gotovo jasno, za kakšen kaliber avtomobila gre, pa poskrbijo tudi okrasne ploščice z logom športnega oddelka N.
Rdeči poudarki
Športno drugačen drugačen je hyundai i10 N line tudi v notranjosti, ki so ji namenili oblilo rdečih šivov na bolj oprijemljivih sedežih in športno navdahnjenem usnjenem volanskem obroču, rdeče obrobe na armaturni plošči, aluminijaste pedale in prestavno ročico, ki vam da jasno vedeti, da sedite v avtomobilu, pri katerem je imel prste oddelek N. Majhnih sprememb v notranjosti je toliko, da precej spremenijo karakter voznikovega delovnega okolja in ko sedite za volanom, imate občutek, da so bolj športno urejeni celo instrumenti in drugi elementi notranjosti, ki so dejansko povsem enaki kot v drugih različicah hyundaija i10.
Kar pa sploh ni slabo, saj je, kot smo ugotavljali že med poletnim preskusom različice, notranjost urejena zelo živahno, voznikov delovni prostor je pregleden, po zaslugi klasičnih merilnikov tudi zelo neposredno komunicira z voznikom, učinkovit infozabavni sistem z ustrezno občutljivim 9-palčnim za dotik občutljivim zaslonom pa po nepotrebnem ne moti pozornosti. Pa tudi asistenčni in varnostni sistemi so povsem na ravni tistega, kar danes od njih pričakujemo.
Kabina je tudi dovolj prostorna za krajše vožnje štirih odraslih in zadaj je morda hyundai i10 enako ali pa celo bolj prostoren od marsikaterega večjega avtomobila. S tem nekako ustreza pričakovanjem ljudi, ki avtomobil uporabljajo predvsem za vožnje po mestu, med katerimi so pogosto zasedeni vsi sedeži. Glede na to, da je večina kratkega avtomobila izkoriščena za udobje potnikov, je prtljažnik temu primerno majhen, a še vedno dovolj velik za posledice večjih nakupov ali še kaj dodatnega, sploh če zložite zadnjo klop.
Edini s tem motorjem
Tisto, kar hyundai i10 N line poleg tistega kar se vidi, gotovo dela kandidata za čmrlja leta 2021, je njegova pogonska tehnika. Sicer je na voljo tudi s šibkejšim 62-kilovatnim 1,2-litrskim atmosferskim štirivaljnikom, ki se je na testu izkazal za precej živahnega., a razživi se gotovo z močnejšim motorjem, ki je na voljo zgolj v kombinaciji s paketom N line in ki bo verjetno tisti motor, ki ga bodo verjetneje izbrali interesenti za ta avtomobil.
Gre za litrski trivaljnik, ki mu turbopolnilnik in neposredni vbrizg goriva v zgorevalne komore pomagata do solidne moči 74 kilovatov oziroma natanko 100 'konjev'. Na papirju se morda ne zdi veliko, a motor ob dejstvu, da avtomobil prazen tehta le dobro tono, nima prav težkega dela, razmeroma visok navor 172 njutonmetrov, ki je na voljo že pri 1.500 vrtljajih na minuto, pa poskrbi tudi za veliko prožnosti, ki jo lahko kot voznik izkoristite za precej športno vožnjo.
V tehničnih podatkih sicer piše, da je do 100 kilometrov na uro potrebnih 10,5 sekunde, a občutek hitrosti v hyundai i10 N line je gotovo veliko boljši. Verjetno tudi zato, ker je majhen avtomobil in v njem hitro dobite vtis, da se veliko dogaja. In to vam mora biti všeč, saj hitrosti na ovinkih kljub veselju do vožnje niso nikoli tako visoke, da bi se počutili ogroženega.
Resnični ali navidezni živahnosti ustrezata tudi natančen volan in že v osnovnih različicah solidno podvozje, ki naj bi ga za paket N line tudi malce naostrili da še bolje sledi smeri. Za uspešno ustavljanje pa so gotovo zaslužne tudi kolutne zavore na vseh štirih kolesih, ki na tako majhnem avtomobilu niso nekaj samoumevnega.
Pozabite na pomočnika za prestavljanje
Le nekaj velja: če bi radi vozili živahno, ne upoštevajte elektronskega pomočnika pri prestavljanju. Njegovi nasveti morda pripomorejo h kakšnemu mililitru prihranka pri gorivu, vendar motorju vzamejo tudi vsakršno voljo do življenja.
Poraba sicer ni najmanjša, vendar tudi ne pretresljivo visoka. Hyundai i10 N line je namreč na testu porabil okoli šest litrov, in to je bilo rezultat vožnje brez prehudih ozirov na porabo goriva.
Kot potencialni lastnik ste na koncu ste lahko zadovoljni tudi z dejstvom, da precejšen pridih avtomobilske športnosti ponuja za precej razumno ceno manj kot šestnajst evrskih tisočakov. In kot takšen bi lahko bil kandidat za najboljšega čmrlja leta 2021, če seveda leto ne bo prineslo še kakšnega tekmeca, saj se je šele dobro začelo. In, seveda, če takšen izbor zares ne bi bil le plod domišljije.
Hyundai i10 N line
Motor: turbobencinski, trivaljni, 998 ccm
Največja moč: 73,5 kW (100 KM) pri 4.500 vrtljajih
Največji navor: 172 Nm pri 1.500-4.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 185 km/h, 10,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 3.675 x 1.680 x 1.483, medosna razdalja 2.425
Prtljažnik (v litrih): 252-1.050
Poraba: 5,418-5,461 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 123-124 g/km
Cena v evrih: 15.980
No primerljivi konkurenti npr. VW UP mu ne seže do gležnjev...
V času,ko vsak "drugi" avto premore 200,pa tja do 500 in več konjev,s 100 poniji pa tono težkim avtkom ne …